Gå til innhold

Samordna Opptak - svar på søknad er nå ute?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NTNU tar inn flere studenter enn de egentlig har lyst på i opptaket. Deretter vet de at et visst antall studenter kommer til å droppe ut, slik at de får ca. det antallet studenter de ville ha. Derfor tar de ikke inn nye studenter hvis noen f.eks. ikke møter opp på immatrikuleringen eller takker nei.

 

edit: glemte et par ord

Endret av operg
Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig viss man setter seg opp på venteliste? Jeg kom inn på andrevalget. Kan man si ja til andrevalget OG stå på venteliste? Eller mister man da automatisk tilbudet man har fått idag? Jeg er egentlig UTROLIG fornøyd med å komme inn på andrevalget men dere vet hvordan det er... Kan man få noe "bedre" så vil man ha det.. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc

Men viss man sier ja til førstevalg OG setter seg på venteliste: hva skjer da viss man ikke kommer inn på det på ventelista? Mister man da BÅDE ventelisteplassen og den man i utgangspunktet kom inn på?

 

Kommer du inn på førstevalget ditt har du så vidt jeg vet ingen mulighet til å stå på venteliste på andrevalg. Derfor det er viktig å prioritere riktig før fristen 1. juli.

 

 

@ertestuing: Jeg var nummer seks på venteliste på en linje med 30 plasser på NTNU i fjor, og havnet til slutt som nummer fire. Så kan ikke trøste deg med at det er veldig stort håp.

Lenke til kommentar

@ertestuing: Jeg var nummer seks på venteliste på en linje med 30 plasser på NTNU i fjor, og havnet til slutt som nummer fire. Så kan ikke trøste deg med at det er veldig stort håp.

 

Jammen da ER det jo håp! Spessielt for meg som havnet på fjerdevalget, men er nummer 1 på tredjevalget mitt og nummer 3 på andrevalget!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Status: "Ikke mottatt følgeskjema" ?

 

logo.png?_ts=121e498cac0:ph34r:

 

Kontakt Samordna Opptak og få avklart situasjonen.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Man kan svare i dag, jeg kunne iallefall det:)

 

Kom meg inn på Internasjonal Markedsføring i Bø i Telemark:D Skal bli godt å flytte fra nord norge.

 

Noen som har smarte løsninger på når jeg burde dra ned, og hvordan jeg får flyttelasset med meg? Lønner det seg å bruke en flyttebil (igjennom ett firma)?

 

Er sykt fornøyd med å komme inn på førstevalget:D

 

Vel, kom inn på Idrettsvitenskap i Bø, så ja. Takker ja hvis ikke jeg ser noe jeg vil i Oslo på Restetorget.

Lenke til kommentar

Jeg søkte NHH på førstegangsvitnemål og ser at kravet var 53,0 poeng. Jeg hadde selvfølgelig 52,9 og havnet på venteliste, men som kjent er det ikke vanlig venteliste på NHH.

 

Er det noen som vet om snittet pleier å synke på varaopptaket på NHH. Se f.eks. denne linken: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/10/poenggrenser_vara_hoved_10.html Hvis vi scroller ned til NHH ser vi at kravet i utgangspunktet var 52,7 poeng, men at det falt til 51,7 ved varaopptaket.

 

Tolker jeg dette helt feil? For slik jeg ser det nå, vil jeg komme inn ved varaopptaket dersom snittet endrer seg minst 0,1 nedover.

 

Noen som kan hjelpe med dette? Er så usikker og orker ikke gnage på det helt til den 29.

Lenke til kommentar

Takk ja til venteliste for NHH. Jeg kom inn i andre opptaket, så de har nok ventelister.

 

Takket ja nå, får bare krysse fingrene og håpe på at jeg kommer inn. Forresten, dersom jeg kommer inn "så vidt", altså at jeg akkurat kommer inn. Vil ikke det bety at jeg er vesentlig dårligere faglig enn de aller fleste andre som går der, og dermed burde dra på forkurs osv.?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Takket ja nå, får bare krysse fingrene og håpe på at jeg kommer inn. Forresten, dersom jeg kommer inn "så vidt", altså at jeg akkurat kommer inn. Vil ikke det bety at jeg er vesentlig dårligere faglig enn de aller fleste andre som går der, og dermed burde dra på forkurs osv.?

 

 

Nei, det er svært små forskjeller. Dersom du har høyt nok snitt til å komme inn på NHH, så bør du skjønne det. Kanskje det er naturfag- og gymkarakteren din som trekker ned snittet ditt i forhold til andre søkere. NHH gir blanke i egentreningsplanene du laget i Kroppsøving VG3. Sett at du har oppnådd karakteren 2 i gym, og 5 i matematikk. En annen har karakteren 2 i matematikk, og 6 i gym. Hvilke kvalifikasjoner er mest relevante i yrket som siviløkonom?

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Nei, det er svært små forskjeller. Dersom du har høyt nok snitt til å komme inn på NHH, så bør du skjønne det. Kanskje det er naturfag- og gymkarakteren din som trekker ned snittet ditt i forhold til andre søkere. NHH gir blanke i egentreningsplanene du laget i Kroppsøving VG3.

 

True, følte meg dum nå. Takker

Lenke til kommentar
Gjest medlem-249151

Noen som har søkt på medisin UiO? Vet dere hva poengsummen falt på for hovedopptaket? Både vår og høst, samt ved UiB? Har ikke minID PIN-kodene her :/

 

68.0 på høst og 66.1 på vår. Vet ikke UiB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...