Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Sunshine kunne, og burde, vært mer kreativt, men det led vel av at det måtte rekke sommeren.

 

Så vidt jeg husker kjøpte jeg Sunshine i Oktober på Elkjøp i 2003(release). Så tror ikke det kom på sommeren.

Det var bare en antakelse fra min side, du har rett i at det kom ut i oktober (men i 2002) i Europa. Men det kom ut i juli i Japan.

 

Stemmer;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Super Mario Sunshine hadde vært en suksess, hadde den solgt GameCube-konsoller slik New Super Mario Bros. solgte Wii-konsoller. Det gjorde den altså ikke.

 

Sunshine beviser at Mario-spill ikke nødvendigvis selger bra.

Det er det den gjør. Mange kjøper det som er tilgjengelig til den konsollen de har tilgjengelig. Den tid var det PS2 som tok den store kaka. Nå er det Wii som tar ledelsen på konsollkrigen. Med det fikk også Wii langt flere målgrupper og sjansen for at de kjøpte NSMBWii var var da langt større enn GC. Super Mario Galaxy 2 var lite markedsført og at den kom vel i sommeren imotsetning til NSMBWii som kommer rundt november/julehandelen.

 

Jeg vil tro at GC var kun for Nintendo hardcore spillere, i det minste 3/4 av brukere. Ikke nok med det, internettspilling var på den tiden en økende aktivitet og her ser vi at GC var den som sleit mest med det. Verre ble det jo da PS2 fikk Eyetoy, noe som gjorde det mer attraktiv for foreldre å kjøpe seg en PS2 fremfor en GC. Her har selv Miyamoto sagt at han angret på at Nintendo ikke oppfant det. Så har vi jo DVD spilleren som hjalp til mye. Her vil jeg også tro at det var lettere for selgeren å anbefale en uviten kjøper da spillbiblioteket er langt større enn på GC. Alle de Nintendo spillene var ikke nok, selv om disse har fått sikkelig gode anmeldelsene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...