Gå til innhold

– Ny Xbox vises neste år (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva finner så Nintendo på? De kommer med sin current-gen-konsoll (hardwaremessig) ett (eller et par?) år før Sony og MS slipper sine next-gen?

Det er ikke slik det fungerer. Wii er en current-gen konsoll, og Wii U er en next-gen konsoll.

 

Tidsaspektet er den enkleste og beste måten å beskrive en konsollgenerasjon på. Xbox 360, Wii og PS3 kom ut innenfor det samme tidsrommet. Wii U, Xbox 3 og PS4 vil mest sannsynlig komme ut innenfor det samme tidsrommet.

 

Om vi bedømmer konsollene ut fra hardwaren så åpner vi for alle mulige tolkninger. Som f. eks at Wii er current-gen fordi den har Wii Remotes. PS3 tok ikke skrittet inn i denne generasjonen før i 2010, og 360 er fortsatt last-gen.

Lenke til kommentar

Akkurat nå ser jeg bare ingen grunn til å lansere en ny xbox i 2012. Bortsett fra å komme en eventuell PS4 i forkjøpet.

Hva med å undergrave Wii U, som nå også sikter seg etter hardcore gamere.

Disse eksklusive spillene du nevner kan ende opp på både Xbox360 og XboxNext, noe av det samme som skjedde med Call of Duty 2.

Men ellers har du gode poenger for at ryktet ikke stemmer, jeg er ganske skeptisk selv.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Med 360, så mener jeg å huske at den ble vist på vårparten, og sluppet mot slutten av det samme året. Hvis det stemmer, så er det jo rundt 1,5 år til den kommer ut da, da er det fremdeles god tid til å slippe noen spill, og "melke" den litt til. Og det at det kommer en ny konsoll betyr ikke at det ikke går an å kose seg med den du har nå :)

 

Dessuten så vil de nok slippe spill til 360 en god stund etter at den nye er ute, siden den faktisk har solgt så mye. Dette er ikke samme situasjon som med den første Xbox.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Hva med å undergrave Wii U, som nå også sikter seg etter hardcore gamere.

Det er et godt poeng. En fremvisning av f. eks Samaritan kjørende på Xbox 3 kunne ha vært en real cockblock for Nintendo.

 

Inntil vi får vite mer om maskinkraften og prisen til Wii U kan maskinen være den utløsende faktoren for MS. Mye avhenger også av om Nintendo klarer å overbevise folk om at kontrolleren er like spennende som wii kontrolleren.

Lenke til kommentar

Jeg tror det når jeg ser det. Både MS og Sony sa, for ikke lenge siden, at det ikke var noen ny konsoll rundt hjørnet. Regner med at begge jobber med saken, men tror ikke vi ser noe til det før et stykke ut i 2013.

 

Mange store titler på slutten av 2011 og i 2012. Folk har vel nok å henge fingrene i en periode.

 

Men kanskje, kanskje.. kanskje vi får en ny konsoll, som er bakoverkompatibel, og med et system (f.eks. cloud-opplegget) for å overføre savegames og gamertags til den nye. Så kan man fortsette som før på ny konsoll i påvente av stortitler som er laget for ny hardware. Så kommer det masse gratispatcher til gamle spill for å bedre frameraten og slenge på noen grafikkeffekter og noen lag AA, og det begynner å snø penger. Hadde vært en bra dag. Jeg vet jeg har tvilt, men da hadde jeg trodd :D

Lenke til kommentar

Jeg tror det når jeg ser det. Både MS og Sony sa, for ikke lenge siden, at det ikke var noen ny konsoll rundt hjørnet. Regner med at begge jobber med saken, men tror ikke vi ser noe til det før et stykke ut i 2013.

 

Mange store titler på slutten av 2011 og i 2012. Folk har vel nok å henge fingrene i en periode.

 

Men kanskje, kanskje.. kanskje vi får en ny konsoll, som er bakoverkompatibel, og med et system (f.eks. cloud-opplegget) for å overføre savegames og gamertags til den nye. Så kan man fortsette som før på ny konsoll i påvente av stortitler som er laget for ny hardware. Så kommer det masse gratispatcher til gamle spill for å bedre frameraten og slenge på noen grafikkeffekter og noen lag AA, og det begynner å snø penger. Hadde vært en bra dag. Jeg vet jeg har tvilt, men da hadde jeg trodd :D

 

Om Microsoft følger opp det de gjorde med 360 så vil man vel kunne spille 360 på "720", og nettlagring av savegames kommer allerede til høsten. Men Microsoft liker å ha "holiday" lanseringer av sine produkter, og om de har planer om å vise frem "720" på E3 2012, går jeg ut ifra at vi vil se konsollen før jul 2012.

 

Når jeg først leste dette tenkte jeg at de kanskje hadde vert smarte og sa "Ny triologi for XboX" på E3, men etter å ha gått tilbake og sett så sider han "Ny triologi for Xbox 360", så er vel ikke noe å lese inn i det heller. At de skal ha ut tre nye Halo spill før "720" har jeg null tro på.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Jeg tror den blir utgitt i slutten av 2012/begynnelsen av 2013.

