Gå til innhold

Coa's treningslogg


Coa

Anbefalte innlegg

Takker :) Skal se å forbedre teknikken.

 

 

Synes det ser ut som om du krummer ryggen litt mye under løftene jeg da.

Jeg klarer ikke å se at jeg krummer ryggen. Hvor gjør jeg det? Jeg føler derimot at jeg har en ganske kraftig svai i ryggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 5 - dag 1

 

Markløft

5x5 - 52.5 kg

 

 

Benkpress

1x5 - 52.5 kg

1x5 - 62.5 kg

3x5 - 72.5 kg

 

 

Knebøy

1x5 - 40 kg

1x5 - 50 kg

3x5 - 60 kg

 

Militærpress

5x5 - 27.5 kg

 

 

Kommentar

Økte i benkpress og knebøy. I benkpress henger jeg litt etter i forhold til resten av programmet, men jeg øker forhåpentligvis mer fremover. Sliter litt med teknikken på de siste repsa når det blir skikkelig tungt, så må jobbe litt på det punktet.

Lenke til kommentar

Hva mener du? At jeg f.eks kjører

 

1x5 - 55 kg

1x5 - 65 kg

3x5 - 72.5 kg

 

istedet for å kjøre

 

1x5 - 52.5 kg

1x5 - 62.5 kg

3x5 - 72.5 kg

?

 

Slik jeg ser det, er de to første settene mer oppvarming, så det ville ikke vært noe særlig poeng i å øke vektene på disse settene.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke stagnert enda, men jeg kjenner at benkpress er sinnsykt mye tyngre enn de andre øvelsene. Jeg har derfor ikke presset på for å øke slik jeg har gjort i de andre øvelsene. Jeg må finne ut hva jeg skal gjøre når jeg først stagnerer, men foreløpig er det ikke en problemstilling.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg har brukt de to første settene som oppvarming, og har alltid trodd at det i hovedsak er toppsettene som bygger muskler. Og hva slags effekt jeg vil ha? Det har jeg aldri tenkt over :p

Lenke til kommentar

Meg som ordla meg litt feil i det med effekt du vil ha, mente mer hva slags effekt på musklene DET vil ha om man øker settenes vekt. Nå er det jo lagt opp slik i 5x5 at du egentlig har 5 arbeidssett. Som når jeg tar knebøy 5x5 (med autoregulering som deg) så varmer jeg opp med 3 sett før jeg tar 5 sett som regnes som arbeidssett. Disse er tunge nok til at jeg blir sliten, men det løsner på vei mot toppsett da man får skikkelig varme i kroppen.

 

Kan som en funfact nevne at Mark Rippetoe varmer opp i over en halvtime for knebøy. :p

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke egentlig et 5x5 program, men snarere et opplegg en instruktør satt opp til meg. Jeg vet at ikke det er det beste, men jeg har fremgang, og når dette programmet er over skal jeg gå over til myo-reps og en nytt program.

 

Og 30 minutter oppvarming blir litt mye for meg, men jeg ville aldri kjørt en tung baseøvelse uten å være skikkelig varm i kroppen.

Lenke til kommentar

Uke 5 - dag 2

 

Markløft

1x5 - 52.5 kg

4x5 - 62.5 kg

 

Benkpress

5x5 - 55 kg

 

Knebøy

5x5 - 45 kg

 

Militærpress

1x5 - 27.5 kg

4x5 - 32.5 kg

 

Kommentar

Kjenner at markløft er blitt utrolig mye lettere etter å ha prøvd ut det jeg ble anbefalt, etter å ha postet markløftvideoen.

Lenke til kommentar

Uke 5 - dag 3

 

Markløft

1x5 - 52.5 kg

1x5 - 62.5 kg

3x5 - 72.5 kg

 

Benkpress

1x5 - 55 kg

4x5 - 65kg

 

Knebøy

1x5 - 45 kg

4x5 - 55 kg

 

 

Militærpress

1x5 - 27.5 kg

1x5 - 32.5 kg

3x5 - 37.5 kg

 

Kommentar

Skal prøve meg på en 7.5 eller 10 kilos økning i markløft neste uke. Har ikke så lenge igjen av programmet nå, og markløft har jeg mye å gå på. Knebøyteknikken er ikke helt god. Skal filme et løft på onsdag og forhåpentligvis få en idé av hva jeg gjør galt.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Uke 6 - dag 1

 

Markløft

5x5 - 55 kg

 

Benkpress

1x5 - 55 kg

1x5 - 65 kg

3x5 - 75 kg

 

Knebøy

1x5 - 45 kg

1x5 - 55 kg

3x5 - 65 kg

 

 

Militærpress

5x5 - 30

 

Kommentar

Bare fortsetter å øke :D Var i godform, så alt gikk overraskende lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...