Gå til innhold

Hvorfor Android nå dominerer markedet


Dominansen til Android  

189 stemmer

  1. 1. Hvilken prosentandel av smartmobilmarkedet tror du Android har i 2014 (world wide)



Anbefalte innlegg

[...]

Virkelig et interessant innlegg, ga deg et pluss!

 

Nå har det vært mye diskusjoner hvor det er kun snakk om Apple vs. Android, men hva tror folket om Windows Phones sjangser på markedet? Av det jeg har sett av OSets funksjoner så ser det rett og slett ikke ut som et godt produkt, både mtp. funksjoner, løsninger og særlig design (både praktisk og utseendemessig etter min mening). Dessuten står kjempen bak Android, nemlig Google mye mer sentral på nettbruken til folk enn hva Microsoft gjør, som jeg har inntrykk av kun har stor aktivitet hos Hotmail og MSN Live chat, som også er døende.

 

Blir også særlig spennende å se hva som skjer med aksjene til Apple når de "når toppen". Tror grensen blir nådd om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[...]

Virkelig et interessant innlegg, ga deg et pluss!

 

Nå har det vært mye diskusjoner hvor det er kun snakk om Apple vs. Android, men hva tror folket om Windows Phones sjangser på markedet? Av det jeg har sett av OSets funksjoner så ser det rett og slett ikke ut som et godt produkt, både mtp. funksjoner, løsninger og særlig design (både praktisk og utseendemessig etter min mening). Dessuten står kjempen bak Android, nemlig Google mye mer sentral på nettbruken til folk enn hva Microsoft gjør, som jeg har inntrykk av kun har stor aktivitet hos Hotmail og MSN Live chat, som også er døende.

 

Blir også særlig spennende å se hva som skjer med aksjene til Apple når de "når toppen". Tror grensen blir nådd om ikke alt for lenge.

 

Er enig i dine betraktninger om Windows, som i mine øyne ikke ser ut i det hele tatt i dagens kledning. Forstår ikke hva de har tenkt på i det hele tatt... Og det kommer på toppen av manglende funksjoner osv osv. Tror de er kokt med mindre de gjør noe lurt fort, veldig fort.

 

Når det gjelder Apples muligheter for vekst videre, så er de flere i følge markedsanalytikere. Siste estimatene på Apple tv tilsa noe sånt som ytterligere 100 bn us $ eller noe sånt som tilsvarende 100 $ på Apples aksjekurs, så vi får se.

 

Også ytterligere vekst i app store, hvor Apple sine iOS brukere er mest konsumerende med $ 100 per bruker byr på ytterligere muligheter for vekst. Tar man i betraktning at det finnes i overkant av 200 millioner iOS installasjoner der ute, så er det klart at alle adds on betyr store summer...

 

For Google er det klart at Google + er et interessant tillegg og vil kunne by på flere utfordringer for alle andre tilbydere av smart mobiler med unntak av Android produsentene. Og den største veksten vil skje i Kina hvor Google og Apple enda ikke er "representert" enda. Kinas egne OSer ser vel ut til å ta brorparten av disse...

Lenke til kommentar

Ja, apple tv sender troverdig og nøytral informasjon rundt apple, akkurat som mufctv sender nøytral informasjon rundt mufc. Hvis dine kilder er apple, så tror jeg du muligens skulle finne andre kilder. Noen som ikke har allt å tjene på å skape en illusjon av virkeligheten...

Google Android kommer til å vokse, selv uten google plus. Det er noe de fleste analytikere sier, med unntak av apple tv kanskje.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Når stool sample prøver å legge opp til en seriøs diskusjon så synes jeg vi andre bør prøve å henge på. Da har dine halvspydige kommentarer ingen hensikt. Ikke nevnte han noe om android muligheter for vekst men snakket utelukkende om Apple. Android har nok store muligheter for vekst og ingenting tyder på at kurven skal flate ut med det første.

Om det er noe i ryktene om en billigere iPhone så kan det skape vekst hos Apple. Jeg tror i allefall at en billigere iPhone med 3.5" skjerm til rundt 3000 kr og topp modellen med kant til kant 4" skjerm til ca samme pris som i dag.

Lenke til kommentar

Når stool sample prøver å legge opp til en seriøs diskusjon så synes jeg vi andre bør prøve å henge på. Da har dine halvspydige kommentarer ingen hensikt. Ikke nevnte han noe om android muligheter for vekst men snakket utelukkende om Apple. Android har nok store muligheter for vekst og ingenting tyder på at kurven skal flate ut med det første.

