Gå til innhold

Hvorfor Android nå dominerer markedet


Dominansen til Android  

189 stemmer

  1. 1. Hvilken prosentandel av smartmobilmarkedet tror du Android har i 2014 (world wide)



Anbefalte innlegg

At du regner med at alle som en gang stemte i denne tråden stadig er inne å oppdaterer resultatet sitt får du stå for.

 

Hehe vær med litt i timen da UrgeLol. Avstemningen ble laget 28. juni 2011 - 15:10. Allerede da visste alle som stemte at android hadde over 500 000 aktiveringer pr. dag, samt de har lest førstepost. Siste alternativet kom etterpå. Da er jeg forsatt svært spent på hvordan opplyste folk kan stemme på det øverste alternativet, uten å komme med noen begrunnelse på hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hehe. Tror nok ikke iPhone har så mye påvirkningskraft for det totale salget lenger. Alle prognoser og analyser viser at det er sterk og stabil fremgang til android. Om det er heldig eller ikke? Jeg tror ikke det er noen konkurrenter som hviler på lauvet uansett markedsandeler til de forskjellige:) Vi ser nok heller ikke en reprise av nokia heller, heldigvis.

 

Stool Sample , Gyros , masb , Camrot , iskaldcola , henrikrox:

Er det noe dere vett om fremtiden med android som ikke de andre vet siden dere svarer 10-20% i spørreundersøkelsen?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Gartner mener at Nokia på onsdag lanserer det som skal bli starten på en WP rakett. De forventer at Android skal flate ut og WP ta igjen iOS de kommende to årene. Det blir uansett spennende å se om Nokia klarer noe de egentlig aldri har gjort - skjønne smarttelefonen. Jeg tviler.

 

Jeg er mer usikker på om WP klarer å ta igjen forspranget til iOS. Eller for den del ledelsen til Android. Om MS klarer å stable på bena ett applikasjonsmarked og utviklerbase opp mot det Android og iOS har, så er det første hinder og der de ligger lengst bak nå.

Neste steg blir å sørge for at det blir lansert telefoner like hyppig og fra like mange leverandører i alle markedssegmenter som det Androidene har nå.

Om de klarer de to tingene så er det ingen grunn til at WP skal selge noe dårligere enn Android.

 

Ikke helt umulig 2014 har en 40/40/20 fordeling av operativsystem på mobil (A/WP/iOS). Jeg er snill med iOS nå, for det blir knallhard konkurranse fremover, og da er det ikke sikkert en telefon i året mot 20+ nylanseringer fra konkurrentene er nok. Det er jo også slik at MS, Google og Samsung hver for seg har forskning og utviklingsbudsjetter langt ut over det Apple legger i dette, og "de andre" legger ikke småpenger i dette de heller. Nokia bruker vel nærme 4 mrd dollar på R&D alene også.

Lenke til kommentar

Om denne hastigheten fortsetter og til og med øker så vil det i løpet av de neste 5 årene være solgt 2.5 milliarder android telefoner verden over. Tok ett snitt på 1.3 millioner aktiveringer per dag. Hvor vil det ende?

 

En plass må det jo bremse opp. Men om produsenter som LG, HTC, Samsung, Motorola etc. fortsetter å prioritere android, så skal det noe til om de skulle komme under 50% markedsandel. Eneste mulighet nå er om nokia plutselig skal få fart. Jeg ser ikke for meg at dette skjer med en eksplosjon heller, men gradvis.

 

Jeg har prøvd Mango, og jeg må si det er svært svært bra.

 

BGR-millennial-q32011-1.jpg

Begynnger å bli et herredømme til android nå

 

Nå er det og mer downloads av apps på android kontra iOS

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg kunne vel endret denne tråden til hvorfor både Android OG iOS vil dominere i kommende tid(i alle fall kortsiktig).

 

33 millioner iPhoner i løp av et kvartal er helt utrolig, spesielt med tanke på at den var svært lik forgjengeren.

 

Android nå med hele 850.000 aktiveringer pr. dag er jo helt utrolig, og nettbrettene har jo ikke kommet skikkelig i gang enda.

 

Hva klarer WP? Nokia gjør "drajobben" som ingen andre vil ta på seg. Først må det komme skikkelig sexy hardware før WP vil sette seg i hjerte på folk. Selve operativsystemet er kanskje det beste av disse 3 nevnte, med unntak av litt manglene applikasjoner(men det kommer!)

 

Spennende å ta en titt på avstemningen!

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det holder at Android ikke lager et stabilt OS til 100% for at folk ska begynne at snu dem ryggen..ICS er vel ikke helt 100% fungerande på Asus Transformer da den kan fryse og ibland så detter webleseren Dolphin HD ut osv...

Mye bra med android men kan det skje i fremtiden at WP og IOS vinner på at ha hardere kontroll? Noen erfaringer kring dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det holder at Android ikke lager et stabilt OS til 100% for at folk ska begynne at snu dem ryggen..ICS er vel ikke helt 100% fungerande på Asus Transformer da den kan fryse og ibland så detter webleseren Dolphin HD ut osv...

