Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og nettopp derfor er jeg skeptisk. Den ligner på A-knappen til Wii, men hvem har sagt kontrollene til Café blir noe lignende som på Wii? Alt vi vet er at de får touchskjerm, så det kan være en helt annen A-knapp der. Om de i det hele tatt har A-knapp i første omgang.

 

Litt off-topic klarer jeg ikke glede meg til Far Cry 3 etter den videoen. Miljøet ser bra ut, men karaktermodellene er noe av det verste jeg har sett på lenge. Se for eksempel på øynene til han fyren. Han ser jo rett frem hele tiden og beveger ikke øynene en eneste gang. Det er helt urealistisk og ser teit ut. Greit det er en tdlig film, men i en CGI-trailer burde de ha klart å fått til noe bedre. Spesielt i det tredje spillet.

 

 

Jeg kunne ikke brydd med mindre om FC3, men syntes bare det var morsomt. Og jeg håper jo at alle "vanlige" multiplattformspill også kommer på Café selvsagt, så sånn sett er det jo bra.

 

Må forøvrig si at det mistenkelig stille rundt konsollen, er det nesten ingen tredjepartsutviklere som gidder å lage spill til den?

 

Kaffe er varmt er det ikke? :p

 

Skyward Sword får TP treatment.

 

Haha, det hadde vært lame. Men vi får se!

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke brydd med mindre om FC3, men syntes bare det var morsomt. Og jeg håper jo at alle "vanlige" multiplattformspill også kommer på Café selvsagt, så sånn sett er det jo bra.

 

Må forøvrig si at det mistenkelig stille rundt konsollen, er det nesten ingen tredjepartsutviklere som gidder å lage spill til den?

 

Kaffe er varmt er det ikke? :p

 

Skyward Sword får TP treatment.

 

Haha, det hadde vært lame. Men vi får se!

 

Jeg var ikke akkurat fan av Far Cry 1 og har ennå ikke spilt nr 2. Men om FC3 kommer til Café håper jeg det der var en standard trailer til alle konsollene. Hvis det var kun til Café og de ikke klarte å lage den bedre enn det der lover det ikke bra for Café.

Lenke til kommentar

 

 

Så kan regne med at tid er viktig. Ocarina of Time til Café, kanskje? :p

 

Nei, selskapet Epic (som står bak Unreal, Gears of War), skal annonsere noe klokken syv norsk tid. Siden det er mitt under Nintendo sin pressekonferanse, så kan det hende at det er Nintendo-relatert.

Lenke til kommentar

 

Og Zelda er ikke Nintendo-relatert? :p

 

Joda, jeg bare forsøkte å formidle et rykte :) Tviler på at Epic har noe med Zelda å gjøre - dog er jeg rimelig sikker på at vi får se Zelda også.

 

Hvor mange hatere tror dere vil skrive underveis "lame, N64-nivå på grafikken" osv?

 

Mark Rein i 2009:

 

He added, “But you know if Nintendo comes out with a Wii 2 or a Wii HD, and it's got a couple more processors and a little more memory and better graphics, then yes we'll be on it. I'm not saying there's no interest in being on as many platforms as possible, but it's just that you have to be on the ones you're good at. We're a very high-end engine, and we have the best tools and awesome visuals and great physics. It's more likely the platform will rise up to meet us than we'll go down [to customize our technology for it]. And eventually I think that'll be the case, and it'll be true of handhelds and even the iPhone.

 

Selv bryr jeg meg ikke om Epic, men jeg vil selvsagt ha UE-støtte. I så fall blir det:

 

The5thNintendoElement.gif

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Og Zelda er ikke Nintendo-relatert? :p

 

Joda, jeg bare forsøkte å formidle et rykte :) Tviler på at Epic har noe med Zelda å gjøre - dog er jeg rimelig sikker på at vi får se Zelda også.

 

Hehe, bare kødda. De annonsete OoT 3D på E3 i fjor, så de annonserer neppe samme spill i år til en annen konsoll. OoT er ikke bra.

 

Hvor mange hatere tror dere vil skrive underveis "lame, N64-nivå på grafikken" osv?

