Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dc++ Hastighet


Anbefalte innlegg

Jeg er en helt ny bruker av dc ++ og lurer på om noen kan fortelle meg hvorfor jeg får så dårlige nedlastingshastigheter ? Jeg har 2048 linje ifra bluecom, men den beste hastigheten jeg har fått er rundt 45 kb/s.

 

Syntes dette er litt lite da jeg ser at de fleste har kjappere linjer enn meg.

Kan det ha noe med instillinger å gjøre ? Jeg har vel lastet ned 10/12 G men med bare lave hastigheter.

 

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nok med uploaden til den du downloader fra som er problemet. Det hjelper lite hvis du downloader fra en med 10Mbit linje og han har 50 åpne (brukte) slotter :wink:

 

Men kan jeg ha så uflaks hver eneste gang jeg laster ned noen ting ? Jeg har sikkert lastet ned 15-20 ganger.

 

Ja ja jeg får vel bare prøve videre. Det er iallefall greit med adsl.

Lenke til kommentar
Har nok med uploaden til den du downloader fra som er problemet. Det hjelper lite hvis du downloader fra en med 10Mbit linje og han har 50 åpne (brukte) slotter :wink:

 

Men kan jeg ha så uflaks hver eneste gang jeg laster ned noen ting ? Jeg har sikkert lastet ned 15-20 ganger.

 

Ja ja jeg får vel bare prøve videre. Det er iallefall greit med adsl.

 

Du sier du har ADSL, hvilke upload har du? Sitter selv med en 704/128 og når jeg bruker hele min upload til sharing så synker downloadingene mine til ca 20kB/s. (Derfor jeg bruker NetLimiter, Fy, fy...... Men jeg skal gjør det godt igjen så fort lyse får fart i sakene og gir meg 10MBit)

Lenke til kommentar

Har hatt 2Mbit linje en god stund nå jeg også (adsl; Nextgentel)). Får iblant rundt 250 kb/sek, men med en gang noen starter nedlasting fra meg, synker min nedlasting drastisk. Blir redusert til under halvparten av normal fart. Dette er en svært negativ side ved adsl :grumpy:

Lenke til kommentar
Men jeg skal gjør det godt igjen så fort lyse får fart i sakene og gir meg 10MBit)

 

Hehe... Har en Lyse fiberkabel liggende kveila opp i hagen. Den har ligget der i nærmere 4 mnd nå.. Må nok få rævva i gir og borre. ISDN er for treigt:P

Lenke til kommentar
Men jeg skal gjør det godt igjen så fort lyse får fart i sakene og gir meg 10MBit)

 

Hehe... Har en Lyse fiberkabel liggende kveila opp i hagen. Den har ligget der i nærmere 4 mnd nå.. Må nok få rævva i gir og borre. ISDN er for treigt:P

:o Sånne som deg skulle vært skutt!!! Ikke sett pris på en slik gave fra himmelen :D

 

"Use small send buffer (enable if uploads slow downloads alot)"

Jepp, endre dette i innstillinger så vil det bli noe bedre når andre laster ned fra deg, men hastigheten synker uansett. Slik er ADSL.

 

Dårlig speed ellers kommer ann på brukeren du laster ned fra (som nevt tidligere). Ikke mye å gjøre med dette utenom å finne bedre brukere :) På de bedre hubbene er dette sjelden et stort problem.

Lenke til kommentar

Uploadhastigheten til de du laster ned fra har ALT å si. Det hjelper ikke hvor rask linje DU har hvis de du laster fra ikke har mer enn for eksempel 128Kbps ut - hvilket mange ganger er tilfellet.

 

Det at du har prøvd en 10-12 ganger er ikke tilstrekkelig for å kunne uttale seg. Faktum er at hvis du har 45Kbps nedlasting er det helt OK.

 

Jeg har selv en 10Mbps linje (opp og ned) og jeg får ofte downloads på under 10Kbps fra andre DC-brukere. Da gidder jeg som regel ikke, men rundt ca 50Kbps er akseptabelt.

 

Det som er kjipt er hvis dine egne downloads ligger på ca 10-12 Kbps og du ser at andre laster fra deg på 200+Kbps.....

 

Rekorden er 300+ Kbps nedlasting for meg via DC++, men det hører med til sjeldenhetene

Lenke til kommentar

Rekorden er 300+ Kbps nedlasting for meg via DC++, men det hører med til sjeldenhetene

 

DC funker glimmers det, men det er ikke så adsl-vennlig dessverre... :-( Har adsl hjemme, men kjører ikke DC i det hele tatt, blir altfor mange halveis nedlastede filer som du aldri får resume'a. :grumpy:

 

Men, hvis du har skikkelig linje er det helt konge!!!! En kompis av meg er student i Trondheim med 100mbit rett i veggen, så jeg "snylte-kjører" DC++ via Terminal Server der en gang i mellom. Rekken sålangt er såvidt over 7,5 MB/s ! :o (stor B ja, megabyte, stabilt over mer enn ett minutt, var en hel cd. ) Og dette var ikke fra studentbyen heller, men en [bBB]-kar i Sverige.

 

Hehe, slike hastigheter får jeg faktisk ikke mellom boksene mine hjemme engang, fordi jeg har et sånt crappy SMC-kort i den ene som bare takler 3-4!! :lol::lol::lol:

 

 

Men strengt tatt er sånne hastigheter nesten useless, man fyller jo opp disken på et kvarter.......

Lenke til kommentar

 

Jeg har selv en 10Mbps linje (opp og ned) og jeg får ofte downloads på under 10Kbps fra andre DC-brukere. Da gidder jeg som regel ikke, men rundt ca 50Kbps er akseptabelt.

 

Det som er kjipt er hvis dine egne downloads ligger på ca 10-12 Kbps og du ser at andre laster fra deg på 200+Kbps.....

 

Rekorden er 300+ Kbps nedlasting for meg via DC++, men det hører med til sjeldenhetene

 

Det finnes noen 10Mbit hubber rundtomkring, kanskje det vil hjelpe..?

 

Blir snart student med morrolinje jeg og :D Gleder meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...