Gå til innhold

Battlefield 3 kan ikke «moddes» (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Like greit å ikke tillate modding, mye enklere å selge masse DLC!

 

Er vel lov for en utvikler å ikke tilby moddeverktøy, men jeg syns ikke noe om bortforklaringer. Har vanskelig for å tro på at det kun er fordi at forbrukerne er for dumme til å modde spillet.

Lenke til kommentar

Like greit å ikke tillate modding, mye enklere å selge masse DLC!

 

Er vel lov for en utvikler å ikke tilby moddeverktøy, men jeg syns ikke noe om bortforklaringer. Har vanskelig for å tro på at det kun er fordi at forbrukerne er for dumme til å modde spillet.

 

Helt enig! Tror dette er noe EA har funnet på for å tjene masse penger på DLC.

Lenke til kommentar
Tror du at PC utviklere gir ut mod tools av ren hjertegodhet?

Mod tools forlenger utvilsomt spillets levetid, og det har bl.a EA nå skjønt. EA vil heller at folk skal spille det i et år eller to, for så å få flest mulig over på deres neste stortittel. Så hvis et spill kommer ut i dag med mod tools, så svarer jeg glatt ja på spørsmålet ditt.

 

Bingo. De vil ha massiv inntjening over kort tid(launch) og så store blips med intjening (DLC release) for så å avskrive spillet og lansere noe nytt som de kan få massiv inntjening over kort tid på.

 

En suksessfull mod vil forlenge levetiden på spillet. Det er vel det de IKKE vil, ettersom de da må støtte spillet lengre for relativt lite penger.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke bare er ærlige med dette. Jeg blir bare pissed og lite interissert i å kjøpe spillet når det kommer slike tåpelige unskyldninger og de fleste skjønner inderlig godt hva som egentlig er grunnen bak valgene de tar.

 

Når det i tillegg er publisher og ikke utvikler som kommer med uttalser angående tekniske valg så stinker det sur dollar lang vei.

Lenke til kommentar

Fordi det ville skade salget.

Hvis folk flest fikk vite at de ikke har tenkt å støtte spillet i mer enn ett år eller så, så er det muligens mange som hadde skippet det.

Spesiellt når de sitter på killswitch (login server) så kunne de jo finne på å "drepe" spillet (høyst usannsynlig da), men det er like ille at de kanskje ikke har tenkt å patche spillet videre etter første året for alt vi vet. Noe en slik uttalelse ville underbygge.

Lenke til kommentar

Med tanke på at de allerede har planer om å ta betalt for fire kart basert på tidligere spill etter spillet blir gitt ut. Så skjønner jeg at de ikke gir ut mod-tools. Hadde mest sannsynlig endt opp med fire identiske community-lagde kart som ble standard å bruke istedet for de som koster penger.

 

Selv avventer jeg kjøpet mitt litt til det dukker opp uavhengige anmeldelser, videoer og trender rundt spillet. Gleden ved å gjøre dette er at jeg "må" betale for fire kart for å kunne spille online, eller bli kicka relativt ofte pga "you don't have this map, buy at [blabla]"-type ting.

Lenke til kommentar

Alle dere som er så sure på EA: Hva med å faktisk forstå hva de snakker om før dere rager over noe dere ikke har peiling på. Snakk om ti høns av en fjær.

 

At DICE kan gi ut moddeverktøy, er en mulighet, men det krever masse ekstra arbeid fra DICE sin side.

 

At det å ikke utgi modkits vil ha noe si på salg av DLC tviler jeg faktisk sterkt på. Jeg tror flesteparten som spilte Oblivion aldri rørte modder. Flesteparten.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Phelix, hva prater du om? Noen av de beste spilla jeg har spilt er de som mods.

1866 western mod til mount and blade. Beste moden noensinne laga. + 100 andre mods jeg ikke gidder å nevne.

 

Hehe, jeg er faktisk på samme side som deg ;) Mods gjør et spill friskt og nytt, slik at man aldri trenger å gå lei. Jeg er selv en ivrig bruker av ModDB. Det jeg mente med quotingen min var at det de snakket om var helt på bærtur :p CS startet som mod, Team fortress startet som mod, Uten Desert Combat hadde kanskje ikke BF2 vært satt i en moderne æra. Mods er grunnpillaren til innovasjon vil jeg si. For det er lite nytenking blant produsenter, det er alltid lettere/tryggere å satse på noe kjent som har vist at det funker. Da er det greit at det er mods der ute som lodder stemningen for hva som er ønsket av forbrukerne. Mange spill som gis ut i dag har vært en form for mod til et tidligere spill på en eller annen måte. De eneste som tør satse på noe nytt i dag er Indie utviklere, og der er nytenking nøkkelen til suksess ene og alene. Forøvrig er beste mod The Specialists til HL 1, og det er ikke oppe til diskjusjon :p

Lenke til kommentar

Med tanke på at de allerede har planer om å ta betalt for fire kart basert på tidligere spill etter spillet blir gitt ut. Så skjønner jeg at de ikke gir ut mod-tools. Hadde mest sannsynlig endt opp med fire identiske community-lagde kart som ble standard å bruke istedet for de som koster penger.