 

Mark Rein i 2009:

 

He added, "But you know if Nintendo comes out with a Wii 2 or a Wii HD, and it's got a couple more processors and a little more memory and better graphics, then yes we'll be on it. I'm not saying there's no interest in being on as many platforms as possible, but it's just that you have to be on the ones you're good at. We're a very high-end engine, and we have the best tools and awesome visuals and great physics. It's more likely the platform will rise up to meet us than we'll go down [to customize our technology for it]. And eventually I think that'll be the case, and it'll be true of handhelds and even the iPhone.

 

Med tanke på hvor tragisk Wii var for hardcore-spillere kan det nok bli mange. Det er alt for lett å glemme hele historien til et selskap om de gir ut et produkt man ikke er fornøyd med. Om Sony for eksempel gav oss en PS4 folk flest ikke sa ikke var bra nok ville veldig mange vært skeptisk til PS5 når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Sakurai (Smas Bros, Kid Icarus) postet dette:

tNwgi.jpg

Han er på vei til E3. Nytt Smash Bros på gang?

 

Har denne hypelåten på repeat her:

http://www.youtube.com/watch?v=UDq4URXOPlU

 

 

Med tanke på hvor tragisk Wii var for hardcore-spillere kan det nok bli mange. Det er alt for lett å glemme hele historien til et selskap om de gir ut et produkt man ikke er fornøyd med. Om Sony for eksempel gav oss en PS4 folk flest ikke sa ikke var bra nok ville veldig mange vært skeptisk til PS5 når den tid kommer.

 

Vel, jeg er ikke enig i at den var tragisk for kjernespillere :) Men vi trenger ikke ta den diskusjonen nå - for nå er det hypehypehypetid!

Lenke til kommentar

Jeg håper at man kan få kjøpt NGC og Wii spill, som bare lastes ned og emuleres. Hadde dog trengt en stor HDD

 

Hadde vært genialt om Café oppskalerer Wii- og GC-spill til å kjøre i HD. Nintendo lager jo allerede Wii-spillene sine i HD, og nedskallerer dem, så det hadde vært en kul funksjon.

 

Halvtime igjen, jeg quoter mine prediksjoner fra noen uker siden:

 

Ok, her kommer mine prediksjoner for Nintendos presskonferanse:

 

 

3DS

Åpner med Super Mario Bros 3D - blanding av Super Mario Galaxy og Super Mario 64, med utvalgte trekk fra Super Mario Bros 3 som Tanookien og kanskje noen gamle brett - 95% sannsynlighet

 

Iwata og Miyamato tar til scenen og:

3DS-It-Prints-Money-300x186.gif

 

Mario Kart 3D vist - 95% sannsynlighet

 

Animal Crossing 3D vist - 95% sannsynlighet

 

Metal Gear Solid 3D vist (og spillbar) - 80% sannsynlighet for

 

Montasje av kommende 3DS-spill som inkluderer Kid Icarus, noen utvalgte tredjepartsspill og en overraskelse fra Nintendo - 90% sannsynlighet

 

Wii

 

Skyward Sword-trailer - 99% sikkert

 

Sakagauchi kommer på scenen og forteller om The Last Story - blir bekreftet for vesten - 50% sannsynlighet

 

Xenoblade får slippdato i USA (er september for europa) - 75%

 

Pandora's Tower blir nevnt - 1%

 

En overraskelse til julesalget, noe som Donkey Kong Country Returns 2 eller New Super Mario Bros Wii 2 - 50%

 

Kirby Wii - 70%

 

Rthythm Heaven Wii - 5% jeg gir dette ekstremt liten sjanse for å komme til vesten

 

Ingen montasje av tredjepartsspill - 95% for det er ingen å vise :)

 

Avslutter Wii-delen med første trailer av Dragon Quest X - 40% - mulig de venter til TGS

 

Project Café

 

Iwata kommer med bomben - 90%

tumblr_lheubcncwE1qzpbds.jpg

 

Tabletkontroller med dual analogkontroll - 75%

 

Støtter fremdeles Wii og Gamecubesoftware og tilbehør - 99%

 

Vi får Nintendos forsøk på et Xbox Live-aktig online, designet av et annet selskap - 99% dette har Iwata så godt som bekreftet allerede.