Om det er noe i ryktene om en billigere iPhone så kan det skape vekst hos Apple. Jeg tror i allefall at en billigere iPhone med 3.5" skjerm til rundt 3000 kr og topp modellen med kant til kant 4" skjerm til ca samme pris som i dag.

Når man bruker apple innsider og apple tv som referanser, så kan man ikke forvente å bli tatt seriøst. Iallefall ikke av oss som ikke er medlem i applemenigheten. Og dessuten så var det vel ikke veksten av iphone som skulle diskuteres i denne tråden, det var vel veksten av Android.

Lenke til kommentar

newnick:

 

Tråden er laget ut av analyser og artikler om hvorfor Android mest sannsynlig vil dominere, men jeg har åpnet for diskusjon av alle OS og fremtidsutsikter, nettopp fordi markedet kan snu seg raskt. Men jeg kunne svært gjerne likt å ha hatt en begrunnelse fra de få som har stemt på det øvertske alternativet i pollen. Vet de noe vi andre folk ikke vet?

Lenke til kommentar

newnick:

 

Tråden er laget ut av analyser og artikler om hvorfor Android mest sannsynlig vil dominere, men jeg har åpnet for diskusjon av alle OS og fremtidsutsikter, nettopp fordi markedet kan snu seg raskt. Men jeg kunne svært gjerne likt å ha hatt en begrunnelse fra de få som har stemt på det øvertske alternativet i pollen. Vet de noe vi andre folk ikke vet?

 

Hvis du leser tråden så ser du jo at Apple kommer til å gruse Google med haugevis av patenter. Hvis vi skal tro på Apple-leiren da...

Videre så har ikke Android noe å tilby, muligens med unntak av Google Plus, hvis vi skal tro Apple leiren da... Videre kommer iOS til å skyte fart og ta store deler av markedet, alt ifølge Apple Tv...

Alle analytikere, som ikke står med begge føttene plantet i Apple leiren, spår enorm vekst for Android, men de er useriøse og uten betydning, ifølge Apple leiren...

 

For å være helt ærlig, så tror jeg dette er helt bortkastet å diskutere. Vi kommer aldri til å bli enige.

Lenke til kommentar

Huff. Nå blir dette en diskusjon som beveger seg mot person og bort fra sak. Jeg har sikkert bidratt til det også, men tror vi gjør lurest i å ikke gå inn i den fellen.

For å diskutere sak. Alle analytikere, vel de aller fleste, sier nå at android er størst og er det os-et som også vokser fortest. Da er det vel ikke så mye mer å diskutere. Vi vet ikke hva som skjer hvis apple får kloa i patentene de har kjøpt, men jeg vil tro diverse konkurranse-tilsyn vil holde dem hardt i ørene.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Må vel spammes litt kilder her hvis du skal bli tatt seriøst newnick.

Jeg referer jo kun til det som er skrevet av enkelte i denne tråden. Les tråden. Så hvorfor skulle jeg spamme ut de samme useriøse kildene. En henviste til Apple insider, en annen til Apple TV. Les tråden og du vil finne det selv.

Kilder for Android sin vekst er postet opp til flere ganger i denne tråden. Så igjen, les tråden.

Det er postet kilder for Androids markedsandel WW, men da dukket det opp noen som påstod at disse tallene ikke stemte, og at de også inkluderte et annet OS under Google Android. Hvorfor i alle dager skulle det det?

Så ble det postet kilder som viste Androids markedsandel i USA, deretter i Europa. Norge har vi sett i diverse artikler som speiler Netcom og Telenor sitt salg av telefoner, ikke det at jeg tror det gjenspeiler hele sannheten, men gir oss iallefall en pekepinne på hvor stor Android er blitt også her hjemme.

Lenke til kommentar

Om dere tenker på ønsket mitt om å se sitater så var det rett å slett sitater som bevise at Apple leiren hadde påstått det som newnick sa ca 6 innlegg lengre opp. Det er jo ingen som har påstått at android ikke er størst, eller at android ikke har annet å tilby enn Google plus eller at ingen av analytikerene, som spår stor vekst for android, er seriøse.

Lenke til kommentar

newnick:

 

Tråden er laget ut av analyser og artikler om hvorfor Android mest sannsynlig vil dominere, men jeg har åpnet for diskusjon av alle OS og fremtidsutsikter, nettopp fordi markedet kan snu seg raskt. Men jeg kunne svært gjerne likt å ha hatt en begrunnelse fra de få som har stemt på det øvertske alternativet i pollen. Vet de noe vi andre folk ikke vet?

