Gå til innhold

Ser du brukernavnet ditt her? Da er du i trøbbel


Anbefalte innlegg

Ser ut som om tjenesten til Hardware er litt ute og kjører. Andre tjenester som sjekker opp bruker/mail som shouldichangemypassword finner meg i dokumentene. Sjekket selv bare for å være 110% sikker, og ingen variasjoner av mitt brukernavn kommer opp på verken Heroes eller Hackforums.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med tanke på at det er battlefield som kom opp som komprimert hos meg og jeg ikke har vært registrert på noen beta der eller har det brukernavnet som jeg sjekka det opp mot på sidene til EA, men at brukernavnet derimot stemmer opp mot playstation network brukernavnet mitt så vil jeg regne med at de har lekket passord og brukernavn derifra også...

Lenke til kommentar

Battlefield Heroes Beta – 550 000 brukernavn og passord

 

Det som er litt ekstra skummelt er at denne er lenket opp mot din EA konto. Så om man befinner seg på den listen kan man risikere å miste tilgang til mye relatert til EA utgitte spill (Mass Effect 2, Dragon Age osv) samt EA konto med tilhørende spill som er kjøpt der.

Lenke til kommentar

Jeg fant meg selv både i søketjenesten i artikkelen og i en av listene jeg fant på nett. Har fortsatt til gode å finne passordet mitt lekket sammen med brukernavnet, så det er ikke sikkert disse er lekket for alle brukernavnene enda. I et EA-forum sto det at de var MD5-hashet, så det mulig det er et spørsmål om tid før alle passordene ligger ute også. Har skiftet passord på de mest kritiske sidene nå for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Merk at de aller fleste MD5 passord på 8 tegn eller mindre allerede finnes i forhåndskompilerte lister hvor passordet ligger i klartekst. Denne fungerer dog ikke om det er brukt "salt" i md5 genereringen.

 

Ville uansett ha byttet passord og sørget for at man ikke benytter samme passord flere ganger.

 

Anbefaler forøvrig varmt LastPass for å generere sikre og unike passord for alle nettsteder man benytter, da selvfølgelig i kombinasjon med et sterkt hovedpassord/passord setning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan åpenbart ikke stole på at NOEN tjenester ikke kan kompromitteres. Her gjelder det å finne et kompromiss du kan leve med. Dersom alle passord som du oppretter gjennom en spesifikk tjeneste skulle bli hentet ut og brukt mot deg - klarer du å komme deg ut av den knipa eller kollapser verden din? Dersom det siste er riktig, må du finne en annen løsning.

Lenke til kommentar

Hei,

Denne saken og søkemotoren som ligger i saken gjelder bare de listene som Lulzsec nå har lagt ut, altså de 800 000 settene med opplysninger som saken omtaler.

 

Shouldichangemypassword.com er en tjeneste som sjekker diverse lekasjer tilbake til 2007: https://shouldichangemypassword.com/sources.php

 

Mvh

 

 

Jørgen

 

Auda, jeg skrev litt feil der. Det jeg prøvde å mene var at shouldichangemypassword finner meg ikke, men den i artikkelen viser at et av mine navn ligger på Battlefield-betaen og Hackforums, når jeg aldri har hatt noe med dem å gjøre. Fant for øvrig ikke noen av mine navn eller emails når jeg sjekket selv. Det nermeste var navn som ***saurusrex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...