Gå til innhold

– Dette er en bedre maskin enn Macbook Air


Anbefalte innlegg

"Disken" i MBA er ikke loddet på hovedkortet. Denne "disken" ligner på en memory-modul med en mini-PCI (mini-PCIe?) plugg i den ene enden som implementerer et SATA-grensesnitt. Det ligger oppskrifter på nettet på hvordan man selv kan bytte ut "disken".

 

Memory (RAM) er muligens loddet rett på hovedkortet, slik at man må bytte hovedkort for å få mer RAM.

 

Ah, i see. Hvor kan man få kjøpt "disker" av denne typen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker man en slank og lett maskin må man ofre noe. Du kan ikke ha en sylslank maskin med alt av tilkoblingsmuligheter. Dette var du smertelig klar over før du kjøpte maskinen så jeg ser ikke helt problemet ditt.

Jeg var klar over at MBA11" kun hadde 2 USB-porter, og det er bare unntaksvis at det er én for lite.

Men de gangene jeg ikke kunne bruke trådløs nettforbindelse savnet jeg en tredje USB-port.

 

Hvorfor skulle ikke Apple kunne levere flere enn 2 USB-porter på MBA11" når andre "sylslanke maskiner" har det?

Er det forbudt å påpeke svakheter med et produkt man har kjøpt?

Du kan jo i samme slengen spørre hvorfor Asus ikke leverer mer enn 2 USB-porter på maskinene som omtales i artikkelen. I tillegg har Asus adoptert løsningen med at du må bruke et USB-adapter for tilkobling av nettverkskabel. Kjekt at det finnes trådløs teknologi da... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar jeg ikke mye feil så blir ytelsen nøyaktig det samme.............

Core i7 vs core 2 duo? Hadde isåfall overrasket meg.

 

Vel, Intel GMA4500 vs Nvidia intigrert?

Det vil vel i praksis utjevne forskjellen.

Sandy Bridge har da Intel HD 3000. Forskjellen mellom HD3000 og nVidia 320M er ikke så fryktelig stor som du kanskje skulle tro. Vanligvis rundt 10-15% ifølge notebookcheck.net.

Og slike maskiner er jo strengt tatt ikke gaming-maskiner. Så så lenge HW-dekoding og andre avlastninger er på plass ser jeg ikke helt poenget med monsterskjermkort.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke mye feil så blir ytelsen nøyaktig det samme.............

Core i7 vs core 2 duo? Hadde isåfall overrasket meg.

 

Vel, Intel GMA4500 vs Nvidia intigrert?

Det vil vel i praksis utjevne forskjellen.

Sandy Bridge har da Intel HD 3000. Forskjellen mellom HD3000 og nVidia 320M er ikke så fryktelig stor som du kanskje skulle tro. Vanligvis rundt 10-15% ifølge notebookcheck.net.

Og slike maskiner er jo strengt tatt ikke gaming-maskiner. Så så lenge HW-dekoding og andre avlastninger er på plass ser jeg ikke helt poenget med monsterskjermkort.

 

Du glemmer shaderstøtte(veldig nice for emulatorer).

Vel, jeg er enig i at forskjellen ikke er så stor, men jeg har store mistanker om at HW dekoding støtten er bullshit på Intel sine kort........ Som vanelig :p

Lenke til kommentar

Fint at det kommer potensielt reelle konkurrenter til MacBook Air. Man behøver ikke være Apple-fanboy for å se at denne er ganske kraftig MBA-inspirert, men det er ikke nødvendigvis noen uting.

 

USB3 gjør den mer fremtidsrettet enn den nåværende MBA-versjonen. Så får vi se hva eplet trekker ut av hatten i neste runde - jeg er redd det blir en Thunderbolt og en USB2. En TB og en USB3 kunne man i det minste levd med.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke mye feil så blir ytelsen nøyaktig det samme.............

Core i7 vs core 2 duo? Hadde isåfall overrasket meg.

 

Vel, Intel GMA4500 vs Nvidia intigrert?

Det vil vel i praksis utjevne forskjellen.

Sandy Bridge har da Intel HD 3000. Forskjellen mellom HD3000 og nVidia 320M er ikke så fryktelig stor som du kanskje skulle tro. Vanligvis rundt 10-15% ifølge notebookcheck.net.

Og slike maskiner er jo strengt tatt ikke gaming-maskiner. Så så lenge HW-dekoding og andre avlastninger er på plass ser jeg ikke helt poenget med monsterskjermkort.

 

Du glemmer shaderstøtte(veldig nice for emulatorer).

Vel, jeg er enig i at forskjellen ikke er så stor, men jeg har store mistanker om at HW dekoding støtten er bullshit på Intel sine kort........ Som vanelig :p

Vil anta at når denne kommer (September) så er det en MBA hw-oppdaterting rett rundt hjørnet med samme CPU, og ikke dedikert skjermkort :(

Lenke til kommentar

Ånei! Noen laget en tynn bærbar PC! Da er alt av design bøffet fra Apple

 

Ja, bare synd at Apple ikke har hatt den tynneste maskinene på flere år nå.

Vel, Samsung har i alle fall brukt mange nok år på å lage en like tynn maskin som MacBook Air, og det er vel tydelig at det er Apple som har satt standarden som Samsung har måttet strekke seg etter, både for laptops og nettbrett...

Noen andre som er verdige motstandere om tittelen "verdens tynneste laptop" kommer jeg ikke på, men her kan kanskje du opplyse oss?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ånei! Noen laget en tynn bærbar PC! Da er alt av design bøffet fra Apple

 

Ja, bare synd at Apple ikke har hatt den tynneste maskinene på flere år nå.

Vel, Samsung har i alle fall brukt mange nok år på å lage en like tynn maskin som MacBook Air, og det er vel tydelig at det er Apple som har satt standarden som Samsung har måttet strekke seg etter, både for laptops og nettbrett...

Noen andre som er verdige motstandere om tittelen "verdens tynneste laptop" kommer jeg ikke på, men her kan kanskje du opplyse oss?

 

Apple har ikke vert i nærheten av den tittelen siden 2009. Dell Adamo XPS gruste alt som var den gang og som har vert siden med en tykkelse på ca 1cm. Den hadde også ett unikt design som overgår alt annet på markedet.

Lenke til kommentar

Dell Adamo XPS gruste alt som var den gang og som har vert siden med en tykkelse på ca 1cm. Den hadde også ett unikt design som overgår alt annet på markedet.

Stemmer at den har unikt design. Men ganske merkelig å ha en såpass fastbestemt løsning, jeg har personlig alltid brukt flate tastatur, helst med lave taster og det skal ikke være skeivt. Smak og behag, men dette er jo det vanligste.

Lenke til kommentar

Dell Adamo floppa vel ganske greit, ble jo tatt av markedet for noen måneder siden.

 

Adamo XPS var aldri ment å være noen storselger, og det spiller heller ingen rolle hvor mange av den som ble solgt. Den var og er verdens tynneste laptop.

Er i alle fall ikke tynneste laptop i salg, all den tid den er utgått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...