Gå til innhold

Disse spilltalene gir deg frysninger (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Bortsett fra Fallout så kunne jo alle vært tatt rett ut av Steven Seagal-filmer. :p

Dersom du mener at tekst og stemme/lyd fra Shodan hører hjemme i en Steven Seagal film så har du enten:

 

A: Ikke sett en Steven Seagal film

B: Ikke spilt System shock 2.

 

wich one is it going to be?

 

Nå snakket jeg om artikkelen, ikke System Shock 2 eller noe av det andre folk måtte ha nevnt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spesiell grunn til at artikkelforfatter "glemte" Shodan fra System Shock 2

 

Akkurat dette tenkte jeg selv da artikkelen ble lest av undertegnede. Den er kort, ekstremt godt sydd sammen lydmessig og får håret til å reise seg i nakken. To tomler opp. :)

Her finner du samtlige audio-logger fra hele spillet. Utrolig stemning på de fleste av de.

http://www.systemshock.org/shocklogs/

Lenke til kommentar

Jeg vil like å se en "disse scenene fikk oss til å gråte" artikkel.

ene scenen fra gears of war 2 f.eks når ene COG operatøren fant konen sin. Der gråt jeg. MYE. Slike sterke scener vil jeg gjerne dele med andre.

 

 

DER har vi en bra scene! Digger den, første gangen fikk jeg tårer i øya, alle andre ganger jeg spilte den scenen fikk jeg gåsehud som varte i 20 min! Mange vil kalle dette en klisje, men hvor mange ganger ser man egentlig sånne scener i ett spill. Dette er uansett en veldig godt utført scene!

 

Flere taler i Gears som er bra. Hu slemme dama (husker ikke navnet hennes atm) har også en ganske bra en. Introene i 1eren og 2eren er også bra.

Bioshock er herlig, ett stemmeskuespill som er utrolig! :D

 

Har også mange fine opplevelser fra Mass Effect 1 og 2. Talen til Saren på slutten synes jeg også er fin :)

 

Enig med kommentarer om Fable sine taler!

 

Lucifer i Dantes Inferno er også kul :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Jeg vil like å se en "disse scenene fikk oss til å gråte" artikkel.

ene scenen fra gears of war 2 f.eks når ene COG operatøren fant konen sin. Der gråt jeg. MYE. Slike sterke scener vil jeg gjerne dele med andre.

 

 

DER har vi en bra scene! Digger den, første gangen fikk jeg tårer i øya, alle andre ganger jeg spilte den scenen fikk jeg gåsehud som varte i 20 min! Mange vil kalle dette en klisje, men hvor mange ganger ser man egentlig sånne scener i ett spill. Dette er uansett en veldig godt utført scene!

 

Flere taler i Gears som er bra. Hu slemme dama (husker ikke navnet hennes atm) har også en ganske bra en. Introene i 1eren og 2eren er også bra.

Bioshock er herlig, ett stemmeskuespill som er utrolig! :D

 

Har også mange fine opplevelser fra Mass Effect 1 og 2. Talen til Saren på slutten synes jeg også er fin :)

 

Enig med kommentarer om Fable sine taler!

 

Lucifer i Dantes Inferno er også kul :)

 

+1

 

For å ikke nevne musikken som setter stemningen i både GOW og Halo serien. Musikken i Halo 3 var episk. Stemningssetter som få.

Lenke til kommentar

Introen på Black and White liker eg veldig godt.

 

 

Enig her. I kombinasjon med hva som skjer på skjermen, spesielt.

 

System Shock 2, Thief-serien, og også introduksjonstalene i Half-Life 2 er ting jeg ville trukket fram lenge før det Gears of War-klippet. For meg er Gears of War rein pastisj, og ikke en spesielt god en – i hvert fall ikke når (hvis?) det prøver å si noe alvorlig. Det blir litt det samme med Red Alert (som vel ikke er ment seriøst) og Freedom Fighters --- det er veldig, veldig, veldig vanskelig å gjøre slike taler uten at de bare faller sammen under vekten av klisjeene.

 

Har for øvrig stor sans for introtalen fra Deus Ex. Den er vanskelig å ta på alvor naturligvis, men den har en anselig sjarm og setter tonen godt for den blandingen av fjas og alvor som skal følge.

 

Liker også veldig godt introtalen i Riven. Igjen er det dog kombinasjonen av det som sies og det som vises som skaper magien.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Det er bare amerikanere som ikke klarer å gjøre noe uten å holde en tale først, noe som dessverre ser ut til å brer seg. Taler er dødtid som bruker opp X antall minutter av mitt liv som jeg kunne ha brukt på å lemleste NPCer i stedet (eller spise mat i finere selskaper). Fellesnevneren er i hvertfall at taler rett og slett aldri gjør situasjonen noe bedre. Skip-knappen burde vært lovpålagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...