Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sunshine er muligens det svakeste Mario-spillet (i hovedserien), men likevell en perle. Spillet led voldsomt av repitisjon. Samme bosser gang etter gang, og lette var de også. Samle 8 røde penger flere ganger i samme level. Springe etter shadowmario gjentatte ganger. Sunshine kunne, og burde, vært mer kreativt, men det led vel av at det måtte rekke sommeren.

Lenke til kommentar

Jeg digget det at brettene var geografisk plasserte rundt om på øyen, og det har flere ganger fått meg til å tenke på hvor kult det hadde vært om Nintendo relanserte Sunshine, men uten å dele øyen inn i brett, så hadde du bare hele øyen du kunne gå rundt på og gjøre forskjellige oppdrag. Litt som GTA altså.

 

Ellers så elsket jeg Fludd, og selv om det sikkert er riktig at spillet var litt repetivt, så gjorde de mulighetene man fikk med Fludd at man kunne klare alt på så mange ulike måter, og dermed følte ihvertfall aldri jeg at det ble repetivt.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Sunshine er muligens det svakeste Mario-spillet (i hovedserien), men likevell en perle. Spillet led voldsomt av repitisjon. Samme bosser gang etter gang, og lette var de også. Samle 8 røde penger flere ganger i samme level. Springe etter shadowmario gjentatte ganger. Sunshine kunne, og burde, vært mer kreativt, men det led vel av at det måtte rekke sommeren.

 

Så vidt jeg husker kjøpte jeg Sunshine i Oktober på Elkjøp i 2003(release). Så tror ikke det kom på sommeren.

 

Sånn ellers likte jeg spillet veldig godt, kanskje ikke på høyde med Galaxy1/2 og 64, men ikke så langt unna.

Endret av lyon
Lenke til kommentar
Sunshine kunne, og burde, vært mer kreativt, men det led vel av at det måtte rekke sommeren.

 

Så vidt jeg husker kjøpte jeg Sunshine i Oktober på Elkjøp i 2003(release). Så tror ikke det kom på sommeren.

Det var bare en antakelse fra min side, du har rett i at det kom ut i oktober (men i 2002) i Europa. Men det kom ut i juli i Japan.

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_Galaxy_2

 

April 2011 har den solgt 6.36 mill spill. Til sammenligning har hele encharted serien, en av PS største suksesser tilsammen solgt nesten 10 mill (fra wiki). 6 mill er altså bra.

Det sier vel kanskje mer om hvor liten suksess "store suksesser" på PS3 er.

 

Nok en gang har Pjassop tabbet seg ut. Ja, Mario pleier som regel å selge bra innenfor sin egentlige sjanger (plattform), til og med Sunshine. Her begrunner de fleste imotsetning deg med kilder som faktisk backer up sine kommentarer.

Nok en gang har nKyb tabbet seg ut. Sunshine har solgt dårlig sammenlignet med andre Mario-spill.

Lenke til kommentar

Nå må dere skjerpe dere med denne småkjeklingen. Ta det på PM. Andre har null interesse av å vite hvem av dere to som mener har rett eller feil. Kutt ut.

Fint at du nevnte det her, jeg er faktisk interessert i hva han har kommet med kilder som han påstår at han har bidratt med mange. Sikkert ikke bare meg. Når jeg blar tilbake og ser at han kun har oppgitt wikipedia og Leflus har allerede sagt at det er en hull i lista, mens jeg og taterfyrings har kommet med NPD liste, har han fremdeles å forsvare sine innlegg enn å skrive sine påstander. Heller har han bare hoppet over taterfyrings innlegg og går mot meg som, ja, skriver små og frekke kommentarer mot han.

 

Dårlig for et Mario spill fordi Gamecube var en nesten fiasko. Men om man skulle ta ratioen mellom spillet og antall solgte enheter så er det ikke så ille, selv om det fortsatt er dårlig. Nei, jeg har ikke funnet en NPD liste ennå for Sunshine, men sammenligning med Mario Galaxy 2 så er den kun 1 millioner som skiller dem.

 

Men nå snakker vi om at Mario spill selger bra uten å måtte trenge markedsføre så mye og Sunshine beviser jo dette.

Endret av nKyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del så ville jeg ikke si at GameCube var en dårlig konsoll, den ble bare rett og slett overkjørt av playstation generasjonen.

 

Fins jo mange bra spill til den som f.eks: Eternal Darkness, Viewtiful Joe, Pikmin 1-2, Wind Waker, Luigi's Mansion og Super Smash Bros. Melee for å nevne et par.

Lenke til kommentar

Bruker Gamecube-kontroller til Wii hele tiden, den er bare awesome i hånda.

Og den deilige store A-knappen.

 

Og nå har jeg nettopp bestilt en wii->PC USB converter m/ tilhørende driver, så jeg kan plugge classic/gamecube kontrollern rett i PC'n og spille NES/SNES emulator-spill med.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Men så er jo slik at Sunshine var på Gamecube, noe som jeg og mange andre regner som det dårligste konsoll laget av Nintendo.

Eneste jeg likte med den var kontrolleren, den var bare behagelig første gang jeg tok på den =)

 

Utelukker selvsagt VirtualBoy nå.

GameCube lå vel ikke akkurat bak de andre teknisk sett? Nei, det var nok spillene som gjorde at den ikke solgte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...