Gå til innhold

Coa's treningslogg


Coa

Anbefalte innlegg

Eg kom i same situasjon som deg her om dagen når det gjaldt skulderpress. Det vart for tungt å dra opp vektene for 2 reps. Har difor bestemt meg for å gå over til militærpress eg og.

 

Godt jobba med programmet. Deload (eller download :p) er lurt i blandt for å samla krefter og gje kroppen ein pause.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deload da :p

 

Uke 8 - dag 2

 

Ettbeins beinpress

Venstre - 7 + 2+2+2+2 - 127 kg

Høyre - 8 + 2+2+2+2 - 127 kg

 

Bicepscurl

7 + 2+2+2+2 - 32.5 kg

 

 

Markløft

1x5 - 45 kg

1x5 - 65 kg

1x5 - 75 kg

3x5 - 87.5 kg

 

Kommentar

Og med det sier jeg meg ferdig med programmet. Kjenner at jeg ikke har noe særlig mer å gi, så da kan jeg like gjerne ta en uke med deload og begynne på nytt :fun:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide å starte på nytt etter en uke med deload.

 

Uke 1 - dag 1

 

Stående roing 16 + 4+4+4+4 - 45kg

 

Benkpress 12 - 60kg

12 - 55kg

 

Sittende skulderpress 14 + 3+3+3+3 - 15kg

 

Diamond pushup 16+ 3+3+3+3

 

Nedtrekk 16 + 4+4+4+4 - 55kg

 

Kommentar

Begynte litt hardt i dag så tok for det første for tunge vekter i benken, og så glemte jeg at det var myo-reps jeg kjørte, så benken ble bare fail i dag. Knebøyracket og benken var store deler av tide opptatt, så måtte ta sittende roing i stdet for militæpress og diamond pushup i stedet for smalbenk. Uansett var det utrolig deilig å komme igang med treninga. Kostholdet har den siste tiden vært rimelig dårlig, men skal se å skjerpe meg.

 

Har for øvrig byttet ut sittende roing med stående/foroverbøyd roing og skulderpress med militærpress, men ellers lite forandring i orginalprogrammet.

 

Har begynt å glede meg til desember da jeg skal få ta noen nye progresjonsbilder, skal bli spennende å se om det er noen forandring. Alle skjortene mine er blitt for stramme i armene til at de kan brukes, så det lover godt :whistle:

Lenke til kommentar

Uke 1 - dag 2

 

Markløft

1x5 - 45 kg

1x5 - 65 kg

1x5 - 75 kg

3x5 - 85 kg

 

Bicepscurl

16 + 3+3+3+3 - 22.5 kg

 

Ettbeins beinpress

Venstre - 19 + 4+4+4+3 - 91 kg

Høyre - 20 + 4+4+4+4 - 91 kg

 

Sittende legger

19 + 4+4+4 - 146kg

 

 

Kommentar

Tok litt for lite vekt på benpressen, men det betyr lite med MYO. Ble så sliten at jeg et øyeblikk trodde jeg skulle spy. Fikk tatt meg sammen og kjørte på med sittende legger. Klarte ikke å få det til skikkelig, var rett og slett for sliten. Jeg reiste meg opp, og denne gangen skjønte jeg at jeg kom til å spy. Det bar rett inn på dass, hvor jeg spydde som en gris. Tror det var fordi jeg hadde litt lavt blodsukker, men jeg tror jeg kan legge en god del av skylde pån MYO-repsene. Kjører man på litt hardt skal det ikke mye til for å slite seg helt ut.

 

Markløften gikk bra, da. Regner med å øke mye fremover.

Lenke til kommentar

Uke 1 - dag 3

 

Stående roing 16 + 4+4+4+4+4 - 50kg

 

Benkpress 14 +3+3+3 - 60kg

 

Militærpress 14 + 3+3+3 - 35kg

 

Smalbenk 18 + 4+4+3 - 47.5

 

Nedtrekk 17 + 3+3+3+3 - 59kg

 

Kommentar

Militærpress må jeg bare droppe, kjenner at teknikken svikter når det blir tungt. Fikk litt vondt i både rygg og nakke, så erstatter den øvelsen med sidehev.

 

Innser også at jeg må bli litt flinkere på den eksentriske fasen av løftene, det går litt fort i svingene til tider.