 

Vitality Sensor inkludert i kontrolleren 50%

 

Café vil ligge på ca PS3.5-nivå - 70% - dette er både det ryktene tilsier, og det logikk tilsier.

 

Reggie sier "My body is ready" - 75%

http://www.youtube.com/watch?v=9JmQFHUHCVU

 

Sakurai presenterer Super Smash Bros 4 - 75% - dette er den perfekte måten for Nintendo å vise alle karakterene sine med bedre grafikk, uten å lage spill for hver enkelt franchise

 

F-Zero HD - 25% men dette burde være enda en perfekt måte å vise den nye konsollen

 

Pikmin 3 - 90% dette har det vært snakket om i tre år, rimelig sikker på at det kommer i år.

 

Miyamato viser oss sin nye karakterbaserte IP som han har snakket om - 25%

 

Retro viser hva deres hovedteam har jobbet med siden MP3, og det er en Halo-klone - 70%. Rimelig sikker på at vi får se Retro sitt Café-prosjekt, men at det er en shooter er selvsagt ikke sikkert.

 

EAD Tokyo viser oss Super Mario Café - 25% - jeg tror Nintendo venter med dette, siden EAD Tokyo er ganske opptatt med Super Mario 3DS

 

EAD Kyoto viser oss New Super Mario World - 40% - jeg tror et nytt 2D-Mario til Café er mer trolig nå enn et i 3D siden EAD Tokyo er opptatt, men tviler egentlig på at det blir et World. Cammie demonstrerer:

cammie.gif

 

Eksklusivt tredjepartsspill fra en vestlig utvikler - 90% - dette må Nintendo ha om de mener alvor, så jeg tror det er rimelig sikkert.

 

Dette spillet er den spirituelle oppfølgeren til Deus Ex, utviklet av Warren Spector - 5% - men likevel ikke helt umulig ut ifra hvordan Spector tidligere har uttalt seg. Han ønsker å jobbe med Nintendo - spørsmålet er om Disney (eierne av Junction Point) gir han lov.

 

Montasje av spill under utvikling fra tredjepartsutviklere - 99%

 

Nytt spill fra en adventureserie (Metroid, Star Tropics) til Café 50%

 

Avslutter med enda en ny IP fra EAD Kyoto denne gangen - 75% - ingen vet hva Kyoto driver med, de fleste 3DS-spillene har vært outsourcet, og de har ikke gitt ut et spill som har vært fullstendig utviklet i EAD Kyoto siden hva, New Super Mario Bros Wii? Dette er mer enn god nok tid til at jeg tror de har noe stort på gang.

 

Det blir ikke like episk som dette - 95%:

http://www.youtube.com/watch?v=98VjTbC4gC4&feature=channel_video_title

 

Nintendo vinner E3 - 90%

 

Nintendo-hatere vil kalle presentasjonen skuffende - 100%

 

Vi blir sittende igjen med flere spørsmål enn svar - 100%

 

Så det er mine prediksjoner til E3!

Lenke til kommentar

Utrolig spent på å se Nintendos nye konsoll. Håper inderlig på følgende:

 

1) En EKTE hovedkontroll - ikke noe bevegelse eller ny gimmick. Kan gjerne være et alternativ, men ikke standardvalget.

 

2) Sterk online tjeneste - trenger en tjeneste på nivå med konkurrentene.

 

3) Stor harddisk - minst 250gb.

 

4) Betydelig sterkere enn PS3 og 360. På tide at konsollene ikke lenger stopper utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler alle å velge streamen på gametrailers.com. Fantastisk sending. Alle pressekonferansene live og masse ekstra som ekslusive intervjuer og trailers, debatt mm. Totalt 10 timer sending i dag. Er alt i gang. Dessverre ikke i HD dog...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Skal dere streame fra Gamespot som det står i OP, eller er det bedre alternativer?

 

Jeg velger Nintendo sin egne her, har størst tro på den :) Har fungert glimrende hver gang jeg har sett den tidligere.

 

Er det 18:00 eller 18:30 vi starter? I går startet vel ikke MS-konferansen før 18:30.

 

18.00 - om det ikke blir forsinkelser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...