Gå til innhold

Microsoft varsler slutten for XP


Anbefalte innlegg

Har ikke sett fnuggen av driver problemer til XP X64 selv, riktignok har jeg ikke hatt med sære printere / Webkamera og gjøre da.

Skjermkort, Hovedkort, Lydkort og gamekontrollere (Les ratt) har derimot funket helt likt XP 32 Bit hos meg de årene jeg brukte det.

Antar det var en sannhet når XP 64 kom og 64 bit var litt sånn "Hva skal vi med det?" typen holdning :p Før 4Gb ble allemannseie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan.

 

Syntest fortsatt Windows XP er et godt operativsystem grunnet at det går fint å spille gamle spill på. Får også tak i drivere og slikt til det.

 

Det finnes jo en del folk som er litt nostalgiske og fortsatt liker plattformspill som ble spilt på Amiga 500 og 1200, Commandore 64 og eldre Nitendo maskiner.

 

Så jeg vil altid fortsette å bruke Windovs XP til det, spille nostalgiske spill.

 

Ha en fortsatt god sommer :p

 

Skriv din kommentar....

 

Da er vi nok mer enn bare to :)

Lenke til kommentar

Jeg kommer i alle fall til å holde på XP så lenge som mulig, selv om W7 sikkert er bedre enn XP på mange måter. Likte ikke Vista og likte heller ikke Windows 7. Forferdelig brukergrensesnitt og tregt som ....

Da må det være en brukerfeil. W7 er på ingen måte treigere enn XP, uavhengig av hva du driver med. Jeg holdt meg lenge til XP pga. jeg ikke ville oppleve de værste barnesykdommene til W7 når det kom, og er glad for dette. En annen viktig faktor var at jeg dreiv mye med theme customization før, og der er XP ypperlig, men også her står W7 veldig sterkt i dag, og det er ikke lenger en god grunn til å velge XP om man kan sakene sine. Er dog veldig enig i at Vista og W7 ikke er særlig fint om man kjører standard GUI. Men det er da virkelig ikke XP heller.

 

Brukerfeil? Hvordan i alle dager kan det være brukerfeil at W7 er treg? Åpner jeg dokumenter og foldere feil? Starter jeg Chrome galt? Trykker jeg på startknappen på en måte jeg kanskje ikke skulle?

 

Søk litt på nettet, så skal du se at det er utrolig mange som har problemer med at W7 er treg. Du kan helt sikkert sakene dine ja, men det er ikke alle som har tid eller kunnskaper til å tweake ditt og datt for at ting skal fungere noenlunde kjapt. Det skal være helt unødvendig å måtte gjøre det. Den vanlige brukeren som kjøper en laptop med W7 har ikke slike kunnskaper.

 

Grunnen til treghetene du opplever er for det første (veldig ofte) at nye pcer kommer med forferdelig mange Branda programmer som starter av seg selv, som stort sett ikke gjør noe annet nyttig en å gjøre pc\laptopper vanvittig treige. Alle de største produsentene har en haug av disse u-nyttige programmene (Hp hjelper, Asus nett updater, Thosiba connecter, Norton Virus osv osv). Andre feilen er at gjennomsnitts brukeren innstaller uhorgelig mye uten å vite hva det er og fyller opp startupèn sin med crap programmer, disse finner man raskt om man gjår til - kjør - skriver , misconfig, - går til oppstart, her trenger man 0 programmer de fleste har 40+.

 

Dette er de to hovedgrunnene, hvorfor M$ tillater det første er en gåte for meg (selv om det mest selvagte svaret er $)

 

edit:

Svar funksjonen fucket opp her også, quoten kom på nytt under her, skal være rettet nå

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg kommer i alle fall til å holde på XP så lenge som mulig, selv om W7 sikkert er bedre enn XP på mange måter. Likte ikke Vista og likte heller ikke Windows 7. Forferdelig brukergrensesnitt og tregt som ....

Da må det være en brukerfeil. W7 er på ingen måte treigere enn XP, uavhengig av hva du driver med. Jeg holdt meg lenge til XP pga. jeg ikke ville oppleve de værste barnesykdommene til W7 når det kom, og er glad for dette. En annen viktig faktor var at jeg dreiv mye med theme customization før, og der er XP ypperlig, men også her står W7 veldig sterkt i dag, og det er ikke lenger en god grunn til å velge XP om man kan sakene sine. Er dog veldig enig i at Vista og W7 ikke er særlig fint om man kjører standard GUI. Men det er da virkelig ikke XP heller.

 

Brukerfeil? Hvordan i alle dager kan det være brukerfeil at W7 er treg? Åpner jeg dokumenter og foldere feil? Starter jeg Chrome galt? Trykker jeg på startknappen på en måte jeg kanskje ikke skulle?

 

Søk litt på nettet, så skal du se at det er utrolig mange som har problemer med at W7 er treg. Du kan helt sikkert sakene dine ja, men det er ikke alle som har tid eller kunnskaper til å tweake ditt og datt for at ting skal fungere noenlunde kjapt. Det skal være helt unødvendig å måtte gjøre det. Den vanlige brukeren som kjøper en laptop med W7 har ikke slike kunnskaper.

 

Brukerfeil kan også bety at Windowsen ikke er blitt tatt vare på, dvs. du ikke har overlesset den med programmer som tar unødvendige ressurser o.l., det har ingenting med hvordan du starter et program ved å f. eks dobbeltklikke på et ikon på skrivebordet ditt..

 

 

Poenget er at Windows 7 ikke er treigt om du bruker det riktig. Det kan også innebære at Windows ikke har fått riktige drivere, eller problemer med hardware (f. eks harddisk) osv. Det er mange ting som spiller inn, men poenget er at det er ikke Windows 7 som i utgangspunktet som er treigt om det er tatt vare på.

 

 

Lenke til kommentar

Nyheten kommer vel av at MS selv har skrevet om dette igjen, antageligvis for å påminne om at det nærmer seg slutten (om veldig sakte). Tenker med skrekk å gru på helsesektoren som ennå ruller ut systemer basert på WinXP, spesielt så fordi å bytte ut sykehussystemer er en omstendelig prosess som ofte tar flere år.

Nå slutter heldigvis ikke XP å fungere selv om support og oppdatering stopper.

Helsesektoren kan kjøre XP i 10 år til om de vil...

Lenke til kommentar

Er sikkert flere millioner folk som ikke har råd til å kjøpe ny PC, og som kjører Windows XP nå.. Synes det er frekt å sperre de ute fra å motta sikkerhetsoppdateringer!

Dei fleste XP-maskiner kan kjøre Windows 7, og i følge ryktene Windows 8. Difor er det ikkje naudsynt å kjøpe ny PC. Dessutan er det tre år til dette skjer. Innan den tid er nok dei fleste maskiner som ikkje kan kjøre Win7 eller Win8 kassert for lengst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...