Gå til innhold

Samordna Opptak - svar på søknad er nå ute?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xHHpelJc

Får man reservert studieplass hvis man skal på folkehøgskole? Står nå som nr. 3 på venteliste for å komme inn på UiO....

 

Nei.

Lenke til kommentar

Har et par sånne: Venteliste *)

*) Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det.

 

Er det bare å glemme de studiene?

 

Min første valg: HiO Øk./adm (revisjon) Venteliste nr379.. Bare å glemme den?

 

Jeg har poengsum kvote på 44.2. Hvor mye vil den være på hvis jeg fullfører førstegangstjeneste? Hvis jeg i tillegg tar opp et par fag?

Endret av Mysterio
Lenke til kommentar

Har et par sånne: Venteliste *)

*) Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det.

 

Er det bare å glemme de studiene?

 

Min første valg: HiO Øk./adm (revisjon) Venteliste nr379.. Bare å glemme den?

 

Jeg har poengsum kvote på 44.2. Hvor mye vil den være på hvis jeg fullfører førstegangstjeneste? Hvis jeg i tillegg tar opp et par fag?

 

Du får 2 poeng for fullført førstegangstjeneste. Tror nok det bare er å glemme Øk./adm dersom du er nr 379 på ventelista, det sier vel seg selv igrunn.

Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at jeg sannsynligvis ville ha kommet inn på førstevalget om jeg hadde søkt med primærvitnemålet, men siden jeg konkurrerer i ordinær kvote så er det akkurat ikke nok i forhold til poengkravet.. Er det noen som helst måte å gjøre om på det slik at jeg heller konkurrerer i primærkvoten?(sikkert alt for sent nå, men..)

Lenke til kommentar

Har et par sånne: Venteliste *)

*) Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det.

 

Er det bare å glemme de studiene?

 

Min første valg: HiO Øk./adm (revisjon) Venteliste nr379.. Bare å glemme den?

 

Jeg har poengsum kvote på 44.2. Hvor mye vil den være på hvis jeg fullfører førstegangstjeneste? Hvis jeg i tillegg tar opp et par fag?

 

Du får 2 poeng for fullført førstegangstjeneste. Tror nok det bare er å glemme Øk./adm dersom du er nr 379 på ventelista, det sier vel seg selv igrunn.

 

Jeg skal flytte andre veien! Burde være mulig å mobilisere et tre-fire studenter og leie en stor Sprinter.

 

Snart RR igjen! :D

Lenke til kommentar

Status: "Ikke mottatt følgeskjema" ?

 

Ja hva faen skjer der. Jeg sendte ikke inn følgeskjema/omslagsark i fjor fordi jeg trodde det ikke var nødvendig når man kom rett fra vanlig vgs. Da fikk jeg den beskjeden, heldigvis gjorde det ikke noe fordi jeg uansett hadde bestemt meg for friår. I fjor stod det forøvrig ikke registrert e-vitnemål på profilen min.

 

NÅ derimot, er vitnemålet registrert. Men jeg sendte inn følgeskjema likevel. Lurer på om det ble annerledes/delay fordi jeg hadde noen fag som privatist, selv om jeg var ferdig med det før jeg sluttet på vgs.

 

Og da trodde jeg egentlig ikke jeg kunne søke med førstegangsvitnemål, men joda, jeg står på venteliste med begge alternativene.

 

Jeg trodde man brukte begge jeg?

 

Jeg står oppført i begge kvotene ja.

Lenke til kommentar

Man søker vel med førstegangsvitnemålet frem til det året man er 21?

 

serr? Hvorfor står jeg bare oppført i ordinær kvote da?

 

jeg tok opp igjen et fag hvis det har noe å si?

Mener jeg har lest at man har førstegangsvitnemålet frem til man fyller 21 (søk det opp for sikkerhets skyld), og at man automatisk søker med det mest "gunstige" av de to vitnemålene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...