Gå til innhold

Acer Iconia A500-tråden


Anbefalte innlegg

Fikk meg denne tab'en igår, etter å ha lett lenge etter hvilken jeg ville ha. Full-size USB var vel det som ble avgjørende for meg.

Har så langt latt meg imponere.

 

Flere som har den, eller skal ha den? Erfaringer? Forventninger? Skuffelser? Jippi-opplevelser?

 

 

Erklærer herved tråden for åpnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Kunne du skrevet en mini-test av produktet? Dine subjektive meninger om ytelse, pris, design, brukervennlighet osv... Jeg har ikke denne, men den virker interesant.

Lenke til kommentar

Min erfaring så langt er god. Tableten er rask, og scrolling både i menyer, apps, og nettleser går veldig glatt. Som på mange andre håndholdte enheter, kan det hakke litt om det er veldig mye innhold på enkelte nettsider, men dette har jeg ikke opplevd mer enn et par ganger så langt, og kun når nettsidene lastet.

En vesentlig ting jeg vil trekke fram, er tastaturet, som jeg skriver på akkurat nå. Tastene er store, og enkle å treffe, og man kan uten problemer skrive raskt, uten å bomme på tastene du skal treffe.

 

Designmessig er jeg veldig fornøyd. Jeg har lest at mange har klaget på at den er så tjukk og tung, men jeg synes formen gjør at den er god å holde i. Og ærlig talt, hvis man synes 700 gram er for tungt, bør man vurdere en tur på treningsstudio :-P

 

Honeycomb er jo temmelig nytt, og har nok noen barnesykdommer enda, om jeg har skjønt anmeldelser av OSet rett. Jeg har ikke opplevd noe særlig selv enda, men eventuelle problemer er antageligvis rettet på i 3.1-oppdateringen, som er annonsert skal komme nå i juni. En ting jeg ble litt satt ut av, var videospillerens manglende støtte for .avi-filer, men det fikset QQPlayer fra Market raskt :-)

 

Alt i alt, så er inntrykket jeg sitter igjen med etter et par dager, at dette er en tablet som er verdt pengene, i forhold til både design, ytelse, og brukervennlighet.

 

Lett å bli glad i. Vanskelig å legge fra seg ;-)

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

Endelig en egen tråd for denne! :)

Har hatt den selv nå i noen uker, og er veldig fornøyd. Det jeg likte aller best, og grunnene til at jeg kjøpte den, var prisen og tilkoblingsmulighetene. Det å kunne koble til en minnepinne er bare helt genialt praktisk, og ved å f.eks. laste ned rockplayer lite fra market kan man spille av avi og mkv.

Kall meg gjerne rar, men etter at jeg fant ut at Galaxy tab 10.1 ikke engang har inngang for micro-sd ble den uaktuell for min del.

Synes heller ikke Iconia-en er for tung, men nå har jeg ikke testa så mange nettbrett enda(annet enn ipad2).

 

Hvis jeg må trekke frem det jeg ser på som minus med denne, så er det gjenskinnet på skjermen. Aldri noe problem innendørs, men ute kan det bli vanskelig å se noe særlig på skjermen. Dette forsåvidt noe de fleste mobileier kan kjenne seg igjen i.

En annen ting er at det fortsatt finnes lite apps som er tilpasset honeycomb, men det tar seg vel kraftig opp nå som det kommer stadig flere tablets på markedet.

 

Honeycomb 3.0 må sies å gi inntrykk av å være et relativt uferdig OS, men er det ikke snakk om at 3.1 er like rundt hjørnet?

 

Og en ting til: Har det kommet noe spesielt tilbehør til den enda? Da tenker jeg på den inngangen midt på den ene langsiden av den.

Lenke til kommentar

Honeycomb 3.0 må sies å gi inntrykk av å være et relativt uferdig OS, men er det ikke snakk om at 3.1 er like rundt hjørnet?

 

Og en ting til: Har det kommet noe spesielt tilbehør til den enda? Da tenker jeg på den inngangen midt på den ene langsiden av den.

Jo, 3.1 var vel egentlig ment å komme til A500 i begynnelsen av juni, men det ser ut som at vi må vente litt til.

 

Av tilbehør, så vet jeg at man kan få tak i en dockingstasjon, og noen etuier.

Lenke til kommentar

Har denne tab'en selv og er meget fornøyd. Har nylig oppdatert den til 3.1 og det funker bra. (Ikke OTA enda, men finnes oppdatering rundt på nettet).

 

Er overrasket over at amobil ikke har testet denne, med tanke på at den var den første honeycomb-taben som ble tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar

Alt av filmformater jeg har prøvd har funka helt fint :)

 

Har denne tab'en selv og er meget fornøyd. Har nylig oppdatert den til 3.1 og det funker bra. (Ikke OTA enda, men finnes oppdatering rundt på nettet).

 

Er overrasket over at amobil ikke har testet denne, med tanke på at den var den første honeycomb-taben som ble tilgjengelig i Norge.

 

Kan du nevne det som er bedre med 3,1?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Et par ting:

 

Savner er støtte for BankID, eller at bankID lager en app for honeycomb.

 

Nå som den er oppdatert til versjon 3.1 går det muligens an å bruke en usb modem med telenor sim og mobilbank løsningen.

 

NRK nettv funker ikke (dvs de som er i arkivet).

 

 

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...