Gå til innhold

Coa's treningslogg


Coa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 2 - dag 1

 

Benkpress 22+8 - 45kg

 

Skulderpress 17+9 - 15kg

 

Nedtrekk 22+25 - 50kg

 

Sittende roing 22+19 - 41kg

 

Smalbenk 15+9 35 kg

 

Kommentar

 

Hadde visst litt lette vekter på noen øvelser, så ble litt tull på nedtrekk blant annet.

Lenke til kommentar

På sittende roing må du huske på å dele kg på 2 siden det apparatet har doble trinser ;)

 

Kan jo ikke i praksis være riktig? Når man kan ta omtrent det samme maksløftet fra kabelroing overført til stangroing.

 

For at det skal ha så stor effekt er det vel avhengig av en form for utveksling?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

På sittende roing må du huske på å dele kg på 2 siden det apparatet har doble trinser ;)

 

Kan jo ikke i praksis være riktig? Når man kan ta omtrent det samme maksløftet fra kabelroing overført til stangroing.

 

For at det skal ha så stor effekt er det vel avhengig av en form for utveksling?

Det ER jo utveksling på det apparatet vi snakker om ;)

Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 2

 

Ettbeins beinpress

Venstre - 22+14 - 73 kg

Høyre - 22+15 - 73 kg

 

Bicepscurl

17+9 - 20 kg

 

Markløft

1x8 - 40 kg

2x8 - 60 kg

 

Kommentar

Tror muligens teknikken i markløft ikke er helt god, på de siste settene innbiller jeg meg at jeg krummer ryggen en anelse, selv om jeg ikke får vondt under eller etter øvelsen. Ubeskrivelig frustrerende at jeg fortsatt sliter med teknikken. Skal nok en gang filme et løft.

 

Har for øvrig lagt på meg en god del den siste tiden, kan nesten snakke om en ikke-planlagt bulk. Har vokst ut av hver eneste t-skjorte og bukse jeg har.

 

Og hvis noen trenger litt motivasjon;

Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 3

 

Benkpress 17+5 - 45kg

 

Skulderpress 16+9 - 15kg

 

Nedtrekk 22+18 - 55kg

 

Sittende roing 22+14 - 46kg

 

Smalbenk 18+9 35 kg

 

Kommentar

 

Real møkkaøkt. Sov tre timer i natt og fikk i meg for lite mat før trening, så prestasjonene var ikke på topp. En ting som plager meg veldig er det at jeg sliter med å løfte flere sett på myo-repsserien. Jeg kan f. eks løfte 18 reps på aktiveringssettet, men nå 9 RPE allerede på første eller andre settet i myo-repsserien. Jeg føler derfor at jeg ikke får fult utbytte av treningen. Er dette normalt eller burde jeg vurdere færre reps eller litt lengre pauser?

 

Hele dette opplegget har hatt kommet litt skeivt ut fra starten, men jeg velger å se på det som en forsøksperiode. Skal nok gå seg til etterhvert.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Artig at du linker MMA som motivasjon, siden de trener alt annet enn hypertrofi :p Unødvendig vekt er vel det siste de vil ha.

Noen av MMA-gutta er rimelig store. Jeg vet ikke om de konkurrerer i vektklasser, men dersom de gjør det er noe hypertrofi ønskelig. Jeg trener nærkamp av og til, og kan egentlig ikke slåss for fem flate øre, men den eneste grunnen til at jeg klarer å yte en god del motstand mot de som er bedre enn meg er at jeg har en del vekt og styrke på de.

 

Bruker å se denne før trening av og til :)

 

Lenke til kommentar

Artig at du linker MMA som motivasjon, siden de trener alt annet enn hypertrofi :p Unødvendig vekt er vel det siste de vil ha.

Det er flere typer hypertrofi.

 

Ja, men når man snakker hypertrofiprogram (myo-reps) er det "lekmannsforkortelse" for sarkoplasmisk hypertrofi.

 

 

Discipline: Det du sier er jo bare et eksempel på grunnen til det er vektklasser, og at fightere ikke vil bære på "pyntemuskler", men heller være i den vektklassen de er mest effektive i... :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...