Lenke til kommentar

Uke 1 - dag 4

 

Bicepscurl 15+ 3+3+3 - 25kg

 

Lårcurl x

 

Knebøy 5x5 - 60kg

 

Sittende legger 20 + 5+5+5+5+5 - 164kg

 

Kommentar

Jeg må lære meg å ikke trene til 10 rpe, jeg tabbet meg ut ved å kjøre på for hardt på aktiveringssettet i bicepscurlen. Og nok en gang trente jeg til jeg ble dårlig. Jeg måtte stå over lårcurl, ellers hadde det gått dårlig. Det må være lavt blodsukker, så fra nå av skal jeg minimum ha spist to måltider før trening.

------

 

Uke 2 - dag 1

 

Stående roing 16 + 3+3+4+4 - 55kg

 

Benkpress 14 + 3+3+3+3+3 - 60kg

 

Skulderpress 13 + 3+3+3+3 - 17.5kg

 

Smalbenk 12 + 3+3+3 - 55kg

 

Nedtrekk 14 - 3+3+3+2 -64kg

 

Kommentar

Kjørte nesten til failiure i benken på myo-reps serien, og hadde for bredt grep i stående roing, men ellers en god økt.

Lenke til kommentar

Drikker en shake med helmelk og ca 20g proteinpulver før trening, så det ville egentlig vært litt rart om det var lavt blodsukker egentlig. Om jeg har lavt blodsukker og har trent, har jeg som regel svimt av. De siste gangene har jeg bare blitt kvalm / kastet opp. Litt skummelt egentlig, har trent hardt tidligere uten å oppleve å bli dårlig av det :ermm:

Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 2

 

Markløft

1x5 - 45 kg

1x5 - 65 kg

1x5 - 75 kg

3x5 - 87.5 kg

 

Bicepscurl

11 + 3+3+3+3 - 27.5 kg

 

Ettbeins beinpress

Venstre - 15 + 3+3+3+2 - 109 kg

Høyre - x

 

Sittende legger

x

 

Kommentar

Igjen denne pokkers kvalmen. Jeg tror jeg skal prøve å kutte ut proteinshake rett før trening, det må være det. Fikk uansett ikke gjennomført benpress på høyre fot og legger.

Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 3

 

Stående roing 15 + 3+3+3+3+3+3 - 55kg

 

Benkpress 11 + 3+3+3+2 - 65kg

 

Skapular sidehev 12 + 3+3+3+3+3 - 7kg

 

Smalbenk 15 + 3+3+3+3 - 55kg

 

Nedtrekk 14 - 3+3+3+3 -64kg

 

Kommentar

God økt, men jeg merket at jeg vinglet litt mye i benken, så jeg skal forsøke å forbedre teknikken der. Det samme gjelder stående roing, teknikken trenger litt arbeid. Kjente at jeg er i overkant stiv i korsryggen etter den øvelsen, men vet ikke om det er forårsaket av dårlig teknikk.

 

Prøvde meg også på skapular sidehev i dag. Jeg løftet litt for tungt, så teknikken var ikke den beste på slutten av myo-reps serien. Uansett er den en skikkelig god øvelse.

 

Ble for øvrig ikke dårlig under treninga, så det var nok shaken før trening som var synderen :fun:

Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 4

 

Bicepscurl 13+ 3+3+3+2 - 27.5kg

 

Knebøy 5x5 - 65kg

 

Lårcurl 14 + 3+3+3+3+3+2 - 54kg

 

Sittende legger 20 + 5+5+5+5+5 - 146kg

 

+ Mage

Kommentar

Helt grei økt. Skjøt rompa opp i lårcurlen når det ble tungt, så korsryggen fikk litt uheldig belastning. Skal ikke gjøre det igjen.

 

Det blir mer Grandiosa enn jeg liker for tiden og for lite søvn, men jeg kan skylde på en kommende eksamen.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Uke 3 - dag 1

 

Stående roing 10 + 2+2+2+2+2 - 65kg

 

Benkpress 10 + 2+2+2+2 - 70kg

 

Skapular sidehev 12 + 2+2+2+2+2+2 - 7kg

 

Smalbenk 10 + 2+2+2+2+2+2 - 60kg

 

Nedtrekk 10 - 2+2+2+2 -68kg

 

Kommentar

 

Litt lange pauser i smalbenk og teknikken var ikke optimal i roing. Må få gjort noe med det. Av en eller annen grunn føler jeg at teknikken i alle øvelser plutselig har blitt skikkelig dårlig. Mulig det er noe psykisk jeg må jobbe med :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...