Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Lenge siden sist jeg har gledet meg mest til nintendo sin e3 pressekonferanse. Klart det var kult i fjor med 3ds, men nå som jeg har 3ds i tillegg til at de skal tease med ny konsoll blir det fort en hel del mer interessant. :)

Noen som vet hvilken dag den oppdateringa til 3ds kommer?

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om tv-en er opptatt før du i det hele tatt har skrudd på konsollen?

 

Hva om du er i gang med en runde med Super Smash Bros Online, og din kjære plutselig ønsker å se på Desperate Housewives?

 

Hva om den ene småungen har lyst til å se på barnetv, og den andre har lyst til å spille Project Cafe?

 

Det trenger heller ikke å være snakk om krangling om fjernsynet. Med et slikt system kan du ta med deg konsollen rundt i huset. Hva med litt late night Mario Kart på sengekanten?

 

Nettopp. Akkurat slik har jeg deg her. Samboeren min er hjemme med sønnen vår, og når jeg kommer hjem så står nesten alltid tv-en på med en eller annen jenteserie som jeg har ca null interesse av å se på, og blir stående på omtrent til hun legger seg. Ikke at hun ser aktivt på hele tiden - men hun liker godt å ha tv-en på i bakgrunnen når hun er hjemme. Dermed er min bruk av den begrenset til når hun ikke er hjemme og etter hun har lagt seg. Så for meg så ville et slikt system faktisk hatt veldig mye for seg. Dog, jeg hadde jo kanskje følt litt at jeg hadde "sløst litt" om jeg hadde spilt Super Mario Galaxy 3 som kjører i 1080p og 60fps på en liten skjerm når jeg tross alt kan spille det på en stor, så godt mulig jeg bare hadde fortsatt å spille obskure spill på gamle konsoller eller håndholdte i stedet :)

 

Rumour: Massive Project Cafe leak – Games, Specs and more

 

LINK

 

Denne er ganske gammel (fra 15. mai tror jeg), og jeg har vel postet deler av disse ryktene før. Det som gjør at de plutselig blir tatt mer seriøst nå, er at han som kom med dette også kom med det at et nytt Contra OG et nytt Snatcher var på vei - begge deler ble teaset på Konami-konferansen på torsdag - så dermed virker det trolig at han faktisk vet hva han snakker om - og at disse ryktene faktisk stemmer. Om det stemmer, så snakker vi ca 5 ganger kraftigere konsoll enn PS360, noe som vel bør kunne tilsvare ca en halv generasjon opp. Det er ihvertfall mer enn nok for meg :)

 

Edit: Jeg likte dette godt:

The big thing about the screen is that it’s a multi-touch screen, contains it’s own battery and is detachable from the controller unit

 

Dette er vel det samme som jeg foreslo i den gamle Wii 2-tråden, for å bevare både vanlig kontrollmuligheter, tabletmuligheter og motion-kontroll. Jeg laget en ubrukelig (men illustrerende) tegning: trebitswii.jpg

 

Slik kunne Nintendo også sikret full bakoverkompatibilitet med alle wiimotene de har solgt, noe som jeg vil tro er en fordel for både konsumere og Nintendo selv.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg skjønner delvis poenget med å kunne streame alt bildet til kontrollen i tilfelle noen andre skal bruke hovedskjermen, dog tviler jeg på at dette er noe Nintendo kommer til å framheve som hovedbruken til skjermen. Det er ikke akkurat noe massivt salgspunkt for en ny konsoll.

 

Jeg tror heller man vil se en del kule måter skjermen kan benyttes i spill der man bruker den aktivt for å se eller endre innhold som ikke er oppe på TV'n. Opplagte eksempler er vel f.eks. å skjule hva man velger i et multiplayer RPG (tenk pokemon), å ha lobbyen/chat klient tilgjengelig hele tiden, vise kart og inventory i typiske zelda spill der det er ting man gjerne må ha oppe stadig, og sikkert for en del artige minigames ´a la Warioware.

Lenke til kommentar

Touchkontroll med skjerm på blir en DS på storskjerm. Selv dette er bra så ser det slik de sikter mot hardcore spillere igjen. Håper faktisk på at de tar med Wii kontrollen videre som en av de standard kontrollene til Project Cafe. Motion plus har blitt så dårlig utbredt at det er så synd å bare kaste dette kule potensialet.

Lenke til kommentar

Jeg rotet litt i posten min ovenfor når jeg kommenterte de ryktene som Harry Kewell postet, ser ut som jeg blandet sammen med noe annet. Sjekk dette:

 

fy2gp.jpg

 

Hva er interessant med dette? Jo, det er postet den 15. mai, og siden det så har Konami altså teaset både Contra, og det kanskje minst sannsynlige av alt på den listen, nemlig Snatcher. Kan denne personen vite hva han snakker om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner delvis poenget med å kunne streame alt bildet til kontrollen i tilfelle noen andre skal bruke hovedskjermen, dog tviler jeg på at dette er noe Nintendo kommer til å framheve som hovedbruken til skjermen. Det er ikke akkurat noe massivt salgspunkt for en ny konsoll.

 

Jeg håper de tar den andre veien. Bare plugg i et DS- eller 3DS-spill, stream det gjennom Café og vips har vi slike spill på storskjerm. Det hadde vært tøft. :)

Lenke til kommentar

Da tror jeg vi har fått bekreftet navnet på Nintendos neste konsoll:

 

beem.jpg

 

En fyr på gaf har tatt seg tid til å se på hvert eneste internettområde som starter med Nintendo, og har funnet ut følgende:

 

NINTENDOBEEM.COM

- Registrert 24. mai, 2011 av det samme selskapet som registrerte NINTENDOWII.COM og NINTENDO3DS.COM.

 

NINTENDOBEEEM.COM

NINTENDOBEAM.COM

- Registrert registrert 28. mai, 2011 gjennom to ulike leverandører.

 

NINTENDOBEEMSTORE.COM

NINTENDOBEEMSHOP.COM

NINTENDOBEEMGAMES.COM

- Alle registrert 1. juni, 2011.

 

Men viktigst, området BEEM.COM ble kjøpt opp den 31. januar for $136,000. Tyder på at noen har en ganske vesentlig interesse i navnet eller hva?

 

Hva sier dere? Er dere overbevist av Nintendo Beem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye rykter nå! Her fra gameinformer

 

Of course, it's unlikely we'll know for sure until Tuesday morning's Nintendo press briefing. Even so, new variations are still emerging on the name even this late in the process. The most recent reports Game Informer is hearing, just two days before the show? It's possible the final name will be just a single word that everyone is already familiar with.

 

Nintendo.

 

Jeg digger på en måte dette, men samtidig så er ikke Nintendo-navnet så godt egnet om de søker å få dudebrosene på PS360 til å skifte til Nintendo.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes den modellen er utrolig stygg? (vet at det er fan-laget) Ser ut som en VHS spiller.

 

Det jeg vil at Nintendo skal ha på sin neste konsoll er:

 

  • b/g/n nettverk
  • HDMI utgang med Dolby HD surround
  • Stille, ikke som PS3 Phat vifte som kan gå helt berserk av og til

 

Er ihvertfall minstekravet jeg vil de skal ha med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...