Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - Juli 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Mjau!

 

 

Synes min 70-200 2.8 L IS versjon 1 fortsatt leverer sakene til tross for at den er blitt erstattet med hypermoderne optikk i form av versjon 2.

To mjauerter møttes ved melkeskålen. Den ene sa 'mjaaau'. Den andre sa 'purr purr'. Så jammet de, 'pjaurr, pjaurr'.

 

Fint bilde, +1.

 

falt noen tårer da jeg så reportasjene i dag.. sammholdet som har kommet frem er utrolig rørerende.

Der er du ikke alene.

Lenke til kommentar

Synes det så ut som god etterbehandling, lyst til å fortelle litt om hva du har gjort?

 

Klart, hadde egentlig tenkt å laste opp PSD slik at folk kunne se, men Telenor kuttet linjen igår hjemme.

 

Men kort oppsummert så er det demping av for sterke farger i ansiktet, spesielt der reflektor ga en gult-farge. Tett inn klær med liquify, dodge/burn på håret for å få litt dybde, tonet ned bakgrunn for å minske effekten av overeksponring, litt hdr lignende effekt på flaget, fjernet svarte strippen til venstre.

 

det jeg ser at jeg burdet gjøre er å fjerne hår som faller bak høyre arm.

 

ingenting spesielt, ca. 10min. bare det som virket out-of-place.

Lenke til kommentar

Nok ett tatt i naturlig lys:

5980896436_d2831e206f_z.jpg

 

 

Uredigerte bilder fra denne shooten kan ses på donnaogsara.blogg.no.

Komm gjerne med tilbakemelding på om det er blitt bedre med retouch, eller er det best as-is...

 

Flotte bilder, men gjorde en tabbe og så gjennom kommentarene på bloggen, måtte legge igjen en kommentar i bloggen hennes.

 

At det finnes nok av umodne folk på nettet kommer vel ikke som noe overraskelse lenger, men når man klarer å gå inn på bloggen og faktisk kritisere at hun har tatt bilder og lagt ut etter det tragiske som har skjedd blir for drøyt. Jeg er sikkert en av de som etter snart 5 døgn siden dette skjedde prøver i det minste vente med å gå inn på en nettavis før om noen dager i håp om at det skjer andre ting her på jorda. Tror alle har en grense for hvor mye eksponering av død og elendighet man orker før man får nok.

 

Ikke mange timene etter at dette skjedde og med minimalt med søvn var jeg ute og tok bilder av ett utdrikkningslag lørdag kl 11 med 12 flotte jenter. Sjansen for at dette skulle bli avlyst visste jeg var rimelig stor, men de valgte i noen timer å stenge verden ute for å feire det som vil bli den største dagen i en av jentenes liv i neste måned.

 

Med tanke på at denne grusomme handlingen koker ned til en ting, nemlig hat, så er det trist å se at mange mennesker faktisk ikke har lært noe som helst av det som har skjedd.

Lenke til kommentar

...

 

Flotte bilder, men gjorde en tabbe og så gjennom kommentarene på bloggen, måtte legge igjen en kommentar i bloggen hennes.

 

At det finnes nok av umodne folk på nettet kommer vel ikke som noe overraskelse lenger, men når man klarer å gå inn på bloggen og faktisk kritisere at hun har tatt bilder og lagt ut etter det tragiske som har skjedd blir for drøyt. Jeg er sikkert en av de som etter snart 5 døgn siden dette skjedde prøver i det minste vente med å gå inn på en nettavis før om noen dager i håp om at det skjer andre ting her på jorda. Tror alle har en grense for hvor mye eksponering av død og elendighet man orker før man får nok.

 

Ikke mange timene etter at dette skjedde og med minimalt med søvn var jeg ute og tok bilder av ett utdrikkningslag lørdag kl 11 med 12 flotte jenter. Sjansen for at dette skulle bli avlyst visste jeg var rimelig stor, men de valgte i noen timer å stenge verden ute for å feire det som vil bli den største dagen i en av jentenes liv i neste måned.

 

Med tanke på at denne grusomme handlingen koker ned til en ting, nemlig hat, så er det trist å se at mange mennesker faktisk ikke har lært noe som helst av det som har skjedd.

 

Kunne ikke vært mer enig med deg fo2re. takk!

 

Det må sies at bildene ble tatt flere uker før tragedien og bare pga min treghet ikke blitt publisert tidligere. Reagerte også på kommentarene på bloggen, spesielt siden det var helt vanlig bildet, ikke noe nakenhet, ironi eller noe annet som er spesielt med de. Noe kunne anses som upassende. Det er veldig fin balanse med å respektere tragedien og leve livet uten frykt. Og etter flere dager i Oslo både med fakkeltog og blomsterhav igår, synes jeg befolkningen i Norge får det til på ett fortryllende balansert, rolig og anstendig måte. Jeg blir så imponert.

 

Og det er nettopp den null toleransen for alt terrorismen ønsker å oppnå som er det sentrale her. Og da blir det for dumt når slike kommentarer kommer på blogger.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Samtidig er det viktig at man ikke dveler for lenge ved det som har skjedd. Man må komme tilbake til hverdagen, og noen ganger kan det være lurt å gjøre det fort. Samfunnet MÅ gå videre og man kan ikke klage over at noen kanskje kommer inn i tilnærmet normal rytme før andre gjør det.

 

For min del har jeg allerede begynt å gjøre ting jeg gjorde før 15:25 fredag ettermiddag.

Lenke til kommentar

Ville ikke brydd meg så mye om de kommentarene.

Leste de selv og gikk for morroskyld inn på bloggen til en av de som kom med kommentarer. Hun var 16 år og gravid - hun hadde ikke noe problem om å legge ut om det på bloggen sin selv ;)

 

Det er vel ett ord som mangler her og det er selvinnsikt...

Lenke til kommentar

Nå er det et gammelt ordtak som sier "man kan ikke være litt gravid, enten er man gravid eller så er man ikke gravid". Sånn rent generelt kunne vår fotografvenn unngått å fotografere den dagen. Men den gravide damen kan ikke være litt mindre gravid den dagen. Jeg antar man her sikter til fotograferingen, ikke skrivingen om det, og da blir det jo noe annet.

 

:p

 

Neida. Gjør hva faen dere vil, Norge må gå videre, Norge skal være gjenkjennelig.

Lenke til kommentar

Nei, som han sier var fotoshooten lenge før dette ;)

Det er desverre det som er skrevet jeg snakker om hvertfall.

 

Dette blir jo litt mye Off topic; menne:

16år gammel snuppe: 'hvordan kan du blogge om hverdagslige ting i en helg som denne..?

Respektløse unge, det er det du er.'

Mens man fint kan snakke om sin egen graviditet og hvor kjip pappa du har :)

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...