Gå til innhold

Acer Iconia A500-tråden


Anbefalte innlegg

Velvel, nå er laderen på plass igjen, og jeg var ivrig som en unge til å få oppgradert til 3.1, men akk. Fire forsøk, og "Update invalid" hver gang. Prøver factory reset nå, og krysser fingrene for at det fungerer denne gangen. Hvis det er sånn at man må kjøre factory reset før man kan oppdatere operativsystemet, så har virkelig Acer noe å jobbe med fremover...

 

EDIT: FR fungerte ikke. Fremdeles "update invalid". Så mye for å være tålmodig...

 

EDIT 2: Fikk omsider oppdatert. Brukte den lille reset-knappen på siden, og da gikk det plutselig bra :-)

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig spent på hvordan denne fungerer ilag med eksterne kameraer (spesielt Canon 50D).

 

Er også spent på om man kan ha flere enheter samtidig vha en USB-hub, f.eks. både kamera og ekstern disk. Jeg går ut i fra at man i så fall må ha en USB-hub med ekstern strøm.. :)

 

 

Jeg venter egentlig på Galaxy Tab med 3g, men usikker på hvordan USB-adapteren der fungerer i forhold Iconia. Så Iconia A501 er en backup-plan. :)

Lenke til kommentar

Akkurat dette med å ha flere tilkoblingsmuligheter via USB-porten var noe av det jeg så aller mest frem til med 3.1-oppdateringen. Det var veldig deilig å kunne importere bilder fra digitalkameraet uten å behøve å fyre opp PCen. Etter oppdateringen har taben bare blitt en enda mer fullverdig erstatning for laptopen, hvilket var hele poenget i første omgang :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

Har hatt dette Acer nettbrettet i ca en mnd nå. Den siste tiden har jeg opplevd at jeg ikke kommer på nett når jeg trykker på "dvalemodus" knappen, altså selve powerknappen. Når jeg skrur på brettet funker nettet ok, men om jeg "åpner" det etter å ha "skrudd" det av, så kommer jeg ikke på nett. Noen som har gode forslag til hvordan dette kan løses?

 

Har også et spørsmål ift navigasjon. Har dere noen å anbefale? Eller er det vanskelig med navigasjon når det ikke er 3G/4G?

Lenke til kommentar

Hei,

Har hatt dette Acer nettbrettet i ca en mnd nå. Den siste tiden har jeg opplevd at jeg ikke kommer på nett når jeg trykker på "dvalemodus" knappen, altså selve powerknappen. Når jeg skrur på brettet funker nettet ok, men om jeg "åpner" det etter å ha "skrudd" det av, så kommer jeg ikke på nett. Noen som har gode forslag til hvordan dette kan løses?

 

Gå inn på wi-fi innstillingene, og velg "Wi-Fi disconnect policy". Der velger du om wi-fi skal kobles fra når tableten låses, aldri når lader står i, eller aldri i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hei,

Har hatt dette Acer nettbrettet i ca en mnd nå. Den siste tiden har jeg opplevd at jeg ikke kommer på nett når jeg trykker på "dvalemodus" knappen, altså selve powerknappen. Når jeg skrur på brettet funker nettet ok, men om jeg "åpner" det etter å ha "skrudd" det av, så kommer jeg ikke på nett. Noen som har gode forslag til hvordan dette kan løses?

 

Gå inn på wi-fi innstillingene, og velg "Wi-Fi disconnect policy". Der velger du om wi-fi skal kobles fra når tableten låses, aldri når lader står i, eller aldri i det hele tatt.

 

Har markert/huket av for "aldri" men kommer ikke på nett igjen før jeg har skrudd brettet helt av. Andre forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig "alle" vet om dette allerede, og at jeg er treg, men det finnes altså en app for å spare batteriet på fjøla. Den heter enkelt og greit "Acer Iconia Battery Saver", og krever at du har roota fjøla di. Den fungerer på den måten at den deaktiverer prosessen med å stadig søke etter mobilnettverk. Gudane vet hvorfor wi-fi versjonen gjør dette, men det gjør den altså. Omtalene gir meg iallefall et inntrykk av at batterleveitiden blir betraktelig forbedret.

