Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er det virkelig ikke. Men jeg liker ikke linja Nintendo har lagt seg på med å bruke forrige generasjons maskinvare, eksempelvis Wii, DS og 3DS. Wii kunne godt vært en hardcorekonsoll hvis teknologien var på linje med PS360. Den såkalte hardcoremengden vil ikke ha en konsoll med forrige generasjon grafikk. Kontrollsystemet var aldri et problem for at Wii ikke kunne være hardcore, maskinvaren var.

Det er unødvendig å gjøre en konsoll veldig teknisk og dyr når man kan selge som hakka møkk til en billigere penge og fortsatt tjene penger på det. Du fokuserer veldig mye på maskinvaren, men den er egentlig veldig lite relevant. Den er bare der for å kjøre spillene, og det er de som betyr noe.

 

Hardcore-spillerne er et lite mindretall sammenlignet med alle som ikke bryr seg om teknologi og grafikk.

Feil. Hardcore-spilleren kjøper masse spill. Det gjør ikke casual-spilleren.

Tja, dette er ikke så ille på konsoll, men the sims er vel det bestselgende pc-spillet noensinne. Og det er fordi casual-spillerne kjøpte det. Og ikke gadd å prøve seg på ting som piratkopiering, som er ganske populært på f. eks Wii.

Lenke til kommentar
Nei, det er det virkelig ikke. Men jeg liker ikke linja Nintendo har lagt seg på med å bruke forrige generasjons maskinvare, eksempelvis Wii, DS og 3DS. Wii kunne godt vært en hardcorekonsoll hvis teknologien var på linje med PS360. Den såkalte hardcoremengden vil ikke ha en konsoll med forrige generasjon grafikk. Kontrollsystemet var aldri et problem for at Wii ikke kunne være hardcore, maskinvaren var.

Det er unødvendig å gjøre en konsoll veldig teknisk og dyr når man kan selge som hakka møkk til en billigere penge og fortsatt tjene penger på det. Du fokuserer veldig mye på maskinvaren, men den er egentlig veldig lite relevant. Den er bare der for å kjøre spillene, og det er de som betyr noe.

 

Hardcore-spillerne er et lite mindretall sammenlignet med alle som ikke bryr seg om teknologi og grafikk.

Feil. Hardcore-spilleren kjøper masse spill. Det gjør ikke casual-spilleren.

Nåja, det spørs vel. Jeg kjøper få spill i forhold til mange, men spiller dem til døde og forbi. På Wii har jeg kun kjøpt Mario-spill og Zelda utenom Wii Sports, men ca 20 gamle gjennom Wii-shop'en. Men jeg har spilt de spillene masse. På PC, som er min hoved-plattform for spilling, vet jeg ikke hvor mange jeg har kjøpt det siste året, kjøpte noen pakker med spill på Steam under jule-salget, men jeg spiller mest Civ og Paradox-spill. Civ5 har jeg spilt over 571 timer siden mars i fjor(er med i betaen) i følge Steam, PI sine spill har jeg ikke statistikk over, men har nok spilt omtrent like mye tilsammen der. Poenget er, mengden spilling sier vel så mye som hvor mye man kjøper.:)

Lenke til kommentar

November.

 

Når Nintendo setter slike vage datoer lar det som regel vente litt på seg. Tyder på at de har en god del utvikling foran seg når man så langt ikke engang har sett så mye som et bilde av en first party-tittel.

 

Blir VELDIG overrasket om den har kommet ut før neste E3.

Lenke til kommentar

Kan godt være, dog tror USA og Europa vil være rimelig missunelig hvis at Japan har konsollen før E3 2012.

 

Med tanke på at Wii var den ute her i desember, håper ikke vi må vente helt til det. Satser på sommeren, dog er vel ikke vanlig med launch av konsoller på det tidspunktet.