Hvis du leser tråden så ser du jo at Apple kommer til å gruse Google med haugevis av patenter. Hvis vi skal tro på Apple-leiren da...

Videre så har ikke Android noe å tilby, muligens med unntak av Google Plus, hvis vi skal tro Apple leiren da... Videre kommer iOS til å skyte fart og ta store deler av markedet, alt ifølge Apple Tv...

Alle analytikere, som ikke står med begge føttene plantet i Apple leiren, spår enorm vekst for Android, men de er useriøse og uten betydning, ifølge Apple leiren...

 

For å være helt ærlig, så tror jeg dette er helt bortkastet å diskutere. Vi kommer aldri til å bli enige.

Det blir ihvertfall håpløst å diskutere når du slenger rundt med merkelapper som "Apple leiren" (sic), slik at folk ikke har sjansen til å svare for seg. Nevn navn, og hva er egentlig Apple Tv i denne sammenheng?

 

[...]

Virkelig et interessant innlegg, ga deg et pluss!

 

Nå har det vært mye diskusjoner hvor det er kun snakk om Apple vs. Android, men hva tror folket om Windows Phones sjangser på markedet? Av det jeg har sett av OSets funksjoner så ser det rett og slett ikke ut som et godt produkt, både mtp. funksjoner, løsninger og særlig design (både praktisk og utseendemessig etter min mening). Dessuten står kjempen bak Android, nemlig Google mye mer sentral på nettbruken til folk enn hva Microsoft gjør, som jeg har inntrykk av kun har stor aktivitet hos Hotmail og MSN Live chat, som også er døende.

 

Blir også særlig spennende å se hva som skjer med aksjene til Apple når de "når toppen". Tror grensen blir nådd om ikke alt for lenge.

Jeg har ikke prøvd WP7 ennå, men etter hva jeg har lest på f.eks. Ars Technica, så er det et veldig lovende OS. Microsoft har tenkt helt nytt med UIet, og med Mango blir mange av ankepunktene mot førsteutgaven borte. WP7 er på en måte en mellomting mellom Android og iOS, hvor de har prøvd å ta det beste fra to verdener. Man får fordelene ved iOS (Sentraliserte oppgraderinger, kontrollert marked), og fordelene ved Android (flere telefonleverandører), Det har jo ikke gått så bra i starten, men nå som Nokia snart kommer med telefoner tror jeg det kommer til å gå bedre.

Lenke til kommentar

Vel, vet ikke hvem det var, men ble postet flere linker som viser at Android er større enn iOs, WW, i Europa og i USA. Men alle gangene var det en viss person som kom med argumenter mot disse linkene. Argumentene var rimelig tynne.

Apple Tv er vel en App man får til sin i-produkter, som sender diverse propaganda, tv-show, filmer osv... Ville ikke ha tatt det som blir sagt der angående markedsanalyser så veldig seriøst.

Apple leiren er vel et velkjent uttrykk. Jeg har iallefall lest det flere ganger, og det jeg legger i det, er Apple, og deres samarbeidspartnere. Du trodde vel jeg mente brukerne på dette forumet? Vel, les hva jeg skriver, før du angriper meg neste gang?

Og til sist. Jeg må gjenta meg selv enda en gang. Jo det er en her som har påstått at analytikere nærmest lyver om tall, angående Google Android.

Edit: Kan jo hive ut noen linker til hvorfor det er dødfødt å diskutere dette. Android bare vokser, og vokser, mens iPhone stagnerer.

http://gigaom.com/apple/iphone-flat-in-u-s-as-android-takes-market-share-lead/

http://news.cnet.com/8301-13506_3-20051610-17.html

http://www.cioinsight.com/c/a/Latest-News/Android-to-Top-40-Market-Share-in-2011-IDC-664673/

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Ja, apple tv sender troverdig og nøytral informasjon rundt apple, akkurat som mufctv sender nøytral informasjon rundt mufc. Hvis dine kilder er apple, så tror jeg du muligens skulle finne andre kilder. Noen som ikke har allt å tjene på å skape en illusjon av virkeligheten...

Google Android kommer til å vokse, selv uten google plus. Det er noe de fleste analytikere sier, med unntak av apple tv kanskje.

 

Antagelig en liten misforståelse oss i mellom og/eller at min tekst var litt uklar, men skal nå etter beste evne prøve å bidra til å løse misforståelsen / uklarheten.

