Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Philber Desanexs påstander er interessante. Fordi Wii-spillene er såkalt "casual" så er alle akkurat det samme, men PS3 har skikkelig varierte spill?

 

 

 

Du har fullstendig rett og jeg legger meg flat...spillene på Wii listen er forskjellige selv om veldig mange passer i den store "Casual" sekken.

 

Jeg fikk sjokk over at man må utrolig langt ned på lista for å finne et skytespill. Metroid Other M er en stor greie blant Nintendo-fansen, men ikke engang med på topp 100 listen over solgte spill til Wii!

 

Jeg var overrasket over at PS3 og XBox360 hadde så forskjellige lister. Jeg har stort sett satt dem i samme bås.

Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pjassop, imotsetning til deg så kom taterfyrings med kilde som backer up kommentarene sine. Du har fremdeles å forsvare dine innlegg med å komme med kilde( r) om at Zelda har gått nedover etter OoT. Å skrive "jeg gidder ikke å skrive siden du går personlig angrep på meg" er den typiske unnskyldningen på å unngå å svare. Han holder mer saklig argumenter enn deg!

 

Du ser det sikkert ikke, men det du skriver går personlig på meg som Zelda fan da du rakker ned på spillene.

Lenke til kommentar
Pjassop, imotsetning til deg så kom taterfyrings med kilde som backer up kommentarene sine. Du har fremdeles å forsvare dine innlegg med å komme med kilde( r) om at Zelda har gått nedover etter OoT. Å skrive "jeg gidder ikke å skrive siden du går personlig angrep på meg" er den typiske unnskyldningen på å unngå å svare. Han holder mer saklig argumenter enn deg!

 

Du ser det sikkert ikke, men det du skriver går personlig på meg som Zelda fan da du rakker ned på spillene.

Jeg har lagt ut flere kilder her, men siden du nok en gang velger å diskutere person fremfor sak, så får det bare være med det.

Lenke til kommentar
Pjassop, imotsetning til deg så kom taterfyrings med kilde som backer up kommentarene sine. Du har fremdeles å forsvare dine innlegg med å komme med kilde( r) om at Zelda har gått nedover etter OoT. Å skrive "jeg gidder ikke å skrive siden du går personlig angrep på meg" er den typiske unnskyldningen på å unngå å svare. Han holder mer saklig argumenter enn deg!

 

Du ser det sikkert ikke, men det du skriver går personlig på meg som Zelda fan da du rakker ned på spillene.

Jeg har lagt ut flere kilder her, men siden du nok en gang velger å diskutere person fremfor sak, så får det bare være med det.

Basert på wikipedia som Leflus svarte med å forsvare at tallet mangler en del millioner eksemplarer av Twilight Princess? Den listen på wikipedia er utdatert da den ikke har blitt redigert etter 2008. taterfyrings og jeg kom med NPD liste, noe som er mer troverdig enn wikipedia. Du har så vidt som jeg har lagt merke til ikke kommet med dine innspill med kilder utenom wikipedia.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

 

Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

 

Tja. Man må vel nesten kjøpe spillet for å lære å hate det? Mario kart og Winter Games fikk også middels kritikerrespons, men selger som hakka møkk.

 

Kan det være at mange Nintendokunder ikke vet hva Metroid er i det hele tatt og/eller ikke bryr seg om skytespill?

 

Jeg har ikke noe svar på dette.

Lenke til kommentar

Philber Desanexs påstander er interessante. Fordi Wii-spillene er såkalt "casual" så er alle akkurat det samme, men PS3 har skikkelig varierte spill?

 

 

Du har fullstendig rett og jeg legger meg flat...spillene på Wii listen er forskjellige selv om veldig mange passer i den store "Casual" sekken.

 

Jeg fikk sjokk over at man må utrolig langt ned på lista for å finne et skytespill. Metroid Other M er en stor greie blant Nintendo-fansen, men ikke engang med på topp 100 listen over solgte spill til Wii!

 

Jeg var overrasket over at PS3 og XBox360 hadde så forskjellige lister. Jeg har stort sett satt dem i samme bås.

 

Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

 

Jeg er ikke helt sikker.

På en side så er historien elendig, de ødela stemmen til en virkelig good stemmeaktør, og noe manglet.

F.eks missilsinktingen er vel... en god men ødelagt ide. Å erstatte den med Z-targetting ville vært bedre.

På en annen side så beviste det at 3D metroidvania faktisk kan fungere. Kontrollene satt som et skudd, og mye annet. Bare utforskning hadde tatt forsete i stede for den dårlige skrevne horror historien.