 

E: Ja mulig du har rett der Kilik, de tenker kanskje at DejaVu av 3DS release ikke må skje, dvs ha flere gode spill på release også! Men de bør ikke vente for lenge slik at MS og Sony starter en ny hardcore generasjon konsoller. Slik jeg hørte i et intervju, hadde Nintendo gjort dette i 2009 hadde de vært smarte!

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Nå fikk faktisk USA Wii 2 uker før Europa og Japan. Tror ikke det blir større mellomrom mellom release i de forskjellige regionene med Wii U.

 

Nå er det meget mulig jeg husker feil, men var det ikke så at Nintendo hadde store problemer med å skaffe nok konsoller siden de slapp konsollen så å si nesten samtidig i verden? Og da mener jeg å huske at Nintendo sa at de aldri kom til å gjøre det slik igjen. Nå kom 3DS bare en måned før i Japan, så jeg tror det blir noe slikt med Wii U, 1-2 måneder før.

Lenke til kommentar

Zelda demoen virker til å kjøre 720p native, med 30 FPS, ingen AA.

 

Selv om demoen ser unektelig bra ut, er det fortsatt litt skuff, hadde håpet på 60FPS.

Vil nesten si FPS>Oppløsning, iallefall på en del spill.

 

Spiller man konsoll mye og tester spillene på PC etterpå så merker man 60 VS 30FPS har faktisk en god del å si. Gameplay føles mye bedre. Darksiders var et godt eksempel på det for min del.

 

Håper det er noe som kan forbedres med lengere utviklings tid og slikt man har sett på PS3.

 

Nintendo-Digital foundry

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Hvorfor kjører alle(?) konsollspill med enten 30 eller 60 FPS? Hvorfor ikke 40, 50 eller et sted imellom?

 

Tror det har noe med at DVD og NTSC (TV) systemet i USA kjører i 30fps (29.7), og det er en fin framerate for spill og filmer (Kino kjører 24 FPS). Til høyere framerate du kjører spillene i, til dårligere blir grafikken. For å unngå tearing på NTSC fjernsyn, så må det kjøres i 60, 30, 20, 15 eller 10 fps. Det er altså flere faktorer som spiller inn, men det viktigste er at det faktisk ligger på 30fps akkuratt, og ikke går ned til 15 FPS når spillet blir intenst. Man slipper det ved å kjøre i 60 FPS.

 

Vet ikke om denne er gammel eller ikke, men viser litt om hvordan Wii U remoten funker med Killer Freaks:

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Hvorfor kjører alle(?) konsollspill med enten 30 eller 60 FPS? Hvorfor ikke 40, 50 eller et sted imellom?

 

Standarden for skjermer og tver er 60hz.

Og hittil finnes det ingen masseproduserte kommersielle skjermer som kan produsere bilder etter som de mottar dem. Noe som vil si at skjermen må kjøre konstant 60 hz.

Og det vil si at vi mater skjermen med bilder.

Vis vi mater skjermen med 60 bilder per sekund, så blir det 1 bilde per oppdating.

Vis vi mater skjermen med 30 bilder per sekund få blir det 1 bilde per 2 oppdatering.

Men la oss si at vi mater skjermen med 40 bilder per sekund. Altså 1 bilder per 1.5 oppdatering, noe som vil si at fordeling må bli veldig ujevn. Og den ujevne fordeling blir merket.

Det samme problemet finner du på 50 også.

Det går derimot fint på 15 f.eks (4), 20(3), 30(2) og 60(1) på en 60 Hz skjerm

 

Skrekkeksempel: Filmer kjører på 24fps, som heller ikke blir et jevnt tall. Du vil merke forskjellen vis du sitter og ser på film, men du vil ikke vite hvorfor(det er også derfor å se på film på en PC bruker å være litt ubehagelig). Et vanelig triks er å sette opp farten så filmen blir kjørt på 30fps i stede for 24, fra fjernsyns kanalene sin side, eller på kinoer.

 

 

Problemet ville ha forsvunnet vis minimums standarden på oppdateringshastighet hadde blitt forandret til 150Hz eller 250Hz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...