 

Det er amerikanske finansanalytikere som er av den oppfatning at Apple TV alene vil kunne bidra med ytterligere US$ 100 milliarder på Apples markedskurs, ikke Apple TV. Dette er en kommentar relatert til videre vekstmuligheter for Apple, og kommer i tillegg til alt annet Apple allerede gjør, har planlagt og kommunisert at de vil gjøre, og som er forventet av finansanalytikerne p.t. All uventet (dvs. ikke innkalkulert) aktivitet som vil bidra til at de vel 200 millioner installasjonene bruker mer penger på Apple produkter, vil altså også bidra til økt markedsverdi på Apple.

 

Og det er ikke Apple Insider som har gjort analysene som ble omtalt på forrige side, slik du ser ut til å mene, men et analyseselskap på linje med Nielsen, og hvor Apple Insider presenterte resultatene. Det at disse nyhetene ikke er presentert av noen Android vennlige kilder kan ikke jeg ta ansvaret for.

 

Forstår at det til tider kan være vanskelig å forholde seg til andre kilder enn dem som bekrefter egne forventninger, men dersom det er tilfellet, så er det jo klart at alt dere i Android leiren presenterer og legger frem også vil kunne omtales som ren løgn og vil bli blankt tilbakevist av oss andre. Og det kan jo åpne opp for nye muligheter for alle her inne, og ikke annet mulighet for mer ferie enn man strengt tatt liker…

 

Foreslår derfor at vi forholder oss til kilder på en forholdsvis nøytral måte, enten vi liker resultatene av dem eller ei, for hvis ikke, ja da blir diskusjonen videre ganske så håpløs og er i så fall glad jeg ikke er moderator…

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke prøvd WP7 ennå, men etter hva jeg har lest på f.eks. Ars Technica, så er det et veldig lovende OS. Microsoft har tenkt helt nytt med UIet, og med Mango blir mange av ankepunktene mot førsteutgaven borte. WP7 er på en måte en mellomting mellom Android og iOS, hvor de har prøvd å ta det beste fra to verdener. Man får fordelene ved iOS (Sentraliserte oppgraderinger, kontrollert marked), og fordelene ved Android (flere telefonleverandører), Det har jo ikke gått så bra i starten, men nå som Nokia snart kommer med telefoner tror jeg det kommer til å gå bedre.

 

Hvorfor tror du det kommer til å gå så mye bedre med WP7 når Nokia kommer på banen? Mulig du har rett angående Mango, men jeg ser ikke helt hva Nokia skulle tilføre, som andre ikke allerede har.

Lenke til kommentar

Noen grunn til at "40-50 %" var det meste man kunne stemme?

 

Et marked som dette vil jo automatisk innstille seg i likevekt, basert på hva folk vil ha, og hvem som leverer det folk vil ha. "Survival of the fittest", i god Darwin-stil.. Android er langt mer tilpasningsdyktig enn de andre aktørene, og jeg antar at Android kommer til å fortsette å ligge hestehoder foran de andre med tanke på funksjonalitet. iPhone er jo mer basert på en livsstil enn et behov som skal dekkes, og jeg forestiller meg smarttelefon-fremtiden blir ca sånn:

 

~80 % Android

~20 % iOS

~0,1 % andre

Lenke til kommentar

Litt mer om markedsandelene i USA per 11. juli:

 

During the three months ending in May 2011, 76.8 million people in the U.S. owned smartphones. Among smartphone owners, Apple accounted for 26.6% of devices making Apple the top smartphone OEM (Original Equipment Manufacturer) for the month. RIM followed accounting for 24.7% of the market, with HTC capturing 11.8% share. Motorola and Samsung rounded out the top five with 11.4% share and 8.9% share, respectively.

 

 

http://www.comscoredatamine.com/2011/07/top-smartphone-oems/

Lenke til kommentar

 

 

Foreslår derfor at vi forholder oss til kilder på en forholdsvis nøytral måte, enten vi liker resultatene av dem eller ei, for hvis ikke, ja da blir diskusjonen videre ganske så håpløs og er i så fall glad jeg ikke er moderator…

 

Det er greit, men når den ene kilden presenterer tall, som motstrider alle de andre kildene, må det være lov å stille spørsmål rundt kilden? Apple insider, er en del av Apple leiren, og det skulle forbause meg stort hvis de noen gang kom til å presentere tall som taler imot Apple. Iallefall uten en grundig gjennomgang der de stiller spørsmål rundt hvert et eneste komma i rapporten. Jeg kunne jo postet tall fra http://phandroid.com/, men vil tro mange her ikke hadde kommet til å ta de så seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...