Gå til innhold

Hvorfor Android nå dominerer markedet


Dominansen til Android  

189 stemmer

  1. 1. Hvilken prosentandel av smartmobilmarkedet tror du Android har i 2014 (world wide)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du tror virkelig at vi skulle ta appleinnsider seriøst i en diskusjon rundt markedsandeler til android? Det er helt klart at tallene som tilsier at googleandroid selger desidert mest, dreier seg om google android og ikke om en kinesisk variant ingen har hørt om, untatt eplefolket da. På tide å gi seg nå? Google android er google android, og ingenting annet. Og google android er de som pr i dag selger mest.

Edit: igjen: apple innsider er ikke troverdig i denne sammenhengen.

 

Rapporten er utarbeidet av et "Research firm" ved navn Canalys. Apple insider omtaler saken, de har mao ikke funnet på dette selv...

 

Noe av problemene i denne type diskusjoner er ikke at folk har egne meninger, men at de har egne fakta, og det er vel ikke så bra, uansett hvilken fanboy skare man tilhører?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan også bestille en rapport der jeg ber de som skal utføre den være ekstra kritiske til det de måtte finne av tall som taler imot det jeg ønsker å skape en illusjon om.

Nå er det ørten rapporter som sier det helt motsatte av det apple innsider har valgt å publisere, så jeg, og del fleste andre, velger å tro på de. Og så er iallefall jeg meget skeptisk til hva apple måtte publisere om erkerivalen? Hvis google innsider plutselig skulle finne på å trykke en rapport som sier at ios-tallene er falske og inneholder mange feil, ja da vil jeg også være skeptisk. Hvis ikke mange flere valgte å trykke denne rapporten. Men i dette tilfellet så er det iun apple innsider som trykker denne rapporten. Alle andre publiserer rapporter som peker helt motsatt vei. At Google Android er markedsleder, og det med god margin. ;)

Lenke til kommentar

Men newnick, la oss for ett sekund si at rapporten stemmer. Er det virkelig så viktig? Android selger som hakka møkk, iOS selger som hakka møkk. Android brukere er fornøyde og iOS brukere er fornøyde.

 

Skjønner ikke helt motivasjonen bak disse android skal ta over verden trådene. er det er personlig nederlag om ikke alle liker det samme os'et, eller om salgsrapporter ikke sier at din pappa er sterkest?

 

Og som jeg skrev i går i ett innlegg som ble slettet, skal det virkelig være slik på forumet at man enten er fanboy, Steve jobs elsker eller dum om man foretrekker iOS i stedet for android? Det virker i allefall slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men newnick, la oss for ett sekund si at rapporten stemmer. Er det virkelig så viktig? Android selger som hakka møkk, iOS selger som hakka møkk. Android brukere er fornøyde og iOS brukere er fornøyde.

 

Skjønner ikke helt motivasjonen bak disse android skal ta over verden trådene. er det er personlig nederlag om ikke alle liker det samme os'et, eller om salgsrapporter ikke sier at din pappa er sterkest?

 

 

Det handler om å speile virkeligheten. Og ettersom flere av oss foretrekker Android, så er det greit at Android har suksess. Og det er ekstra morsomt at de har mer suksess enn Apple, på mobilfronten, da jeg, og flere med meg, mener Apple er forbrukerfiendtlige. Siste stuntet til Apple er nå å forlange importforbud av Samsung og HTC i USA. Mener du virkelig dette er en ok måte å drive butikk på? Klarer man ikke lage det mest ettertraktede produktet, ja da skal man forhindre at folk får tak i det. Apple i et nøtteskall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjorde ikke Samsung det før Apple? Hvem som bryr seg om disse store selskapenes patenttvister og søksmål/motsøksmål. De er kun interessert i en ting, profit. De driter i Jesus ringen til kundene deres.

 

Skjønner tankegangen din, men om man faktisk skal bry seg om slikt når man kjøper produkter så har du plutselig ikke mye å velge mellom.

 

Og skjønner ikke helt at android fansen synes at det er så urolig bra at det selges mange ganger flere android telefoner enn Apple telefoner. Skulle det ikke mangle med tanke på hvor mange produsenter det er og hvor mange nye som kommer ut hver måned og mange til langt lavere pris enn billigste iPhone. Skulle bare mangle. Men suksess måles vel desto viktigere i kroner og der er det vel Apple som har suksess.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Du kan ikke ha fulgt med særlig godt i debatter om Apple om du tror at folk ikke bryr seg om patenthysteriet dette selskapet driver med, UrgeLoL. Hvordan et selskap oppfører seg er viktig både for meg og veldig mange andre som tas opp igjen nesten hver bidige gang en Apple vs. Android diskusjon tas.

 

Litt av poenget med å støtte Android her er jo at man nettopp har mange alternativer og ikke står fast ved et megaselskap som lager sine egne regler på alle mulige måter.

