Gå til innhold

Lei av irriterende LED-lys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg en sanseløst kraftig på-led på kabinettet mitt. Er en Lian-Li med avtagbar front, og led montert bak fronten. Lyset kommer ut gjennom en liten plexiglasspinne. Var bare å legge litt ordinært papir mellom led'en og plexi'n, så kan jeg sitte her uten solbriller. Det er mangt som kan gjøres.

 

Det eneste jeg vet om som ikke fungerer som man skulle tro er sprittusj.

Lenke til kommentar

Idiotisk hele greia. Dette er ikke problemløsning, men problemskaping, som andre igjen ser sitt snitt i å tjene penger på.

 

Klistrelapper løser bare symptomet, ikke problemet. Å løse problemet hadde vært at produsentene innså hvor dumt dette er, og fjernet de sjenerende lysene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velkommen etter Light Dims. Dette er noe folk har løst selv i årevis ved hjelp av sort elektrikertape.

Kanskje ikke fullt så elegant. Men likevel mer elegant en løsningen jeg tydde til med mitt første hjemmekinoanlegg fra Samsung. Da måtte jeg tre et Ole Brumm-pannebånd rundt hovedenheten for å ikke bli blendet av lyset til power-knappen. Ja, blendet! Kanskje ikke på dagtid, men hvis jeg var oppe en tur midt på natten, da var dette lyset så sterkt at jeg ble blendet av det.

 

Frakten er fra cirka én dollar, eller rundt fem kroner.

Interessant at det koster mindre å få sendt disse klistremerkene fra USA til Norge enn det koster å sende et én-sides brev fra Norge til Norge...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gah, dette er en sånn når-du-tenker-på-det-innser-du-hvor-irriterende-det-er-greie. Hadde ikke lagt merke til LED-lysene på skjermen min noe særlig før jeg leste denne artikkelen. Fram med teipen. Burde bare finne noe som er litt penere enn gaffa, som jeg har klistrert på kabinettets HD-lys :p

Lenke til kommentar

Velkommen etter Light Dims. Dette er noe folk har løst selv i årevis ved hjelp av sort elektrikertape.

Dette blir vel litt stygt da, og det gir ikke ulike grader av demping.

 

Idiotisk hele greia. Dette er ikke problemløsning, men problemskaping, som andre igjen ser sitt snitt i å tjene penger på.

 

Klistrelapper løser bare symptomet, ikke problemet. Å løse problemet hadde vært at produsentene innså hvor dumt dette er, og fjernet de sjenerende lysene.

Nå er det slik at mange allerede har kjøpt seg apparater med slike lys, og produsentene kommer ikke nødvendigvis til å føye seg. Hva er galt med at noen kommer med en smart løsning på det da?

Lenke til kommentar

Velkommen etter Light Dims. Dette er noe folk har løst selv i årevis ved hjelp av sort elektrikertape.

 

Sant nok, men nå ser jo disse hakket bedre ut (rimelig usynlig om du velger riktig størrelse) på den fine nye TVen din enn et stykke elektrikertape.

 

Det er ikke noe dumt produkt dette selv om det er low-tech.

 

Det er mange produsenter som kan lære seg litt i forhold til dette. Mange enheter har unødvendig mange (og ofte alt for sterke!) led lys. Et indikatorlys trenger tross alt bare å være sterkt nok til at du kan se at det er på i dagslys. Det er lite poeng med noen lyskaster-lys. Spesiellt blinkende lys der det ikke er behov for det er utrolig annoying.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Gah, dette er en sånn når-du-tenker-på-det-innser-du-hvor-irriterende-det-er-greie. Hadde ikke lagt merke til LED-lysene på skjermen min noe særlig før jeg leste denne artikkelen. Fram med teipen. Burde bare finne noe som er litt penere enn gaffa, som jeg har klistrert på kabinettets HD-lys :p

HOT TIPS!!!!111ONEONEONE!!!1111

Dra ut hdd-led kontakten. ;)

Lenke til kommentar

er ihvertfall noen som kommer til å tjene bra på denne ideen. Vi forbrukere, burde konsekvent kjøpe tver og annen elektronikk som ikke har dette plagsommet voksende fenomenet (slev om den tven du ender opp med er enten hakket dyrere eller hakket dårligere). Det er den beste måten å faktisk gjør hva du mener. Fremfor å bare klage, men allikavel betale for produktet :)

Lenke til kommentar

Gah, dette er en sånn når-du-tenker-på-det-innser-du-hvor-irriterende-det-er-greie. Hadde ikke lagt merke til LED-lysene på skjermen min noe særlig før jeg leste denne artikkelen. Fram med teipen. Burde bare finne noe som er litt penere enn gaffa, som jeg har klistrert på kabinettets HD-lys :p

HOT TIPS!!!!111ONEONEONE!!!1111

Dra ut hdd-led kontakten. ;)

Jeg er klar over dette, men det var bare så mye lettere der og da å bare gaffateipe den enn å åpne kabinettdøra, rydde bort alle sata-kablene og deretter finne ut hvem som var for hhd'en :p

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vet om som ikke fungerer som man skulle tro er sprittusj.

Sprittusj er flott til å feks dempe numlock lystet på keyboard.

 

I seg selv er produktet ikke noe nytt, det som er nytt er at de har flere "grader" av demping, slik at man kan variere hvor mye lys man skal se. Det er noe som er ganske vanskelig å få til med elektrikerteip.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...