Det jeg så var vel at Sakamoto burde ha forsøkt å lagd tidenes horror spill i stede, for spillet hadde noen toner som gjorde at det kunne ha blitt det. Problemet var bare at settingen gjør at du spiller en demigud, noe som gjør at ting aldri blir skummelt.

Men.. flopp? "Hardcore" har vel aldri egentlig hatt et marked.

Men har en mistanke om at hadde det overgått Super Metroid, så ville det ha blitt en suksess.

Lenke til kommentar

Det var dette med personangrep igjen da. Det blir håpløst når du ikke klarer å forholde deg saklig.

 

Jeg påpeker din manglende argumentasjon - at du kaller det personangrep understreker bare mitt poeng. Her kommer du imidlertid med et delvis svar når du skriver

Det du overser i listen din er konteksten

Men selvsagt følger du det opp med

Mer gidder jeg ikke å si, da jeg ikke ønsker å kaste bort tid på folk som ikke klarer å la være å komme med personangrep hele tiden.

 

Altså presterer du nok en gang å levere et innlegg nesten totalt blottet for argumentasjon for ditt syn. At jeg påpeker det er faktisk IKKE et personangrep overhodet - det er en påpekning av det som er ditt største problem i denne debatten og hele denne tråden - nemlig at du slenger ut mer eller mindre plausible påstander uten å noensinne backe de opp. Om det er riktig at jeg må ta konteksten med i vurderingen - ja så må du for søren skrive hva med denne konteksten vi er nødt til å ta med i vurderingen - ellers så er det bare ubegrunnede påstander, og som jeg allerede har understreker flere ganger, ubegrunnede påstander er totalt verdiløse for andre.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

 

Tre kommentarer til dette:

1) Sakamoto var også mannen bak Super Metroid, Metroid Zero Mission og Metroid Fusion - tre spill som var universelt likt. Et paradoks?

2) Metroid Other M er et glimrende spill, men hadde noen problemer med historien (slik også del_diablo understreker). Selve gameplayet er imidlertid det nærmeste vi har kommet et 2D Metroidspill i 3D noensinne - og det er faktisk meget godt likt av mange av oss som ikke spiller Metroidspill først og fremst for historien.

3) Spillet har solgt nærmere en million, og selv om det er en del mindre enn MP3, så er det ikke grunn nok til å kalle det en flopp. Ingen spill i serien har vel noensinne solgt mer enn 3 millioner, så sånn sett ligger Other M innenfor det vanlige Metroid-området salgsmessig, men riktignok i nedre del av dette området.

 

Sist, så tipper jeg at du, Malstrom og de fleste andre Other M-haterne enten ikke har spilt spillet, eller så fokuserer dere bare på historien når dere fordømmer det. Om historie er så viktig for dere så anbefaler jeg imidlertid å sjekke ut andre spillutviklere enn Nintendo, da historie aldri har hatt noen sentral plass hos dem, og heller vurdere Nintendos egne spill for det de tross alt er gode på - nemlig gameplay. Der kommer også Other M ut av det med mer enn hevet hode.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

Tja. Man må vel nesten kjøpe spillet for å lære å hate det? Mario kart og Winter Games fikk også middels kritikerrespons, men selger som hakka møkk.

 

Kan det være at mange Nintendokunder ikke vet hva Metroid er i det hele tatt og/eller ikke bryr seg om skytespill?

 

Jeg har ikke noe svar på dette.

Spillanmeldere er som regel "hardcore", så det er klart mange ikke liker "casual"-spill.

 

Man må heller ikke kjøpe spillet for å lære å hate det. Man kan høre hvordan det er fra andre. Hvordan tror du New Super Mario Bros. Wii solgte så bra så lenge? Folk fortalte andre folk om det.

Lenke til kommentar
Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

Tre kommentarer til dette:

1) Sakamoto var også mannen bak Super Metroid, Metroid Zero Mission og Metroid Fusion - tre spill som var universelt likt. Et paradoks?

2) Metroid Other M er et glimrende spill, men hadde noen problemer med historien (slik også del_diablo understreker). Selve gameplayet er imidlertid det nærmeste vi har kommet et 2D Metroidspill i 3D noensinne - og det er faktisk meget godt likt av mange av oss som ikke spiller Metroidspill først og fremst for historien.

3) Spillet har solgt nærmere en million, og selv om det er en del mindre enn MP3, så er det ikke grunn nok til å kalle det en flopp. Ingen spill i serien har vel noensinne solgt mer enn 3 millioner, så sånn sett ligger Other M innenfor det vanlige Metroid-området salgsmessig, men riktignok i nedre del av dette området.