 

EDIT: Nå er det snart 13 timer siden jeg installerte appen, og pga. flytting, har den ligget nesten urørt siden da. Og på 13 idle-timer, har batterinivået gått fra 76% til... *trommevirvel* 75%!

Med andre ord: Den virker! Koster 6 kroner, men det er den så absolutt verdt :-)

Endret av Trylleblyant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android 3,2 er nå ute, og alle skal ha fått oppdateringen opp på skjermen nå regner jeg med :)

 

 

 

Del gjerne erfaringer, jeg er i hvert fall kjempefornøyd!

 

Ting som jeg føler er bedre:

 

 

  • Nettleseren er blitt mer responsiv, også i tyngre flash sider. Den har også sluttet med force close 1-2 ganger i timen.
  • Føler flere spill går glattere nå, men det kan også være spillene som er blitt oppdatert (blant annet Drag Racing).
  • Bedre opplevelse generelt i UI, glattere bevegelser og litt bedre registrering når man trykker.
  • Betydelig kjappere når man tar den ut av dvale, tidligere så hang låsen seg noen sekunder, nå reagerer den 9 av 10 ganger med en gang.

 

 

Noen andre som merker de samme tingene, eventuelt andre ting?

 

 

 

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

Jeg merker også at taben er mer responsiv og "smooth" etter oppdateringen. Jeg la også merke til at i apps som er designet for mobil, fikk jeg et lite ikon nede i høyre hjørne, der du kan enten strekke appen til fullskjerm, eller zoome til fullskjerm (slik at skjermen ser ut som en forvokst smart-telefon).

Jeg er veldig fornøyd med forbedringene. Det eneste jeg kommer på som jeg savner akkurat nå, er støtte for Silverlight og å kunne lese PDF-filer i nettleseren, så jeg kan bruke Digipost uten å måtte laste ned dokumentene først.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tenkte jeg skulle tipse om ICS til denne lille rakkeren... Har kjørt det i et par timer, og det er bare smooooooooooth!

Det eneste som ikke virker er kamera, 3g-dongler/3g og gps. Men viss du som meg ikke har veldig bruk for dette er det bare å kjøre på! Ikke noe problem å gjenopprette apps med titanium, alt bare virker :-D

 

Anyways, link til ICS...

 

Forøvrig, angående den batterysaver appen som er nevnt tidligere, du oppnår det samme ved å sette fjølen i flightmode og så skru på wifi igjen...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bump for alle Iconia-eiere ;-)

Fikk melding nå om systemoppdatering på 390MB. Da er det tydeligvis endelig på tide med litt offisiell ICS-moro på oss :-D

 

EDIT: Ganske riktig, det var ICS, og fjøla ble som ny. Nettleseren er raskere enn noen sinne, og alt går bare glatt.

Har du ikke oppdatert enda? Få ræva i gir ;-)

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har en Iconia 500 med Android 3.2

Den har store problemer med å ta inn wifi (får dårlig signalutslag og ofte får den ikke kontakt/kommer ikke på nett)

 

Noen som har tips til USB-dongler som enten kan forsterke/forbedre mottaket og/eller eventuelt også gi 3G eller 4G ? (Jeg har en dongel fra Telenor til min laptop som både tar Wifi og 4G men den funker ikke på nettbrettet ettersom den ikke støtter Android)

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Kjører Tegraowners jb rom v20 nå, og er ekstremt fornøyd, men jeg har et problem med å koble brettet til TVen via HDMI. ROMen skal no ha støtte for dette, men alt jeg får se, er et uklart bilde av Acer-logoen på halve skjermen, og Tegraowners-logoen på andre halvdel, uavhengig av hva skjermen på brettet viser.

Noen som har vært borti dette problemet, og eventuelt vet om en måte å fikse det på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...