Gå til innhold

Ser du brukernavnet ditt her? Da er du i trøbbel


Anbefalte innlegg

Hmm, jeg lurer på om dette vil føre til økte midler til etterforskning av slik kriminalitet. Dette begynner jo å bli et alvorlig problem. En ting er å ta ned en tjeneste, men å frigi personlige opplysninger om tredjepart er forkastelig. Det vitner jo om at den moralske og etiske oppfattelsen til disse crackerne er helt på bærtur. Du snakker om sosiale amøber. Jeg håper mesteparten av disse folka blir tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha gjort litt research og testet LastPass er jeg mer positivt innstilt. Det virker som en solid løsning, så fremt man har et sterkt masterpassword kombinert med en form for tofaktor pålogging. Lokal kryptering og dekryptering, one way salted hashes, 256-bit AES. Det eneste Lastpass lagrer er binær spagetti. At de er paranoide og føre var i forhold til uautorisert trafikk er jo bare en fordel.

 

Om det er bra nok for Steve Gibson, er det bra nok for meg:

Lenke til kommentar

I listene jeg fant for BF heroes var det passord i klartekst og brukernavn, men heldigvis ikke epost

 

Bortsett fra at om noen logger inn med nevnte brukernavn og passord så får man også tilgang til epost i de fleste tilfeller.

 

Ouch, kjipe greier!

 

Men, når jeg logger på EA eller BF heroes bruker jeg ikke brukernavnet, men epost, er det mulig å logge på med bare brukernavn og passord?

Lenke til kommentar

I listene jeg fant for BF heroes var det passord i klartekst og brukernavn, men heldigvis ikke epost

 

Bortsett fra at om noen logger inn med nevnte brukernavn og passord så får man også tilgang til epost i de fleste tilfeller.

 

Ouch, kjipe greier!

 

Men, når jeg logger på EA eller BF heroes bruker jeg ikke brukernavnet, men epost, er det mulig å logge på med bare brukernavn og passord?

 

Nei, det er ikke mulig.

 

Men det er ofte fort gjort å finne epost adressen med et raskt søk etter brukernavnet på google.

Lenke til kommentar

Fy faen jeg hater disse drittungene (til kverulanter; 20-åringer kan også være drittunger) med deres unødvendig lange brev hvor de later som om de står for noe dypt. Et nødvendige onde er jeg redd, da dette vil (forhåpentligvis) gjøre at sikkerhet blir tatt mer seriøst. Ja, jeg fant meg selv i listen, noe jeg ble ganske overrasket over, mtp. jeg har et ganske spesielt brukernavn og er flink med passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...