 

Selv avventer jeg kjøpet mitt litt til det dukker opp uavhengige anmeldelser, videoer og trender rundt spillet. Gleden ved å gjøre dette er at jeg "må" betale for fire kart for å kunne spille online, eller bli kicka relativt ofte pga "you don't have this map, buy at [blabla]"-type ting.

Jup om du er sleip og ønsker å selge ting du har laget på et par dager så er det dumt å gi ut mod tools.

Om du lager kvalitet DLC med masse innhold vil dette bli brukt i mod og du må ha dem for å bruke de modene.

Lenke til kommentar

Alle dere som er så sure på EA: Hva med å faktisk forstå hva de snakker om før dere rager over noe dere ikke har peiling på. Snakk om ti høns av en fjær.

 

At DICE kan gi ut moddeverktøy, er en mulighet, men det krever masse ekstra arbeid fra DICE sin side.

 

At det å ikke utgi modkits vil ha noe si på salg av DLC tviler jeg faktisk sterkt på. Jeg tror flesteparten som spilte Oblivion aldri rørte modder. Flesteparten.

 

Oblivion er heller ikke ett flerspillerspill.

Si det til alle som spillte desert combat mod'en til BF1942... den vil jeg si er direkte årsak til at BF2 ble som det ble.

 

Si det til alle som spiller project reality til BF2..

 

Si det til alle som spillte red orchestra, team fortress, CS, o.s.v...

Lenke til kommentar

Oblivion er heller ikke ett flerspillerspill.

Si det til alle som spillte desert combat mod'en til BF1942... den vil jeg si er direkte årsak til at BF2 ble som det ble.

 

Si det til alle som spiller project reality til BF2..

 

Si det til alle som spillte red orchestra, team fortress, CS, o.s.v...

Jeg tror ikke du helt forstår hva jeg sier. Selv vil jeg veldig gjerne ha modkits. Dette hadde vært übertøft.

 

Jeg sier bare at jeg ikke tror det at modder har mye å si på salg av DLC.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Alle dere som er så sure på EA: Hva med å faktisk forstå hva de snakker om før dere rager over noe dere ikke har peiling på. Snakk om ti høns av en fjær.

 

At DICE kan gi ut moddeverktøy, er en mulighet, men det krever masse ekstra arbeid fra DICE sin side.

Når gikk industrien fra at utviklere lager et produkt jeg ønsker å kjøpe, til at de lager et produkt som de forventer at jeg skal kjøpe?

Om moddeverktøyet øker salget, hvorfor ikke gjøre det? Skal en komme unna med minst mulig innsats iforhold til maksimal inntjening?

Lenke til kommentar

Alle dere som er så sure på EA: Hva med å faktisk forstå hva de snakker om før dere rager over noe dere ikke har peiling på. Snakk om ti høns av en fjær.

 

At DICE kan gi ut moddeverktøy, er en mulighet, men det krever masse ekstra arbeid fra DICE sin side.

Når gikk industrien fra at utviklere lager et produkt jeg ønsker å kjøpe, til at de lager et produkt som de forventer at jeg skal kjøpe?

Om moddeverktøyet øker salget, hvorfor ikke gjøre det? Skal en komme unna med minst mulig innsats iforhold til maksimal inntjening?

Nå har verken av oss kunnskap om hva som faktisk skjer hos DICE. For alt vi vet kan det være rett og slett umulig for de å ha moddeverktøy klar til release.

 

Nå prøver jeg ikke å beskytte verken DICE eller EA her, jeg vil bare påstå at det kan være andre grunner til valgene de tar enn bare tanken på maksimal profitt.

 

Uskyldig inntil det motsatte er bevist, right?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvor du kommer fra Coffey, men jeg tror nok uansett at DLC blir en faktor i beregningen når de vurderer SDK.

Det skal ikke mye fantasi til for å skjønne at DLC fort kan bli "urelevant" (les litt mindre attraktiv) om en mod dukker opp til spillet som er fantastisk bra. Dog,om man tenker på det, vet jo de fleste det at disse moddene oftest kommer et år eller to etter release, eller enda senere. Da har som regel utvikler sluttet å støtte spillet og begynt på nytt prosjekt uansett. Hvem vet, kanskje vil Dice slippe SDK like før EOL slik at spillet kan fortsette å vokse, kanskje gjør de det enda tidligere og kanskje gjør de det ikke i det hele tatt. Jeg håpet i det lengste at dette skulle være klart fra dag en, slik at når jeg hadde spilt fillene ut av vanilla så kunne jeg bryte meg på en mod som fornyet spillet.

Jeg personlig, tror at Dice i dette tilfellet blir holdt tilbake av EA, jeg tror Dice lett kan lage en SDK som kan benyttes av samfunnet, men at EA ønsker å melke produktet sitt først og fremst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...