Gå til innhold

Coa's treningslogg


Coa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ekstremt motivert av slike tilbakemeldinger! :D

 

Uke 3 - dag 1

 

Benkpress 12+9 - 57.5kg

 

Skulderpress 12+11 - 17.5kg

 

Nedtrekk 13+13 - 59kg

 

Sittende roing 13+25 - 45kg

 

Smalbenk 13+11 47.5 kg

 

Knebøy 10 reps, kort pause, 5 reps, kort pause, 5 reps

 

 

Kommentar

Fikk hjelp av Doofenschmitz til å se over litt teknikk i noen øvelser, rimelig fornøyd med hjelpen. Fikk gått over markløft og knebøy, noe som betyr at jeg kan kjøre litt hardere på disse øvelsene fra nå av.

 

Viste seg at jeg har trodd at stengene på knebøyracket og benkpress var lettere enn det de var, noe som betyr at jeg går opp 5 kilo i øvelsene hvor jeg bruker disse apparatene.

 

Begynner å bli komfortabel med MYO-reps, noe som gir en ekstra motivasjonsboost. Jeg må likevel lære meg å sette fra seg vektene før det blir for tungt. I et par øvelser kunne jeg gitt meg et en rep tidligere og sikkert gått litt ned på vekt for å få optimal teknikk.

Lenke til kommentar

Uke 3 - dag 4

 

Bicepscurl 13+ 4 + 4 + 4 + 2 - 22.5kg

 

Lårcurl 15+ 4 + 4 + 4 + 4 + 4 - 50kg

 

Knebøy 5x5 - 55 kg

 

+ mage

 

Kommentar

Har bestemt meg for å trene 5x5 på markløft og knebøy, i hoedsak fordi jeg hadde god fremgang sist jeg prøvde meg på det, og fordi det gir meg en mulighet til å perfeksjonere teknikken.

 

Gidder for øvrig ikke å logge dag 3 denne uken, har aldri hatt en så ræva økt som den.

Lenke til kommentar

Lårene dine tåler litt bank, så 5x5 på knebøy tror jeg ikke skal være noe problem. I markløft derimot kan det være hensiktsmessig å kjøre ett eller to sett.

 

Hvorfor så lite? Selv kjører jeg 5x5 arbeidssett på mark og knebøy pluss en 2-3 oppvarmingssett. Annen hver gang, 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar

Kjørte en pyramide i markløft på lett - medium - tung - tung - tung i forrige program, men da trente jeg det til gjengjeld tre ganger i uka, med en lett, medium og tung-dag. Nå som jeg trener markløft bare en dag i uka føler jeg at jeg må få maksimalt ut av treningen, da med to - tre oppvarmingssett og 5x5 arbeidssett. Hvorvidt dette er det mest hensiktsmessige, er jeg ikke helt sikker på :p

 

Fredrik: Kjører selvsagt knebøy først, jeg bare logger i en tilfeldig rekkefølge.

Lenke til kommentar

Lårene dine tåler litt bank, så 5x5 på knebøy tror jeg ikke skal være noe problem. I markløft derimot kan det være hensiktsmessig å kjøre ett eller to sett.

 

Hvorfor så lite? Selv kjører jeg 5x5 arbeidssett på mark og knebøy pluss en 2-3 oppvarmingssett. Annen hver gang, 3-4 ganger i uka.

Avhengig av hvor tungt du kjører. Viktig å gi enkelte av musklene god tid til å restituere. Jeg leste noe om det en gang, men klarer ikke finne det igjen.

Lenke til kommentar

Uke 4 - dag 1

 

Benkpress 11 + 4 + 4 + 3 + 3 - 60kg

 

Skulderpress 13 + 4 + 4 + 4 + 4 - 17.5kg

 

Nedtrekk x

 

Sittende roing 15 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 - 50kg

 

Smalbenk 12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 - 47.5kg

 

 

Kommentar

Husket halveis i myorepsserien på benkpress at jeg skulle ta 3, ikke 4 reps. Det er egentlig noe jeg ikke tenker så mye på, tar det antall reps på myorepsserien jeg føler passer best den dagen. Rakk selvfølgelig ikke nedtrekk før stengetid.

 

 

Formbilde

 

post-160412-0-89599800-1315342930_thumb.jpg

 

Føler egentlig at bildet lyver litt, jeg ser hvertfall større ut på bildet enn jeg føler jeg gjør i virkeligheten. Poster det likevel, trenger en selvtillitsboost :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...