Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange har denne muligheten ja. Men ikke stock browser på SGT 10.1 dessverre. Finnes et par måter å gjøre dette på, men de er tungvindte sammenlignet med å bytte til en bedre browser. Opera Mobile er min personlige favoritt, men det kan godt hende at Dolphin for Tab har bedret seg siden sist jeg prøvde den. Selv om jeg ikke kan komme på at det har kommet noen nevneverdige oppdateringer til Dolphin for Tab.

Men så snakket vi vel heller aldri om stock browser ?

 

Heter ikke Dolphin for Tab, men Dolphin for Pad. Den er ennå i Beta. Det finnes flere Dolphin lesere: Dolphin Browser HD, Dolphin Mini og Dolphin for Pad, Dolphin Browser HD som er mer lik Opera Mobile.

 

Opera Mobile kan ikke sammenligne seg med Dolphin for Pad, da Dolhpin gir en brukeropplevelse mye nærmere PC versjon enn hva Opera Mobile gjør, i tillegg er det muligheter for addons som f.eks add blocker, gesture, +++.

Lenke til kommentar

Venter på en Galaxy Tab 10.1 nå, og har i tillegg en Samsung Galaxy Ace i husholdningen, så må vel lære meg hvordan man oppdaterer Android før eller senere. Har lastet ned Kies, men det ser ut til å bare oppdatere Samsung sin programvare på telefonen? Hvordan legger man inn siste Android-versjon? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Er det noen måter å få nettleseren til å ikke gå til mobil versjoner av nettsider?

 

Mange har denne muligheten ja. Men ikke stock browser på SGT 10.1 dessverre. Finnes et par måter å gjøre dette på, men de er tungvindte sammenlignet med å bytte til en bedre browser. Opera Mobile er min personlige favoritt, men det kan godt hende at Dolphin for Tab har bedret seg siden sist jeg prøvde den. Selv om jeg ikke kan komme på at det har kommet noen nevneverdige oppdateringer til Dolphin for Tab.

Men så snakket vi vel heller aldri om stock browser ?

 

Heter ikke Dolphin for Tab, men Dolphin for Pad. Den er ennå i Beta. Det finnes flere Dolphin lesere: Dolphin Browser HD, Dolphin Mini og Dolphin for Pad, Dolphin Browser HD som er mer lik Opera Mobile.

 

Opera Mobile kan ikke sammenligne seg med Dolphin for Pad, da Dolhpin gir en brukeropplevelse mye nærmere PC versjon enn hva Opera Mobile gjør, i tillegg er det muligheter for addons som f.eks add blocker, gesture, +++.

 

Jeg kan ikke annet enn å anta at storkers henviste til Stock browser. Så ja vi snakket om Stock browser som ikke kan endres user agent for på en enkel måte for folk flest, og ikke permanent med mindre man har root.

 

Heter Dolphin for Pad ja, men alle skjønte hva som mentes :)

 

Personlig synes jeg Opera Mobile gir en veldig lik brukeropplevelse som på PC. Det eneste som savnes er plugin støtte for min del. Men dette er uansett en subjektiv vurdering hver enkelt må gjøre seg.

Dolphin for Pad kan bli en god browser om de får gjort noe med stabiliteten samt at man får bedret html motoren. Å forsøke å benytte itslearning på Dolphin f.eks. er en meget frustrerende opplevelse for å si det mildt. Og man kan heller ikke laste ned filer fra itslearning med Dolphin, mens dette fungerer knirkefritt i Opera Mobile. Itslearning er ikke det eneste nettstedet som har gitt meg problemer med Dolphin, men er det beste eksempelet jeg har siden jeg må benytte dette hver dag.

Dessverre har ingenting skjedd med Dolphin for Tab siden Juli, og om du ser på tilbakemeldingene i market så er det mange som sliter. Derfor kan jeg ikke få meg til å anbefale Dolphin for Pad til noen slik som ståa er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er Android-versjon 2.3.3 på Ace-en, men 2.3.4 er vel nyeste nå, eller? Men det tar vel sin tid før Samsung gir ut de nyeste updates-ene? Er det en plass med oversikt over hva som er nyeste Samsung programvare?

Siste versjon er 2.3.5

Den har kommet til Galaxy S2, men kjenner ikke til om den har kommet til ace.

Lenke til kommentar

TIPS:

Har et tips jeg tror fungerer til alle som eventuelt sliter med å spille av Blueray-rip og 720p filmer på taben. Last ned appen Rockplayer. Forsøkte å spille av en film med både medfølgende videoavspiller og Flikie movie Player, men her hakket filmen, men når jeg skiftet til Rockplayer så fungerte det knirkefritt. Det eneste var at den grå Honeycomb ikonlinjen helt nederst ikke blir svart, men det kan jeg leve med.

Hva er forresten siste oppdatering av Android til 10.1?

Lenke til kommentar

TIPS:

Har et tips jeg tror fungerer til alle som eventuelt sliter med å spille av Blueray-rip og 720p filmer på taben. Last ned appen Rockplayer. Forsøkte å spille av en film med både medfølgende videoavspiller og Flikie movie Player, men her hakket filmen, men når jeg skiftet til Rockplayer så fungerte det knirkefritt. Det eneste var at den grå Honeycomb ikonlinjen helt nederst ikke blir svart, men det kan jeg leve med.

Hva er forresten siste oppdatering av Android til 10.1?

Hakker fremdeles med RockPlayer hos meg. Siste oppdatering for WIFI er UEKME. Vet ikke hva som er siste for 3G.

Lenke til kommentar

Er det mulighet for og se film helt i fullskjerm med brettet? På alle filmene jeg har sett har den lille statusbaren helt nede fortsatt vist, selv om filmen var i fullskjerm.

 

Nei, fordi man fra Android 3.0 har gått bort fra fysiske knapper vil man hele tiden ha disse nederst.

 

Men for applikasjoner som er designet for 3.0+ fullskjerm har utvikler mulighet til å "fade" statusbaren slik at knappene ser ut som prikker. Altså ikke så synlige lenger.

Lenke til kommentar

Ser det er Android-versjon 2.3.3 på Ace-en, men 2.3.4 er vel nyeste nå, eller? Men det tar vel sin tid før Samsung gir ut de nyeste updates-ene? Er det en plass med oversikt over hva som er nyeste Samsung programvare?

Siste versjon er 2.3.5

Den har kommet til Galaxy S2, men kjenner ikke til om den har kommet til ace.

Siste versjon er faktisk 2.3.7 for tlf og 3.2.1 for nettbrett. Begge gitt ut for ikke lenge siden. Sannsynligvis siste oppdatering for Gingerbread og Honeycomb før Ice Cream Sandwich.

Lenke til kommentar

Venter på en Galaxy Tab 10.1 nå, og har i tillegg en Samsung Galaxy Ace i husholdningen, så må vel lære meg hvordan man oppdaterer Android før eller senere. Har lastet ned Kies, men det ser ut til å bare oppdatere Samsung sin programvare på telefonen? Hvordan legger man inn siste Android-versjon? :hmm:

 

om du trenger å legge inn andre versjoner, eller custom roms, kan du sjekke guiden min her.

Endret av EnvyAndroid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...