Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - Juli 2011


Anbefalte innlegg

Veldig mange gode bidrag denne måneden. Liker godt redigeringen av fargene på bildene dine AnnetteM. Fungerer meget bra den stilen der. Sjelden folk holder seg til samme stil hele tiden. Keyzer28 macroer og DeViSoR's s/h bilde m kofferten var også 'wow' bilder i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er det jeg tror det er, så må jeg si jeg er imponert, er jo så og si umulig å få fanget de i lufta!

 

Har prøvd meg på å fange samme flua selv, men da mens den satt stille et lite øyeblikk.

 

post-145158-0-18699800-1312067889_thumb.jpg

 

post-145158-0-54446200-1312067954_thumb.jpg

 

post-145158-0-51509300-1312067844_thumb.jpg

 

post-145158-0-33000300-1312067853_thumb.jpg

 

Jeg har ikke så peiling på fluer (før jeg kjøpte kamera for ett år siden trodde jeg en and var en and, en fugl var en fugl og en flue en flue ;)), men dette er i hvert fall en veldig liten variant av svevefluen (ser ut som om de kommer i ulike varianter).

 

Planen var egentlig å ta den mens den sto stille i lufta, det virker enklere, men jeg holdt på i lang tid uten å få til noe vettugt, og denne, som faktisk er i så stor fart at den iløpet av 3 bilder i serie (med et relativt tregt 550d) gikk fra der den er på bildet og til blomsten. Dessverre er det kraftige skygger opp mot høyre hjørne i bildet. Det var i hvert fall det beste jeg klarte av dem i flukt iløpet av et par timer med mange av disse rundt meg i Botanisk Hage.

 

Tror jeg har litt å lære vedrørende teknikk når disse er i lufta, og så får jeg heller stole på flaks og tålmodighet mens jeg lærer . :)

Lenke til kommentar

Årets julekort bilde?? Vi har alltid tullebilder, men ser ut til at det var jeg som overdrev mest da ;)

 

Skal ikke julekort-bilder inneholde nisseluer da, ihvertfall noe rødt :)

 

Noen ganger hater jeg fjorder. De ser skjev ut, men er rett. Jaja, det gir vell bildet et unikt touch. lol

Skeivt er det nye rett.

 

Av og til må man gjøre feil for at det skal se rett ut. Og noen ganger blir det bare feil uansett.

 

Blir ikke rett når det er feil, men det blir feil når det er rett, eller ? :)

Lenke til kommentar

Årets julekort bilde?? Vi har alltid tullebilder, men ser ut til at det var jeg som overdrev mest da ;)

 

Skal ikke julekort-bilder inneholde nisseluer da, ihvertfall noe rødt :)

 

Noen ganger hater jeg fjorder. De ser skjev ut, men er rett. Jaja, det gir vell bildet et unikt touch. lol

Skeivt er det nye rett.

 

Av og til må man gjøre feil for at det skal se rett ut. Og noen ganger blir det bare feil uansett.

 

Blir ikke rett når det er feil, men det blir feil når det er rett, eller ? :)

Vi rødtopper da så jeg regner med at det går under rødt hehe :)

Endret av AnnetteM
Lenke til kommentar

Veldig mange gode bidrag denne måneden. Liker godt redigeringen av fargene på bildene dine AnnetteM. Fungerer meget bra den stilen der. Sjelden folk holder seg til samme stil hele tiden. Keyzer28 macroer og DeViSoR's s/h bilde m kofferten var også 'wow' bilder i mine øyne.

 

Tusen hjertelig takk :) Alltid hyggelig å få kjekke tilbakemeldinger :) Har masse å lære ennå mht å ta bildene :)

Lenke til kommentar

Har vært på marknad i helga, sånn tema gammeldags/forvirret cowboyaktig retro-opplevelse med hjemmelagde sveler,lapskaus,pølsegrilling (mye matprat på meg nå!) og generelt hjemmelagde ting til salgs og beskuelse.

Samt leker for barn og veteranbilutstilling :)

 

Litt uheldig med været, grått og kaldt. Men bedre enn i fjor; da høljregnet det...

 

5991279387_5608dcfc57_z.jpg

Flickr

Noen av bilene...

 

 

5992194650_3d59f17233_z.jpg

Flickr

Tempo Corvette :cool:

 

 

5992195390_33b586c286_z.jpg

Flickr

Dristig ungdom :)

 

 

5991833776_e7736eac62_z.jpg

Flickr

Hjemmelagde Hello Kitty-"tøfler". Falt i smak hos eldstejenta ja :lol:

 

 

5991285303_4c275af2cf_z.jpg

 

Flickr

Nordnorsk bordpynt :wee:

 

5991837314_4a0585fc8c_z.jpg

Flickr

Oversikt over litt av området.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt bilder fra Sjonafestivalen:

 

Haptic:

 

5995169098_d0426e57e8_z.jpg

Haptic - Robin Skog by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr

 

5994609575_2ace09879c_z.jpg

Haptic - Torkil Rødvand by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr

 

Departure:

 

5995199376_299cdc4542_z.jpg

Departure by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr

 

5994643869_d1327d872f_z.jpg

Departure by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr

 

Litt publikum:

 

5995170042_4955e08404_z.jpg

Haptic - Publikum by Ole Gunnar Onsøien, on Flickr

 

 

Har 65 GB med bilder fra festivalen liggende - så skal vel ikke se bort i fra at det kommer flere. Men det får bli i augusttråden. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...