Gå til innhold

Windows 8 vist frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser jo egentlig bare ut som W7 med et WP7-skall for større skjermer på toppen.

I stor grad ja. Men en ting som ser interessant ut er når dem fyrer opp Word og en fortsatt har tilgang på WinPhone7 (WP7 leses av meg som Wordperfect 7, viser alderen) grensesnittet.

 

Det har vært ett problem tidligere at touch lag har forsvunnet med en gang noen prøver å fyre opp ett program. Nå derimot ser det ut til at det blir mer integrasjon.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er et problem med dårlig hardware fra min side eller treige harddisker etc, men jeg har lenge ønsket meg sømløs blaing i bildefiler, altså tommelstørrelsebilder der man ikke får følelsen av at alt driver å laster konstant (feks at man må vente på at thumbnailsene blir synlige).

 

Jeg ser at dette fungerer stort sett i videoen, men frykter at det er lav oppløsning på bildene og en lynrask ssd-disk alt kjører fra. Vil vi endelig få perfekt blaing i bilder og lignende slik som har blitt lovet oss i 10 år av microsoft?

Lenke til kommentar

Det hadde ikke gjort noe å få byttet ut NTFS nei. Windows kan jo prøve å bruke ext4 :tease:

Hva er i veien med NTFS?

Hovedsaklig fragmentering, men er ikke noe stort problem for min del. Men man vil alltid ha bedre teknologi :-)

Dog skal NTFS ha stjerne i boka for stabilitet. Vanskelig å si hvilken som er mest effektiv mtp. drivere etc.

Lenke til kommentar

Put Windows 8 på Xbox 720. PS4 ville ikke kunne konkurrere mot ett system som kan spille både Pc spill og konsoll spill.

 

Det er jo ikke noe verre enn å ditche xbox helt, og gi ut alle spillene på PC istedet. Problemet er at selv om PC også i dag er den beste plattformen for spill, så er konsoller allikevel veldig populære. Derfor tviler jeg på at ideen din er spesielt god.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vel det ville fremmdeles vært alle de eksklusive 720 spillene. Men at maskinen kunne spillt "utvalgte" Pc spill også slik som Starcraft 2 å slikt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det ser ut som glimrende for nettfjøler, men desto mer uegnet for maskiner uten touchskjerm og/eller med tastatur og mus/pekeplate.

 

Det får meg til å tro at Windows 8 er et rent nettfjøl-OS og at neste OS for desktop og bærbare har et annet kodenavn. Jeg kan over hodet ikke tenke meg at Microsoft tror maskiner med tastatur og mus/pekeplate vil dø ut i nærmeste framtid.

 

Det de har vist til nå er en ny login-screen, og en ny "Start-screen", for å trekke sammenligningen til WP7 så er Start-screen det området hvor man "pin'er" de programmene man bruker mest.

 

Og man har fortsatt den gamle desktoppen der, når de f.eks. åpnet Word eller Excel ble man sendt tilbake til noe var rimelig likt det Windows 7 ser ut i dag. Og en av "tile'sa" heter "Desktop" så jeg regner med at den sender deg til standard desktop UI. '

 

Det jeg likte ekstra godt var at de viste slags "snap-in" hvor man kunne ha en todelt skjerm hvor den ene var ett program f.eks. en RSS eller twitter stream, eller en video, og på den andre delen kunne man ha ett annet program, det er kanskje ikke en voldsom utvikling fra det man har i dag hvor man kan endre størrelse på vinduer, men liker det at man "resizer" hele desktopen som vist her:

 

DSC_3689.jpg

 

 

Så vi har sett langt fra alt de har å tilby. Om man ser starten av videoen, kanskje 20-40 sekunder uti så ser man at de har blurret ut en del av veggen bak personen som snakker, om man ser på bildet nedert til venstre så vandrer ihvertfall tankene mine mot en 3D desktop som det faktisk har versert rykter om.

 

Men det eneste de har vist så langt er designet til touch-screenen.

 

Jeg føler at de bør legge inn en mulighet til å velge om man vil boote til Start-skjermen eller rett til desktop, men vi får vente og se hva de vil vise frem iløpet av sommeren.

 

Put Windows 8 på Xbox 720. PS4 ville ikke kunne konkurrere mot ett system som kan spille både Pc spill og konsoll spill.

 

Det er jo ikke noe verre enn å ditche xbox helt, og gi ut alle spillene på PC istedet. Problemet er at selv om PC også i dag er den beste plattformen for spill, så er konsoller allikevel veldig populære. Derfor tviler jeg på at ideen din er spesielt god.

 

AtW

 

"Problemet" er vel at utviklere liker å ha faste hardware specs å forholde seg til.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Når kommer Windows 8?

 

Sinofsky sa at 2-3 år mellom hver OS-release er bra. Jeg har tidligere trodd at vi ville få Windows 8 rundt oktober 2012, men den kommentaren får meg til å tro at den kanskje kommer enda tidligere.

 

Første Beta kommer nok på BUILD konferansen til høsten.

Lenke til kommentar

Håper de gjør noen ting i bunn også, feks et ordentlig system for filkopiering, nytt filsystem, og fjerneing av den idiotiske limiten på 256 tegn i en path.

 

AtW

Grensen for filnavn i Windows er 32 K minus ett tegn til C's <nul> string terminator så lenge man bruker unichar. Eller 32767 tegn. Burde holde.

 

I de klassiske systemkallene er MAX_PATH definert til 260 tegn, det ivaretar bakover kompabilitet til Dos og Windows 95.

Lenke til kommentar

Håper de gjør noen ting i bunn også, feks et ordentlig system for filkopiering, nytt filsystem, og fjerneing av den idiotiske limiten på 256 tegn i en path.

 

AtW

Grensen for filnavn i Windows er 32 K minus ett tegn til C's <nul> string terminator så lenge man bruker unichar. Eller 32767 tegn. Burde holde.

 

I de klassiske systemkallene er MAX_PATH definert til 260 tegn, det ivaretar bakover kompabilitet til Dos og Windows 95.

 

Prøv å lag en fil viss path har mer enn 256 tegn. (i vanlig explorer)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...