Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som synes den modellen er utrolig stygg? (vet at det er fan-laget) Ser ut som en VHS spiller.

 

Det jeg vil at Nintendo skal ha på sin neste konsoll er:

 

  • b/g/n nettverk
  • HDMI utgang med Dolby HD surround
  • Stille, ikke som PS3 Phat vifte som kan gå helt berserk av og til

 

Er ihvertfall minstekravet jeg vil de skal ha med.

 

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg synes den er kul eller stygg :( Akkurat som den orginale nes-en, så minner den om en VCR. Selve konsollen vil være mye mer slick og Wii-aktig tror jeg, så tipper vi ikke trenger å bekymre oss over det.

 

Ellers så er jeg rimelig sikker på at du får oppfylt alle de ønskene dine (og forhåpentligvis mer til!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk den blir ganske stor denne gangen. Husk at det ikke er teknologi fra nittitallet denne gangen, men deler fra rundt 2008 som brukes. Jeg tipper den blir på størrelse med den orginale 360.

 

Mye tyder forresten på at gameinformer får rett i at den bare vil hete Nintendo. Jeg sjekket det opp, og fant ut at de eier både nintendo.com og en rekke tilgrensende nettsider. Hypehypehype!

 

The5thNintendoElement.gif?t=1306908540

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper heller på størrelse som PS3 slim. Maskinen, ifølge rykter, høres ut som den beasten så det er det greit at den er større en Wii konsollen.

 

Ble litt forvirret av deg nå taterfyrings. Eier ikke Nintendo selv nintendo.com? At maskinen bare heter Nintendo... nei, tror ikke det vil virke.

 

-Hei, har du lyst å spiller Nintendo?

*Greit, hvilke system da?

-Nintendo.

*3DS?

-...

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Maskinen er ikke noe beast når den bruker deler som er mange år gamle. Husk at PS3 og 360 er fra henholdsvist 2005 og 2006. Om Nintendo nå bruker for det meste 2008-9 deler, så vil den bli en del kraftigere enn PS360, men ikke noe beast. Kan godt hende den blir på PS3 Slim nivå, men jeg tipper de ekstremt høye feilmarginene som har vært på spesielt 360 gjør at Nintendo heller velger å gjøre den litt mer romslig for å bedre kjølingen.

 

Gameinformer rapporterte et rykte om at konsollen bare skulle hete Nintendo, og jeg latet som om jeg sjekket troverdigheten til det, ved å se hvem som eide nettadresser relatert til det navnet. Selvsagt har du rett i at det er Nintendo som eier de, men var altså bare forsøk på en dårlig spøk :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Har du en kilde på at de har reklamert mindre for 3DS? Hvis det bare er reklamen det går på, hvorfor akket og uffet Nintendo seg under kvartalsrapporten sin? Jeg kan ikke huske å ha hørt dem si "vi solgte mindre fordi vi ikke reklamerte nok".

Jeg vet ikke om det er riktig at de ikke reklamerte så mye for 3DS, men jeg vet at Nintendo sin strategi var at 3DS skulle selge seg slik som Wii, gjennom at folk fikk prøve det, og Iwata har påpekt flere ganger at siden det spesielle med 3DS nettopp er noe man ikke kan formidle gjennom reklame, så følte han ikke at det var så mye vits med tv-reklamer.

Wii solgte fordi det hadde spill som Wii Sports. Det var også mye reklame for Wii på TV. Det var også en viktig strategi for Nintendo å få folk til å prøve Wii. Hvorfor vil ikke folk kjøpe 3DS selv om de prøver den?

 

Haha, fant denne, tenkte det var på sin plass å poste:

The5thNintendoElement.gif?t=1306908540

Denne oppsummerer vel alt som er galt med "hardcore gaming"...

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig akkurat omvendt? Casual gaming har blitt red-ocean, Kinect og PSmove dekker akkurat det samme behovet som Wii gjør, med en del flere muligheter og mye bedre grafikk, og hardcore-spillerne som sitter med psbox føler seg nå glemt og irriterer seg over alle gimmickene. Den hardeste konkurransen er dermed i casualmarkedet. Hvis Nintendo skulle fortsette med casual må de komme opp med en ny måte å spille på, og jeg tviler på at 3D er spennende nok til at de kan designe en konsoll rundt det, altså snur de tvert om og lager hardcore spill for hardcore people.