 

Det er selvsagt en gladnyhet at det selges mange Android-enheter da det vil igjen føre til at communitiet blir ytterlige større, som vil tilsi mer satsing mtp. apps som blir laget til mobilene folk har (i motsetning til tung satsning på kun iPhone-apps de siste årene av naturlige årsaker) og ved å ha felles platformer kan man også enklere kommunisere, særlig mtp. hvor tett Google+ er knyttet opp mot Android.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Nei det er jo selvfølgelig noe jeg tror, men blant vanlige forbrukere, en brukergruppe som sikkert består av 98 % av brukermassen så er nok disse patentstridene og søksmålene ukjent eller uviktige. Om ikke så burde jo salget av iPhone påvirkes negativt. Men den et vel fremdeles den mestselgende enkelt telefonen ww. Og tablet salget ser ikke ut til svikte heller.

Lenke til kommentar

Fordi f. eks 98% av markedet ikke bryr seg, så gjør ikke det saken noe annerledes i mine øyne. Apple er fortsatt et firma som er basert på blant annet patentkriging, noe jeg er sterkt imot, ikke bare fordi Apple er Apple. Blir for dumt å si at en sak er uviktig bare fordi brorparten av markedet ikke bryr seg. Diskusjonen er den samme uavhengig av hvor mye ola nordmann måtte bry seg.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Har ikke sagt at saken er uviktig. Patent/søksmål stridende er til tider latterlige. Men de er uviktig for forbrukernes kjøpsbeslutning. I værtfall de aller aller fleste, og jeg kan heller ikke si at android utviklerne er så uskyldige. Apple er kanskje en av de værste blant ei haug med ulver, men Samsung er ikke uskyldige. Samsung gjør jo nettopp det som Newnick syntes var så forferdelig, ja Apple forsøkte det samme men det gjør det ikke rett allikevel.

Og nå som Apple har fått kjøpt flere patenter så blir det sikkert ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

Og det er ekstra morsomt at de har mer suksess enn Apple, på mobilfronten, da jeg, og flere med meg, mener Apple er forbrukerfiendtlige. Siste stuntet til Apple er nå å forlange importforbud av Samsung og HTC i USA. Mener du virkelig dette er en ok måte å drive butikk på? Klarer man ikke lage det mest ettertraktede produktet, ja da skal man forhindre at folk får tak i det. Apple i et nøtteskall.

 

Du kan ikke ha fulgt med særlig godt i debatter om Apple om du tror at folk ikke bryr seg om patenthysteriet dette selskapet driver med, UrgeLoL. Hvordan et selskap oppfører seg er viktig både for meg og veldig mange andre som tas opp igjen nesten hver bidige gang en Apple vs. Android diskusjon tas.

 

Litt av poenget med å støtte Android her er jo at man nettopp har mange alternativer og ikke står fast ved et megaselskap som lager sine egne regler på alle mulige måter.

 

Fordi f. eks 98% av markedet ikke bryr seg, så gjør ikke det saken noe annerledes i mine øyne. Apple er fortsatt et firma som er basert på blant annet patentkriging, noe jeg er sterkt imot, ikke bare fordi Apple er Apple. Blir for dumt å si at en sak er uviktig bare fordi brorparten av markedet ikke bryr seg. Diskusjonen er den samme uavhengig av hvor mye ola nordmann måtte bry seg.

 

Tror ikke dere to helt har fått med dere hva som skjer med patentkrigene. Så godt som alle saksøker hverandre. Det hele startet vel med Nokia som saksøkte Apple (de inngikk forlik, og Nokia får nå royalties for alle solgte iPhone). Etter det har Microsoft gått en etter en etter Android-produsentene, og får nå royalties av HTC og går etter Samsung. I tillegg har f.eks. Motorola saksøkt Apple. Slik patentkriger fungerer så kommer man med motsøksmål for å bedre sin posisjon, slik at man kan inngå forlik. Samsung brukte f.eks. kun en uke på å saksøke Apple tilbake igjen, og det hadde de ikke klart hvis de ikke var forberedt... Å legge skylda på Apple for alt det her viser at man ikke forstår situasjonen, hva har de med Microsoft sine søksmål mot Android-produsenter? Det største problemet er systemet med software-patenter i USA som ikke fungerer tilfredstillende (selv om søksmålene også omhandler andre typer patenter)

Lenke til kommentar

Selv om det kanskje kan se slik ut, så sier jeg ikke at Apple er den eneste "slemme". Man kan jo selvfølgelig klage på Apples oppførsel selv om andre også er ille. Skal ikke legge skjul på at hatet rettes lettere mot Apple pga. de får mye mediafokus, men det er heller ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Vel, noe sier meg at dere ikke er helt oppdatert. Apple går rettens vei for å få et totalforbud mot import av Htc og Samsung i USA. Dette tolker jeg dit henn at Apple har forstått at de ikke klarer å konkurrere mot android, og prøver nå med skitne triks å fjerne konkurrentene fra markedet. Jeg snakker ikke om patent mot patent, men det faktum at Apple faktisk skal prøve å fjerne samsung og htc fra markedet.

Nå vil jeg tippe at Apple ikke får viljen sin i denne tvisten, men det at de i det hele tatt prøver, er en skandale, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung wants to stop iPhone, iPad and iPod models being imported and sold in the US.

Adding to its lawsuits against Apple in three other countries, Samsung has filed another against the iPhone and Mac maker, this time in the U.S.

I tillegg prøvde de jo å få rettet til å tvinge dem å vise fram iPhone 5 og iPad 3.

 

La nå de store gutten og advokatene deres leke seg ferdig sier nå jeg, så kjøper i allefall jeg telefon etter mitt behov.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...