Gå til innhold

Hvorfor Android nå dominerer markedet


Dominansen til Android  

189 stemmer

  1. 1. Hvilken prosentandel av smartmobilmarkedet tror du Android har i 2014 (world wide)



Anbefalte innlegg

Raptor' timestamp='1310593954' post='18015547']

Men jeg tror Google nå er så store og mektige, at det skal svært mye til for å vippe dem av banen. Og bra er det. For Android er et åpent og brukervennlig os, som flere og flere trykker til sitt bryst. Kanskje androids vekst vil tvinge Apple inn på samme sporet? Kanskje vil vi få iOs på flere telefoner, og da i en variant som lar brukerne bestemme, og ikk Apple? Det hadde alle vært tjent med?

Vi er vel også tjent med å ikke ha en stor dominerende aktør, er du ikke enig??

 

Det er derfor jeg sier at det er trist hvis Android kommer til å dominere, og jeg tror dessverre det kommer til å skje. Da blir det samme greie som på PC-fronten med Windows... En dominerende aktør.

 

Noen aktører er mere skadelige når de er dominerende enn andre. Apple er en typsik aktør jeg føler har mye mer godt av å ha en ikke alt for høy markedsandel.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle androidprodusenter har opplevd en enorm økonomisk vekst etter at de tok i bruk Android OS på sine smarttelefoner. Det blir nok av overskudd til å fortsette utviklingen ja:) En rask titt på de beste smartmobilene på markedet idag, så er det vel 9/10 som kjører Android. Et annet eksempel er om iPhone 5 skulle komme med en råtass, så ligger de største androidprodusentene rett etter med modeller som har enda nyere teknologi. SGS III ryktes å komme i Q1 2012, og hvis ikke iPhone 5 slippes før i slutten av oktober/november, da kan det resultere med en teknisk knockout bare noen få mnd etter release. Så styrken til android er jo at de største produsentene nå satser alt på å komme med den beste androidenheten, noe som vises på mobiltester.

 

Hva er viktigst for oss forbrukere? Å sitte med den beste smarttelefonen, eller at produsenten av vår smarttelefon har mest overskudd?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Hva er viktigst for oss forbrukere? Å sitte med den beste smarttelefonen, eller at produsenten av vår smarttelefon har mest overskudd?

 

Er dette en diskusjon om hva som er den beste mobiltelefonen?

Om du oppriktig mener at profitt ikke hører hjemme i en diskusjon vedrørende markedsandeler beklager jeg innlegget mitt på det sterkeste...

Endret av Kaptein_S
Lenke til kommentar

Hva er viktigst for oss forbrukere? Å sitte med den beste smarttelefonen, eller at produsenten av vår smarttelefon har mest overskudd?

 

Er dette en diskusjon om hva som er den beste mobiltelefonen?

Om du oppriktig mener at profitt ikke hører hjemme i en diskusjon vedrørende markedsandeler beklager jeg innlegget mitt på det sterkeste...

 

Det ble linket til at Apple var best på det "viktigste" sant?(å tjene penger). Jeg mener det er mye mer viktigere for kjøpere å sitte igjen med den beste smartmobilen, ikke å vite at deres produsent sitter på mest overskudd. Det som teller er hva du har i hendene dine.

 

Det er selvfølgelig greit å ta med den økonomiske faktoren, men ikke presenter dette som viktigere en selve sluttproduktet som brukerene sitter igjen med. Det er ikke en diskusjon om hvilken mobil som er best i denne tråden, men jeg kom med et eksempel på hva dominansen til android har ført til. Nettopp at det vil komme high end devices fra de største produsentene året rundt.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Hva skal en med markedsandeler når en ikke tjener penger?

http://techcrunch.com/2011/08/03/iphone-android-profit

 

Hvem er det som ikke tjener penger?

 

Og tror du dette er en situasjon som varer om utviklingen fortsetter?

 

AtW

 

Hvilken utvikling?

At Apple jevnt og trutt tar en større og større bit av profitten i mobilmarkedet?

 

 

Utviklingen med mange produsenter, stadig høyere markedsandel, og raskere utviklingstakt av plattformen på Androids side.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Newton: meh, han sier så mye rart. Meego lever forsåvidt utenfor Nokias versjoner også, vel og merke. Ikke akkurat blitt den hit'en Intel satset på, men...

 

Joda såklart vet jeg at meego neppe blir å eie markedet. Men det er som å heie på Bodø Glimt. Det er helt idiotisk, men man liker tanken på at det går bra likevel :p .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2lxi69e.jpg

 

As you'll notice in the chart, Android activations began ramping up around May of this year. And, based on the 4.4% growth stated by Andy Rubin, Google should be seeing about 800,000 daily Android activations right now, and could cross the 1 million activations per day by October 20th. That certainly seems like a believable statistic given the incredible sales of phones like the Samsung Galaxy S II. But, just to be safe, Degusta also plotted a more conservative projection, not using the compounding growth curve, which would bring Google to 1 million daily Android activations by December.

 

Either way, the growth is crazy, and doesn't seem to be slowing down. Andy Rubin and crew must be quite proud.

 

Kilde

 

Tallene høres for meg litt uvirkelige ut dog. Vi får se.

 

Er det blodharde applefans som svarer 10-20% i pollen som nekter å innse virkeligheten? Det er lov å lure..

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Er jo merkelig hvor denne mengden med blodfans stadig øker. Smittsomt? Er det umulig at ikke alle føler at Android er best for dem? Du begynner å bli ganske så ekstrem i dine påstander.

 

Se hva du skriver, å les overskriften på spørsmålet(pollen) UrgeLoL. Selv om de ikke liker android, så må de alikevel klare å innse realiteten. Sant? Se også personene som har stemt det øverste alternativet.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Og la oss nå håpe at ingen mobil os'er får en så høy andel at de tar over halv parten av markedet.

 

Du har sikkert rett, men hvis det er det som må til for å kvele Apple, så er det ikke meg imot. Android er et forbrukervennlig system, helt motsatt av hva Apple er. Skrekkscenariet er vel hellet at Apple blir den mest betydningsfulle leverandøren på mobile plattformer. Gud forby...

 

Og igjen til pollen. Hvem er så totalt blind at de ikke klarer å se fremgangen til Anroid? For meg virker det som det må være fanboys av Apple, som nekter å innse realitetene, som har stemt første alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...