 

Det er jo bare nylig at Nintendo har blitt synonymt med å spille golf i stua med hele kroppen, før lagde de jo hardcore spill på samme måte som resten, som du nevner Soul Calibur og Resident Evil. Det har også kommet en del spennende spill til Wii som dessverre har blitt litt begrenset pga maskinvaren, type Killer7/No More Heroes/Mad World. Det kan som du sier bli SVÆRT spennende å være Nintendo fan når Cafe ruller inn. Gleder meg som en unge til E3 (mest fordi jeg da er ferdig med årets eksamensperiode, men fortsatt..)

 

edit: forresten, noen som vet hvordan man kan kjøpe aksjer i Nintendo? Føler dette er tiden for å gjøre det, før hypen setter inn for fullt.

Kinect og Move er ikke "casual". De skjønner ikke konseptet, og når ikke massemarkedet. Det gjorde Wii.

 

Massemarkedet er dessuten udendelig mye større enn hardcore-markedet, så selv om Sony og Microsoft faktisk hadde fått det til, ville markedet vært stort nok for alle.

 

Nintendos store feil er å lage "hardcore-spill". Nintendo må lage flere spill som folk flest ønsker å spille. Det selger konsoller.

 

Den nye konsollen vil sannsynligvis floppe. Nintendo er for opptatt av "hardcore".

Lenke til kommentar

Ny dag, nye rykter. Denne gangen er det en tysk side som rapporterer om navnet Connex.

 

Wii solgte fordi det hadde spill som Wii Sports. Det var også mye reklame for Wii på TV. Det var også en viktig strategi for Nintendo å få folk til å prøve Wii. Hvorfor vil ikke folk kjøpe 3DS selv om de prøver den?

 

Jeg vet ikke om det du skriver her egentlig er uforenlig med det jeg skrev. Wii solgte av mange grunner, og du nevner noen viktige. Men det er nok ingen tvil om at også det at folk fikk prøve Wii (feks hos venner) og likte opplevelsen, gjorde at flere kjøpte den. Iwata har sagt på et investormøte at siden det er meget vanskelig å kommunisere 3D-effekten gjennom reklame, så håper de at 3DS skal kunne selge seg litt på samme måte. Derfor har de reklamert mindre for den (enn de feks gjorde med Wii). At den ikke har mange spill, en høy pris, og at mange ser på den som bare "enda en DS", har mest sannsynlig også bidratt til at den ikke har slått an.

 

Forøvrig vet jeg ikke om jeg er helt enig med deg i din bestemmelse av Kinnect og Move. Jeg tror også at spesielt Move først og fremst har solgt til Sony-lojale, og ikke egentlig har nådd ut til et massemarked. Med Kinnect er jeg derimot mer usikker. En kan også spørre seg hva "casual" egentlig betyr. På internett pleier både Madden, Fifa og Call of Duty å bli kalt for såkalte "hardcore"-spill, men min egen erfaring er at om du kjenner noen som ikke egentlig er spillinteresserte, men som likevel spiller litt, så er det alltid slike spill de spiller, noe som vel burde gjøre de ganske casual? Så poenget mitt er bare at hva "casual" betyr, vil det være forskjellige meninger om. Når du skriver at noe ikke er casual, så er det fint om du skrvier hva du mener med casual overhodet.

 

Ellers vet jeg ikke om jeg er enig med deg at Nintendo sin store feil var å lage hardcore-spill - jeg tror det er fornuftig å lage spill til mange forskjellige grupper - men det er ingen tvil om at salget av Wii faktisk ble kraftig redusert i det året hvor Nintendo ga ut flest såkalte hardcorespill - 2010. Samtidig så var Wii Fit, Wii Sports osv geniale spill designet av Miyamoto, sannsynligvis over mange år, og jeg tipper det ikke er så lett å bare komme ut med så kreative spilldesign hele tiden, og det virker også som om det er i ferd med å bli en slags metning, spesielt på Wii, for slike spill.

