Gå til innhold

EA sier jeg må kjøpe nytt spill, etter mistet CD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stjeling er stjeling, uansett hva dere kaller det. Det er ingenting å diskutere.

 

Kopiering er ikke stjeling, samme hva du velger å kalle det. Det er ingenting å diskutere.

 

Så står vi her på hver vår fjellskrent og stirrer olmt på hverandre og kommer ingen vei. :fun:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøper du et spill betaler du for rettigheten til å spille med din egne unike kopi, den unike kopien er CD-keyen, ikke selve plata. Plata koster noen øre å lage.

 

Å drifte servere, loginsystemer osv, det koster. Og det er det du betaler for, rettigheten til å spille der. Og det er det CD-keyen som avgjør om du har lov til eller ei.

 

Ergo, å laste ned en kopi av installdisken for å spille med din CD-key ser jeg ikke som noe galt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøper du et spill betaler du for rettigheten til å spille med din egne unike kopi, den unike kopien er CD-keyen, ikke selve plata. Plata koster noen øre å lage.

 

Å drifte servere, loginsystemer osv, det koster. Og det er det du betaler for, rettigheten til å spille der. Og det er det CD-keyen som avgjør om du har lov til eller ei.

 

Ergo, å laste ned en kopi av installdisken for å spille med din CD-key ser jeg ikke som noe galt.

 

Vel, det kommer ann på hvordan man lastet det ned. Laster man det ned fra usenet eller ftp server deler man ikke filen. Men laster man ned fra en dchub eller et torrrent nettverk deler man automatisk filen med andre hvis man ikke manuellt skrur av opplasting. Dermed bidrar man til at andre som muligens ikke har betalt for retten til å spille spillet får tilgang til filene. Det er dog flisespikkeri og ikke det som burde avgjøre hvilke måter å anskaffe filene på som er lovlige. EA har desverre som manga andre selskaper vokst seg svære og feite og bryr seg mest om bunnlinja og at tallet som vises der skal være så stort og svart som mulig. Dermed er det kun løsninger som de tror vil føre til økte inntekter som vil bli iverksatt. Origin for eksempel eksisterer ikke for å gjøre det enklere for forbrukeren å skaffe seg spill, kun for å elimenere bruktmarkedet og for å tappe et nytt og voksende marked. De er selvsagt pinlig sent ute, men men. Konkurranse er fint.

Lenke til kommentar

Trenger jeg si mer?

post-43218-0-06585000-1311209040_thumb.png

 

Hva nå?

Eneste jeg kan tenke meg er å laste ned ulovlig, for å kunne spille lovlig :|

 

Hadde samme problemet, men så gikk jeg tilbake og spurte igjen. Endte opp med BF2 complete collection på Origin. Gratis.

 

edit: Om du får nei, prøver du på nytt. Selv sa hun kjerringa som jeg snakket med at det var umulig bla bla bla og at det ikke var noe hun kunne gjøre. Så jeg prøvde igjen, og da møtte jeg en litt mer fortsåelsesfull kar. tok 15minutter så hadde jeg BF2 på Origin. Så får du nei, prøv igjen.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Kjøper du et spill betaler du for rettigheten til å spille med din egne unike kopi, den unike kopien er CD-keyen, ikke selve plata. Plata koster noen øre å lage.

 

Å drifte servere, loginsystemer osv, det koster. Og det er det du betaler for, rettigheten til å spille der. Og det er det CD-keyen som avgjør om du har lov til eller ei.

 

Ergo, å laste ned en kopi av installdisken for å spille med din CD-key ser jeg ikke som noe galt.

 

Vel, det kommer ann på hvordan man lastet det ned. Laster man det ned fra usenet eller ftp server deler man ikke filen. Men laster man ned fra en dchub eller et torrrent nettverk deler man automatisk filen med andre hvis man ikke manuellt skrur av opplasting. Dermed bidrar man til at andre som muligens ikke har betalt for retten til å spille spillet får tilgang til filene. Det er dog flisespikkeri og ikke det som burde avgjøre hvilke måter å anskaffe filene på som er lovlige. EA har desverre som manga andre selskaper vokst seg svære og feite og bryr seg mest om bunnlinja og at tallet som vises der skal være så stort og svart som mulig. Dermed er det kun løsninger som de tror vil føre til økte inntekter som vil bli iverksatt. Origin for eksempel eksisterer ikke for å gjøre det enklere for forbrukeren å skaffe seg spill, kun for å elimenere bruktmarkedet og for å tappe et nytt og voksende marked. De er selvsagt pinlig sent ute, men men. Konkurranse er fint.

Det er ikke min oppgave å vokte andres moral, hvis jeg vil laste ned et spill jeg har kjøpt fordi jeg er for lat for å legge det inn på pcen selv så gjør jeg det. Jeg takker også samtidig de som har gjort livet lettere for meg ved å dele denne filen videre, om andre laster det ned uten å ha kjøpt en kopi er det en egensak for dem, evt en sak mellom dem og EA, ikke min sak.

Lenke til kommentar

For de som ikke fikk det med seg så fikk jeg låne cd'en av en kompis og alt fungerer :)

Og de som synes 100,- er så lite at jeg kan kjøpe nytt spill, så er det ikke pengene, men prinsippet.

Fant også ut at cd-key'en er bundet til spillet når du installerer og ikke til accounten, dårlig system :|

Lenke til kommentar

Ups, jeg kræsja bilen. Jaja, får vel bare stjele en ny så lenge nøklen passer. :p

 

Og btw om en liten hundrelapp er så vanvittig mye lurer jeg på hvordan han skal få råd til Battlefield 3. :p

Det var jo ikke et godt eksempel i de hele tatt. To forkjellige ting.

Er heller ingen problem, er bare for ham og laste ned en kopi eller låne en og bruke sin egen cd-key som allerede er blitt foreslått.

 

For de som ikke fikk det med seg så fikk jeg låne cd'en av en kompis og alt fungerer :)

Og de som synes 100,- er så lite at jeg kan kjøpe nytt spill, så er det ikke pengene, men prinsippet.

Fant også ut at cd-key'en er bundet til spillet når du installerer og ikke til accounten, dårlig system :|

Å ja, det var jo godt og høre. Have fun, inntil BF3 kommer :)

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...