Gå til innhold

Windows 8 vist frem


Anbefalte innlegg

Det største problemet med "Windows 8" er at det ikke har kommet i 'beta' en gang ... og allerede driver folk og feller dom over det de tror "Windows 8" er eller kommer til å bli.

 

Jeg håper det kommer en 'public beta' i høst så vi kan få se og prøve det selv.

 

Microsoft har lang erfaring med at mange vil at 'det nye' skal se ut som 'det gamle', så jeg tipper det vil bli enkelt å få opp en 'gammel desktop' som default ved oppstart.

 

Og det burde forøvrig ikke være særlig overraskende at Microsoft primært har lagt vekt på tablet-egenskapene ved "Windows 8" hittil - det er jo der de har mest å ta igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det blir nok Windows 7 i lang, lang tid på mine mus/tastatur PCer. Windows 8 burde renames til "Windows Tablet Edition". Dog kan det være jeg da kjøper en tablet enhet med Windows 8 siden det virker å være bra til dette formålet.

 

Jeg ser heller ikke helt fordelen med at alt skal gjøres om til Touch. For det første bør man da utdanne seg til noe innen ergonomi, fysioterapi, manuellterapi ol. siden disse plagene vil skyte i været om alle skal sitte å peke på skjermene sine.

 

Skal alt gjøres om til Touch så må også bedrifter kaste ut gamle skjermer og evt. kjøpe touchskjermer som kan legges flatt/skrått på bordflaten for å opprettholde god ergonomi. Vips, der forsvant mye av den brukbare bordflaten på pulten. Mene dette vil også uansett kreve vesentlig mer belastende bevegelse i armer, skuldre og nakke siden man må operere på en måte som ikke tillater god støtte for nakke og skuldre.

 

I tillegg må nok bedrifter også belage seg på å kanskje bytte ut hele PC og tynnklientparken og jeg ser med spenning på hvordan RDP og ICA skal tilpasse seg dette, selv om det selvfølgelig er fult mulig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vil nok tippe at man deaktivere helt tablet/touch UIet, men jeg synes viktigere nyheter kommer i skyggen og det er helt andre ting jeg vil høre om. Forøvrig helt greit at de har en tablet/touch mode så lenge det lett kan deaktiveres på samme måte som eks. Aero.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, faktisk ikke. Brikkedesignet skal være oppstartsmenyen med mindre man har oppløsning på mindre enn 1024 x 768 husker jeg rett fra det jeg har lest. Men sannsynligvis kan det "hackes" på. Men windows 7 er allerede optimalisert i en viss grad for touch, det finnes tablets av win7, og ikke minst har bl.a ibm/lenovo levert laptop med xp med vridbar touchskjerm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg håper for alle guders skyld at det går ann å bytte til et tradisjonellt windows UI, det er ikke tilfeldig at det er standarden for ALLE arbeidstasjons OS-er med GUI.

 

Dette nye er ikke hva folk vil ha, hvertfall ikke hvis det er eneste muliugheten, og en slik meny, kjenner jeg MS rett, kommer til å spise RAM som et udyr.

 

Jeg følte MS gjorde det bra med win7 og eneste som kunne vært bedre var tablet verktøyene, og ressursbruken. Jeg håper de lager et mer "streamlined" OS i tillegg til denne app-orienterte UI-en.

 

-frank

Lenke til kommentar

Fordi?

.... det er mye bedre enn Windows. :-) Etter min mening.

 

NB! Please, ikke start Mac vs PC diskusjonen.

 

Er fullstendig enig med deg i at Mac overgår de fleste andre PC'er, men det finnes noen PC'er fra andre fabrikanter enn Apple som er svært gode også, så å påstå så bastant at Apple lager de de beste PC'ene synest jeg er å ta i litt hardt.

Lenke til kommentar

Jeg håper for alle guders skyld at det går ann å bytte til et tradisjonellt windows UI, det er ikke tilfeldig at det er standarden for ALLE arbeidstasjons OS-er med GUI.

 

Dette nye er ikke hva folk vil ha, hvertfall ikke hvis det er eneste muliugheten, og en slik meny, kjenner jeg MS rett, kommer til å spise RAM som et udyr.

 

Jeg følte MS gjorde det bra med win7 og eneste som kunne vært bedre var tablet verktøyene, og ressursbruken. Jeg håper de lager et mer "streamlined" OS i tillegg til denne app-orienterte UI-en.

 

-frank

 

Da kan du ikke kjenne MS særlig godt.

 

http://www.geek.com/articles/chips/windows-7-runs-on-a-pentium-ii-with-96mb-ram-20090622/

Lenke til kommentar

Jeg håper for alle guders skyld at det går ann å bytte til et tradisjonellt windows UI, det er ikke tilfeldig at det er standarden for ALLE arbeidstasjons OS-er med GUI.

 

Dette nye er ikke hva folk vil ha, hvertfall ikke hvis det er eneste muliugheten, og en slik meny, kjenner jeg MS rett, kommer til å spise RAM som et udyr.

 

Jeg følte MS gjorde det bra med win7 og eneste som kunne vært bedre var tablet verktøyene, og ressursbruken. Jeg håper de lager et mer "streamlined" OS i tillegg til denne app-orienterte UI-en.

 

-frank

 

Da kan du ikke kjenne MS særlig godt.

 

http://www.geek.com/articles/chips/windows-7-runs-on-a-pentium-ii-with-96mb-ram-20090622/

Artikkelen sier for det meste hva jeg sa :p

 

men jeg skjønnte ikke hva du ville fram til?? kan du utdype litt??

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...