 

Angående Nintendo sin neste konsoll så vil jeg ikke trekke noen konklusjoner før vi har sett den, men jeg har også en veldig dårlig følelse på om den vil nå massemarketsuksess på den måten som Wii og PS2. Det virker mer trolig at den vil ende rundt N64-nivå enn Wii-nivå dessverre.

Lenke til kommentar

Wii solgte fordi den hadde spill folk ønske å spille. Når folk spilte Wii Sports hos venner, kjøpte de ikke Wii for å ha selve maskinen. De kjøpte den for å spille Wii Sports.

 

Kinect har ikke solgt til massemarkedet. Det vil si, det finnes ikke Kinect-spill som massemarkedet ønsker å spille. Kinect ser i første omgang ut til å ha solgt til folk som ikke er veldig interessert i å kjøpe spill. Veldig mye av det som er der ute er jo at Kinect brukes til helt andre ting enn spill.

 

Jeg er ikke så opptatt av definisjonen av "casual". Det som er relevant for meg er om de selger til massemarkedet eller ikke.

 

Og når det gjelder å komme med konklusjoner om Wii-oppfølgeren, kan vi jo se på hvilken retning Nintendo beveger seg i. For meg ser det ut til at Nintendo kun beveger seg i retning nisje/hardcore (både med hardware og software), noe som betyr at det vil bli dårlig med salg.

Lenke til kommentar

Wii solgte fordi den hadde spill folk ønske å spille. Når folk spilte Wii Sports hos venner, kjøpte de ikke Wii for å ha selve maskinen. De kjøpte den for å spille Wii Sports.

 

Igjen vil jeg si at dette ikke er uforenlig med det jeg skrev. Konsoller selges nesten utelukkende på bakgrunn av spill, men måten spillene blir formidlet til sitt potensielle publikum er også en del av forklaringen på hvorfor en konsoll selger. Reklame, eksponering gjennom venner osv er ulike måter en slik formidling skjer på.

 

Kinect har ikke solgt til massemarkedet. Det vil si, det finnes ikke Kinect-spill som massemarkedet ønsker å spille. Kinect ser i første omgang ut til å ha solgt til folk som ikke er veldig interessert i å kjøpe spill. Veldig mye av det som er der ute er jo at Kinect brukes til helt andre ting enn spill.

 

Jeg er ikke så opptatt av definisjonen av "casual". Det som er relevant for meg er om de selger til massemarkedet eller ikke.

 

I så fall så er jeg interessert i å høre hva du mener er massemarkedet? Hvilke spill er de interessert i? Hvor mange spill må en selge for å passe inn her? Jeg sier ikke at du tar feil i det du skriver her, men jeg er interessert i høre mer av argumentet før jeg vurderer det.

 

Og når det gjelder å komme med konklusjoner om Wii-oppfølgeren, kan vi jo se på hvilken retning Nintendo beveger seg i. For meg ser det ut til at Nintendo kun beveger seg i retning nisje/hardcore (både med hardware og software), noe som betyr at det vil bli dårlig med salg.

 

Dette kan godt hende - men hva baserer du det på? Spillene som nylig er kommet på Wii? Ryktene om Project Café? Hvilke spill er det som er nisje/hardcore? Hvilke er for massemarkedet?

Lenke til kommentar

Massemarkedet er massemarkedet. "Folk flest", om du vil. Akkurat som Volkswagen er et merke for massemarkedet, men en Ferrari er det ikke.

 

Alt Nintendo har gjort i det siste peker mot en fremtid i en liten nisje. 3DS har feilet så langt, den nye hjemmekonsollen retter seg mot hardcore-gamere, osv.

 

Her er forøvrig en interessant sak:

 

Questions no one will ask Nintendo at E3 2011

 

1) How is Nintendo going to get the Wii Sports crowd over to Project Cafe? For if the Wii Sports crowd doesn’t move over, Project Cafe sales would be like the Gamecube.

 

2) Nintendo has cut the price on the Wii and on certain software with the Nintendo Select. So when can we expect Virtual Console and WiiWare prices to be cut?

 

3) Sony and Microsoft bet on all things HD (games, movies, general entertainment) big last generation and lost. Why is Nintendo following the same exact strategy and betting big on 3d (games, movies, and general entertainment)? Why not just focus on games like you did with the DS and Wii?