 

1. Som Leflus sa, salgstallet har økt i år. 41% mer i mai dette året enn foregående. Av en eller annen merkelig grunn har jeg det for meg at dette har mer med at PSN var hacket enn at xbox er en så utrolig heftig maskin. : P

 

2. De vil bli nødt til å lage en ny konsoll med bedre hardware grunnet spillutviklingen. PS4 er bekreftet, og som følge vil hardwarekravet bli høyere, og x360 vil rett og slett få dårligere spill, som vil gi Sony en STOR fordel.

Lenke til kommentar

Jeg tror den blir utgitt i slutten av 2012/begynnelsen av 2013.

 

1. Som Leflus sa, salgstallet har økt i år. 41% mer i mai dette året enn foregående. Av en eller annen merkelig grunn har jeg det for meg at dette har mer med at PSN var hacket enn at xbox er en så utrolig heftig maskin. : P

 

2. De vil bli nødt til å lage en ny konsoll med bedre hardware grunnet spillutviklingen. PS4 er bekreftet, og som følge vil hardwarekravet bli høyere, og x360 vil rett og slett få dårligere spill, som vil gi Sony en STOR fordel.

 

1. Xbox startet oppturen før PSN ble hacket. Grunnene til at den har solgt mye ligger nok i en kombinasjon av den Xbox 360s, Kinect og lav pris.

 

2. Ja de vil lage en ny konsoll med bedre hardware, men at PS4 er bekreftet har ingenting å si for 2012.

Lenke til kommentar

Hva finner så Nintendo på? De kommer med sin current-gen-konsoll (hardwaremessig) ett (eller et par?) år før Sony og MS slipper sine next-gen?

Det er ikke slik det fungerer. Wii er en current-gen konsoll, og Wii U er en next-gen konsoll.

 

Tidsaspektet er den enkleste og beste måten å beskrive en konsollgenerasjon på. Xbox 360, Wii og PS3 kom ut innenfor det samme tidsrommet. Wii U, Xbox 3 og PS4 vil mest sannsynlig komme ut innenfor det samme tidsrommet.

 

Om vi bedømmer konsollene ut fra hardwaren så åpner vi for alle mulige tolkninger. Som f. eks at Wii er current-gen fordi den har Wii Remotes. PS3 tok ikke skrittet inn i denne generasjonen før i 2010, og 360 er fortsatt last-gen.

Med hardware tenker jeg på hvor kraftige konsollene er, ikke hvilken kontroller-gimmick de velger. Slik jeg ser det, kan vi fort ende opp med en ny generasjon konsoller som har samme problemet som denne: Wii(U) blir den svakeste, kanskje betydelig svakere enn Sony og MS sine? Og hva skjer da med 3rd party-spill? Jo, det samme som med Wii vs PS/XBox. Spill blir laget der det er mest power og penger å hente, hvor det er to plattformer vs én.

Nå vet jeg ikke speccs på hverken WiiU eller de kommende til Sony og MS, men muligheten for det scenariet er absolutt tilstede.

Lenke til kommentar

Wii(U) blir den svakeste, kanskje betydelig svakere enn Sony og MS sine? Og hva skjer da med 3rd party-spill? Jo, det samme som med Wii vs PS/XBox. Spill blir laget der det er mest power og penger å hente, hvor det er to plattformer vs én.

Nå vet jeg ikke speccs på hverken WiiU eller de kommende til Sony og MS, men muligheten for det scenariet er absolutt tilstede.

 

Vi vet ikke specs på Wii U enda. Det Nintendo, IBM, AMD og spillutviklerne sier er så diffust at vi faksisk ikke vet om Wii U er like kraftig, 5x eller 10x kraftigere enn PS360.

 

Mulighetene for scenariet ditt er til stede, men det er også mulig at Wii U blir kraftigere enn den nye XBoxen (dvs vi vet ingen ting). Jeg holder en knapp på at XBoxen blir litt kraftigere siden den kommer litt senere.

Lenke til kommentar

Med hardware tenker jeg på hvor kraftige konsollene er, ikke hvilken kontroller-gimmick de velger. Slik jeg ser det, kan vi fort ende opp med en ny generasjon konsoller som har samme problemet som denne: Wii(U) blir den svakeste, kanskje betydelig svakere enn Sony og MS sine? Og hva skjer da med 3rd party-spill? Jo, det samme som med Wii vs PS/XBox. Spill blir laget der det er mest power og penger å hente, hvor det er to plattformer vs én.

Jeg er egentlig veldig enig med det du sier her. Det er definitivt en sjanse for at den neste generasjonen kan ende opp på samme måte som denne gjorde. Lanseringsdatoen og økende utviklingskostnader kan føre til at flere utgivere velger å gi ut spill på Wii U, men vi må nesten bare vente og se.

 

Jeg misliker bare når folk omtaler Wii som en last-gen konsoll. Maskinvaren er kanskje svakere enn 360 og PS3, men den er alikevel en current-gen konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...