 

Sist, så tipper jeg at du, Malstrom og de fleste andre Other M-haterne enten ikke har spilt spillet, eller så fokuserer dere bare på historien når dere fordømmer det. Om historie er så viktig for dere så anbefaler jeg imidlertid å sjekke ut andre spillutviklere enn Nintendo, da historie aldri har hatt noen sentral plass hos dem, og heller vurdere Nintendos egne spill for det de tross alt er gode på - nemlig gameplay. Der kommer også Other M ut av det med mer enn hevet hode.

Sakamoto hadde mer "makt" til å gjøre som han ville med Other M. Men han var i gang med å ødelegge allerede ganske tidlig.

 

Og det er flere problemer med Other M enn bare Maternal Instincts.

Lenke til kommentar
Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

Tja. Man må vel nesten kjøpe spillet for å lære å hate det? Mario kart og Winter Games fikk også middels kritikerrespons, men selger som hakka møkk.

 

Kan det være at mange Nintendokunder ikke vet hva Metroid er i det hele tatt og/eller ikke bryr seg om skytespill?

 

Jeg har ikke noe svar på dette.

Spillanmeldere er som regel "hardcore", så det er klart mange ikke liker "casual"-spill.

 

Man må heller ikke kjøpe spillet for å lære å hate det. Man kan høre hvordan det er fra andre. Hvordan tror du New Super Mario Bros. Wii solgte så bra så lenge? Folk fortalte andre folk om det.

Basert på hva? NSMBWII solgte mye pga Nintendo reklamerte faktisk ganske mye på det. Mario spill er lett å markedsføre, Nintendo solgte bundle, foreldrene bare sløste penger på spillet osv. Jeg ble kjent med spillet via media og ikke fra venner, men det er bare meg. Det går av og til reklame på TV fortsatt.

 

Mario selger mye og det vet jo alle. Venner og kontakter er en del av markedsføringen, men er neppe hovedkilderen til massiv salgsgrunnlag. At den også er billig på lanseringen og utover hjelper også. Husker ELkjøp solgte den for 349kr i en lang periode. (399 nå) og solgte enda mer i juleperioden. Faktisk er det langt flere casual spiller som eier dette spillet en hardcore utifra det jeg ser rundt blandt mine venner.

Lenke til kommentar
Metroid: Other M er nesten universelt forhatt blant Nintendos kunder. Spillet er en flopp, tross alt. Ikke rart, når det er et resultat av at Yoshio Sakamoto fikk det som han ville.

Tja. Man må vel nesten kjøpe spillet for å lære å hate det? Mario kart og Winter Games fikk også middels kritikerrespons, men selger som hakka møkk.

 

Kan det være at mange Nintendokunder ikke vet hva Metroid er i det hele tatt og/eller ikke bryr seg om skytespill?

 

Jeg har ikke noe svar på dette.

Spillanmeldere er som regel "hardcore", så det er klart mange ikke liker "casual"-spill.

 

Man må heller ikke kjøpe spillet for å lære å hate det. Man kan høre hvordan det er fra andre. Hvordan tror du New Super Mario Bros. Wii solgte så bra så lenge? Folk fortalte andre folk om det.

Basert på hva? NSMBWII solgte mye pga Nintendo reklamerte faktisk ganske mye på det. Mario spill er lett å markedsføre, Nintendo solgte bundle, foreldrene bare sløste penger på spillet osv. Jeg ble kjent med spillet via media og ikke fra venner, men det er bare meg. Det går av og til reklame på TV fortsatt.

 

Mario selger mye og det vet jo alle. Venner og kontakter er en del av markedsføringen, men er neppe hovedkilderen til massiv salgsgrunnlag. At den også er billig på lanseringen og utover hjelper også. Husker ELkjøp solgte den for 349kr i en lang periode. (399 nå) og solgte enda mer i juleperioden. Faktisk er det langt flere casual spiller som eier dette spillet en hardcore utifra det jeg ser rundt blandt mine venner.

NSMBW solgte jevnt og trutt, og ikke som vanlige "hits" som kanskje selger bra i en liten periode når det er mye reklame for det. NSMBW solgte bra lenge, og det er fordi folk sprer det til andre folk.

 

Mario selger mye? Nei, det er det ingen automatikk i.

Lenke til kommentar

 

 

Mario selger mye? Nei, det er det ingen automatikk i.

 

Hva er det egentlig vi diskuterer her? Er det sånn å forstå at Mario Bros selger bedre enn Metroid other M kun pga kvalitet? Jeg trodde kanskje sjanger og merkenavn hadde *litt* med saken å gjøre.

 

Mora mi er altså i utgangspunktet like åpen for å kjøpe Metroid som Mario Bros, men har lagt MOM har for hat pga historiefortellingen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...