Mye bra med android men kan det skje i fremtiden at WP og IOS vinner på at ha hardere kontroll? Noen erfaringer kring dette?

Android er da ikke mindre stabilt enn f.eks iOS, Ikke lenge siden det ble publisert tall som viser at Android er mere stabilt enn iOS når det gjelder blant annet force close av apps, som ofte er det som regnes som ustabilitet.

app-crashes-bar-graph1-1024x761.png

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Magefølelsen sier at WP8 ikke kommer til å endre spesielt på markedet med mindre MS begynner å betale penger for å selge telefoner. Jeg tror RIM fortsetter å tape andeler utover dette året. Så får vi se hvem av de to OS'ene som deler RIMs andel mellom seg og om det fortsatt er android som tar den største andelen av nykjøpene fremover også.

Lenke til kommentar

Hvorfor har antall aktiveringer sunket så betraktelig siden oktober?

 

Noen på et annet forum har "cracked the numbers" og Androids vekst har visstnok sunket fra 4,4% ukentlig vekst sist sommer til 1,5% ukentlig vekst forrige kvartal, men er allikevel bedre enn kvartalet før det som hadde kun 1,2%..

 

Når det gjelder Android-brett er det visst solgt ca. 12 millioner totalt.

 

Edit: Glemte en bokstav :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

12 millioner nettbrett er latterlig lite når vi vet at det er aktivert over 300 millioner androidenheter. Nettbrettene utgjør altså bare 4% av den totale markedsandelen på androidsiden. Potensialet for et enda høyere aktiviseringstall er absolutt til stede.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

En forumbruker i samme forumet har regnet litt på disse tallene og synes ikke de ser ut til å gå helt opp:

 

The numbers seem a little off.

 

This from AT&T Q4 stated last month

 

Quote:

 

The final quarter of 2011 brought with it record smartphone sales for AT&T, with a 9.4 million smartphones being sold in Q4, a figure that's nearly double that from the third quarter. More than 7.6 million of those sales were iPhones, most of which were the new iPhone 4S. AT&T also notes that it sold more iPhones than Verizon in 2011, claiming a total of 17.5 million iPhones sold last year compared to 10.8 million Verizon iPhones. As for Android, AT&T didn't provide specific sales figures, but it did say that "more than twice as many" Android devices were sold in Q4 2011 than were sold in Q4 2010.

I'm not sure how many iPhones were sold last year but lets say 100 million for sake of argument. Between AT&T and Verizon they sold around 25% of all iPhones sold (from above article).

 

Averaging that AT&T and Verizon each sold 8 million Androids in the same time period, extrapolating from AT&T stated sales = 16 million multiplied by the same ratio (25%) = 64 million Androids sold worldwide (average)

 

Divide that by 365 and you get = 175,000 per day +/-

 

My conclusion is that either Android SMARTPHONES (meaning something that closely resembles an iPhone) are selling 1000% better in other countries than in the US or they are padding the numbers in some way to include either dumb Androids or reactivations of some sort.

 

Kan det være noe i dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han bommer ihvertfall en god del med sitt andorid-estimat, da det i Q2 2011 ble solgt over 50 millioner i verden (mobiler med android), mao kan man regne med ca 4 ganger så mye som hans estimat. Dvs ca 700 000 basert på det, mens det oppgitte tallet er 850 000. Virker ganske nærme for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som jeg skrev i en annen tråd:

 

Vel etter at jeg i år har fått nytt nettbrett og ny telefon med henholdsvis honeycomb og ics så kan jeg ikke si at jeg er fryktelig imponert av Android. Minnehåndteringen på det er en vits og multitasking blir i praksis ubrukelig.

Prøv følgende: Start opp en IM client (i mitt tilfelle IM+ pro), nettleser (i mitt tilfelle Opera mobile men har også prøvd med stock browser) og til slutt nrk nettradio programmet. Veksl litt mellom nettleseren og im kliente samt last noen sider og se hva som skjer. I mitt tilfelle ble nettradioen avsluttet etter maksimum 3 minutter både på min mobil (One X) og nettbrettet (samsung galaxy tab 7.7)

Hvis dette er det beste som finnes der ute så kan de bare beholde det for min del. Netbooken min med 1GB RAM klarer mer enn dette på ett fullverdig OS!!

Jeg er hvertfall ikke fryktelig imponert over dette. Har ikke hatt android på mobil på 2 år før One X men har hele tiden hatt nettbrett med android. Trodde hikkene det fikk var pga lite ram og gammel OS

Jeg kommer til å vurdere WP og nettbrett med windows når de får ordentlig hardware.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gartner: Android med 56%, iOS med 23% for Q1-2012. Opp fra 36% og 17% i Q1-2011. Økningen for Android overgår nok det de fleste så for seg.

http://www.gartner.c....jsp?id=2017015

 

Tviler sterkt på at antall telefoner øker like mye det neste året. Markedet begynner vel å bli mettet og det er begrenset hvor mange som tar seg råd til å bytte telefon hvert år.

Endret av zoomsalabim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...