 

4) NSMB DS sold over 20 million on the DS and moved hardware. So why is 3d Mario, which consumers show they are cold with, get the priority and 2d Mario gets delayed on the 3DS? It doesn’t make any sense.

Lenke til kommentar

Massemarkedet er massemarkedet. "Folk flest", om du vil. Akkurat som Volkswagen er et merke for massemarkedet, men en Ferrari er det ikke.

 

Alt Nintendo har gjort i det siste peker mot en fremtid i en liten nisje. 3DS har feilet så langt, den nye hjemmekonsollen retter seg mot hardcore-gamere, osv.

 

 

Jeg forstår ikke folk som kommer inn i en diskusjon med en eller annen ubegrunnet påstand som de mest sannsynlig vet at mange vil være uenig i - for så å gi faen i å argumentere for det når de blir bedt om å forklare nærmere. Tror du jeg er så dum at jeg ikke forstår at "Massemarkedet er massemarkedet"? Det jeg ber deg om å svare på er hva som bestemmer om et spill er ment for massemarkedet eller ikke. Er det salgstall? I så fall, hvor går grensen? Er det sjanger? I så fall hvilke sjangre er for massemarkedet? Er det budsjett? Andre kvaliteter?

 

Det triste er at det eneste i din post (og dette er den fjerde du skriver om emnet bare i dag), som kan si meg noe om hva du mener, er de sitatene fra Malstrom, hvor det siste peker på forskjellen i salgstall mellom 2D- og 3D-Mario. Siden Super Mario Galaxy har solgt mellom ni og ti millioner, mens New Super Mario Bros Wii har solgt ca 22 millioner - kan jeg da anta at grensen mellom "for massemarkedet" og "for nisje" ligger et sted mellom her? Om vi setter grensen feks på 10 millioner, så har Nintendo altså bare gitt ut 4 spill for massemarkedet denne generasjon. Kan det tenkes at det er fordi det faktisk ikke er så lett å lage spill som selger så ufattelig mye?

 

Jeg vil avslutte med å si at jeg er enig med Malstrom i veldig mye - spesielt hans artikler om hvordan Nintendo alltid er "doomed" og den kjente "Birdman and the casual fallacy" er artikler som viser at han har en fantastisk innsikt som ligger langt over den jevne spilljournalist. Siden du virker inspirert av han, så tipper jeg at jeg også er ihvertfall delvis enig med deg. Til tross for at sikkert mange opplever meg som en ekstrem Nintendo-fanboy, så har jeg vært kritisk til strategien å hoppe inn for tidlig i neste generasjon siden ryktene startet, og er fremdeles kritisk til det. Poenget med et forum er imidlertid ikke bare å komme med en mening, slik som det virker som om du er interessert i. Husk at når du skriver i offentligheten, så skriver du primært for andre. Da er det et poeng å forsøke å få disse til å forstå det poenget du søker å formidle - og da er det bare argumentasjon som gjelder.

 

Så jeg håper du vil utvikle påstanden din videre. Hvis ikke, er det egentlig ikke interessant for noen andre hva du skriver.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør at Volkswagen er for markedet, men ikke Ferrari? Om et spill er for massemarkedet eller ikke kommer an på om massemarkedet kjøper det eller ikke. Jeg er sikker på at Nintendo prøvde å treffe massemarkedet med Metroid: Other M, men de bommet noe ekstremt (dvs. de ønsket at massemarkedet skulle kjøpe det), da spillet bare var ett av flere som viser at Nintendo nå ikke gidder å lage spill som faktisk selger. De vil heller lage spill som "viser spillskapernes kreativitet".

 

Når det gjelder Mario Galaxy og New Super Mario, så er det slik at Mario Galaxy ikke solgte Wii-konsoller. Det gjorde New Super Mario. NSMBW solgte over dobbelt så mye som SMG, og Wiiene fløy av hyllene.

 

Jeg tror at Nintendo veldig enkelt kan lage spill som selger til massemarkedet. De velger bare tilsynelatende å gjøre noe annet i større og større grad. Hvorfor flere 3D-Mario, når Nintendo vet at et skikkelig 2D-Mario ville solgt som hakka møkk (så lenge det faktisk er et godt spill)?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...