Gå til innhold

Samordna Opptak - svar på søknad er nå ute?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal flytte andre veien! Burde være mulig å mobilisere et tre-fire studenter og leie en stor Sprinter.

 

Snart RR igjen! :D

 

Andre veien? Du skal til nord? Hvorfor??? :tease:

 

Ja, hadde vært mulig, men tror jeg bare pakker kofferter og bestiller ekstra kolli på flyet, også driter jeg i å ta med tven ned og heller kjøper en ny der nede:p

 

Ja, det skal bli digg å få noen ferske episoder igjen:D

Lenke til kommentar

Sært at dere får venteplass.

Jeg får kun vist tilbud på førsteprio, og på resten står det bare

Bortfaller pga. tilbud på høyere prioritet.

 

Ka i?

 

Selvfølgelig kommer du ikke på venteliste på de andre når du allerede har fått studieplass på førstevalget. Hvorfor skulle du ønske å stå på venteliste på andrevalget, når du allerede har kommet inn på din førsteprioritet?

Lenke til kommentar

Lang historie.

Men den korte versjonen er at 1 og 2 valgene er stort sett like med faglig innhold og praksiser.

Tingen er at 2 valget er et mer integrert studie mens 1 er nyere og kanskje litt fremmed for noen bedrifter der ute. (samme uni)

Men jeg har nok poeng til å komme inn på 1, mens 2 har jeg egentlig nok poeng til, men om det skulle bli justert opp 1-2 poeng (noe vi ikke vet før 20 juli) så har jeg akkurat ikke nok.

Så jeg ville sikre meg studieplass, men glemte at man ikke fikk venteliste på 2 valg.

Lenke til kommentar

Du må da prioritere øverst det du helst vil. Du har jo ingen fordel foran noen andre bare fordi du har et studie på førstepri.

Jeg for min del er nå glad for at jeg akkurat ikke kom inn på petroleumsfag, for jeg ombestemte meg etter omprioriteringsfristen. Kom dermed inn på det jeg heller ville likevel. FLAKS :ph34r:

Lenke til kommentar

Man søker vel med førstegangsvitnemålet frem til det året man er 21?

 

serr? Hvorfor står jeg bare oppført i ordinær kvote da?

 

jeg tok opp igjen et fag hvis det har noe å si?

Mener jeg har lest at man har førstegangsvitnemålet frem til man fyller 21 (søk det opp for sikkerhets skyld), og at man automatisk søker med det mest "gunstige" av de to vitnemålene

 

Dersom du tar opp fag etter ferdig vgs, søker du i ordinær kvote selv om du er under 21.

Lenke til kommentar

 

Edit: Og noen som vet hva snittet på ordinær kvote var på IndØk ved NTNU?

 

64,6 poeng

 

Poenggrensen for Indøk ved NTNU er 61,5. Snittet av de som kommer inn blir vel ikke oppgitt noe sted?

 

Med "snittet" mener han vel hva slags gjennomsnittskarakter(poengsum) som trengs for å komme inn på studiet. 64,6 er summen jeg fikk av broren min som kom inn. Kom du inn i ordinær med 61,5?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål, jeg.

 

Jeg har ikke tatt opp noen fag etter VGS, men likevel kom jeg i ordinær kvote(ikke at det gjorde noe, siden jeg kom in uansett). Noen som har noe fornuftig svar på dette? Har hatt et år uten skole nå etter VGS, men man får vel ikke alderspoeng så fort?

 

 

 

Jeg skal flytte andre veien! Burde være mulig å mobilisere et tre-fire studenter og leie en stor Sprinter.

 

Snart RR igjen! :D

 

Andre veien? Du skal til nord? Hvorfor??? :tease:

 

Ja, hadde vært mulig, men tror jeg bare pakker kofferter og bestiller ekstra kolli på flyet, også driter jeg i å ta med tven ned og heller kjøper en ny der nede:p

 

Ja, det skal bli digg å få noen ferske episoder igjen:D

 

Tja, sikkert av samme grunn som deg. Blir spennende å bo et nytt sted når man har muligheten. Nå har jeg bodd i Oslo-området i nitten år, så det blir kult med litt ny input.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Status: "Ikke mottatt følgeskjema" ?

 

Ja hva faen skjer der. Jeg sendte ikke inn følgeskjema/omslagsark i fjor fordi jeg trodde det ikke var nødvendig når man kom rett fra vanlig vgs. Da fikk jeg den beskjeden, heldigvis gjorde det ikke noe fordi jeg uansett hadde bestemt meg for friår. I fjor stod det forøvrig ikke registrert e-vitnemål på profilen min.

 

NÅ derimot, er vitnemålet registrert. Men jeg sendte inn følgeskjema likevel. Lurer på om det ble annerledes/delay fordi jeg hadde noen fag som privatist, selv om jeg var ferdig med det før jeg sluttet på vgs.

 

Og da trodde jeg egentlig ikke jeg kunne søke med førstegangsvitnemål, men joda, jeg står på venteliste med begge alternativene.

 

Jeg trodde man brukte begge jeg?

 

Jeg står oppført i begge kvotene ja.

 

Jeg trodde også at det ikke var nødvendig å sende inn følgeskjema, da man kommer rett fra vanlig vgs.. I følge det rådgiveren sa til meg angående om det at man ikke trengte å sende inn noe som helst når man har fullført 3 års utdanning.

 

Men, ja.. Skal ut i lære så det har ikke så stor betydning for meg akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...