Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Kor bestilte du den, og kor mykje kosta den?

 

Rett over 5000 med Netcoms minste abonnement hos Amentio.no

Tvilar på at det er 64gb du får, den er nok ikkje så billig.

Kopiert fra amentio: Teknisk infoSupport info / NedlastingSkjermstørrelse: 10,1"Oppløsning: 1280x800Vekt: 590g3G: JaOS: AndroidKapasitet: 16GBMinne: 1GB

 

Kapasitet 16gb

 

Tja, nå står det 64gb i overskriften, og som de sier nedenfor:

 

..Dersom det er forskjeller mellom produktoverskrift, beskrivelse og bilde, så er det produktoverskriften som gjelder..

 

https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-tab-101-64gb-wi-fi-og-3g-150078

 

Det var den øverst jeg gikk for i utgangspunktet, så sammen med abonnement, så er vel ikke prisen så unaturlig lav?

 

EDIT: Faen, kan det være at det bare er 3g?

Tja, då stemmer det sikkert da. Virka veldig billig men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde nettopp en Galaxy Tab 10.1 av en kamerat og forelska meg en smule. Er tidligere eier av en iPad 1, men ble forelska i Galaxy Tab. Hva sier magefølelsen eller ryktene om neste modell? Hadde et par småting jeg ikke var så glad i og ønsker gjerne å planlegge litt bedre ved eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nettopp en Galaxy Tab 10.1 av en kamerat og forelska meg en smule. Er tidligere eier av en iPad 1, men ble forelska i Galaxy Tab. Hva sier magefølelsen eller ryktene om neste modell? Hadde et par småting jeg ikke var så glad i og ønsker gjerne å planlegge litt bedre ved eventuelt kjøp.

Lett å bli forelsket i den tab'n ja, veldig søt liten sak.

Magefølelsen min sier at det kommer en Galaxy 2 10,1", og at den vil få tegra3-chip. Kan hende den får litt annerledes design med tanke på krangelen med Apple, men hvem vet?

 

Den har definitivt noen svakheter, primært mangel på µSD og manglende støtte for h.264 i 4.1 High Profile, men ellers supert.

Dropper man å bruke de dynamiske bakgrunnsbildene fjerner man lugging når man blar i skjermene også (godt tips til de som irriterer seg over at ting ikke går glatt og smidig).

Batteritiden er meget god, og sammen med Dolphin eller Opera nettleser (satt til "desktop mode" blir nettsurfer-opplevelsen meget bra.

Lenke til kommentar

Lett å bli forelsket i den tab'n ja, veldig søt liten sak.

Magefølelsen min sier at det kommer en Galaxy 2 10,1", og at den vil få tegra3-chip. Kan hende den får litt annerledes design med tanke på krangelen med Apple, men hvem vet?

 

Den har definitivt noen svakheter, primært mangel på µSD og manglende støtte for h.264 i 4.1 High Profile, men ellers supert.

Dropper man å bruke de dynamiske bakgrunnsbildene fjerner man lugging når man blar i skjermene også (godt tips til de som irriterer seg over at ting ikke går glatt og smidig).

Batteritiden er meget god, og sammen med Dolphin eller Opera nettleser (satt til "desktop mode" blir nettsurfer-opplevelsen meget bra.

Ja, akkurat. Sier magefølelsen noe om når du tror den vil komme? Vil gjerne sammenligne med iPad 3 hvis det f.eks. blir ca samtidig. Min magefølelse angående iPad 3 er vel at den kommer utpå vårparten

Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Sier magefølelsen noe om når du tror den vil komme? Vil gjerne sammenligne med iPad 3 hvis det f.eks. blir ca samtidig. Min magefølelse angående iPad 3 er vel at den kommer utpå vårparten

Hmmm, magefølelser er en tvilsom kilde til kunnskap... Men Asus har en Transformer2 kommer engang på nyåret etter hva jeg har forstått, den er basert på Tegra3-chippen. Tipper Samsung kommer i samme tidsperiode med en oppdatering.

Så nye Android-serie kommer kanskje i samme tidsrom som iPad3. Men Apple gir ikke ut pressemeldinger om nye produkter, så det er vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Hmmm, magefølelser er en tvilsom kilde til kunnskap... Men Asus har en Transformer2 kommer engang på nyåret etter hva jeg har forstått, den er basert på Tegra3-chippen. Tipper Samsung kommer i samme tidsperiode med en oppdatering.

Så nye Android-serie kommer kanskje i samme tidsrom som iPad3. Men Apple gir ikke ut pressemeldinger om nye produkter, så det er vanskelig å si.

Høres bra ut. Ja, magefølelser stemmer ikke helt, men på iPhone og iPad har hvertfall Apple vært ganske forutsigbare med tanke på lansering av nye modeller, så det stemmer magefølelsen ganske godt(så klart med noen unntak).

Lenke til kommentar

Hmm.. blir fortalt over telefon at leverandørene forventer 10.1 64gb i neste uke. Det er alt for lang tid, jeg vil ha min NÅ!

 

Ahh, endelig! Hvem hørte du det fra? En troverdig kilde? ;)

 

Vet ikke om det kan kalles troverdig, ble fortalt det over telefon hos Amentio. Men nå er det jo ganske ofte usikkert det de vet. Men jeg håper, jeg håper :yes:

 

Tenker ikke på annet!

Lenke til kommentar

Vet ikke om det kan kalles troverdig, ble fortalt det over telefon hos Amentio. Men nå er det jo ganske ofte usikkert det de vet. Men jeg håper, jeg håper :yes:

 

Tenker ikke på annet!

 

Mindre troverdig kilde skal du lete lenge etter. Amentio lyver om det aller meste.

 

Men uansett, ser at de fleste nettbutikker nå opererer med 28/10 - 4/11 på tab, så kanskje de snakker sant for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Hei.Har lyst på en slik. Kan jeg bruke nettbanken på samme måte som på en pc? Jeg er avhengig av aksjehandel i realtime.Bruker DnB NOR sin nettbank. Noe med java?

Redigert: fant svaret

Postbanken fungerer ikke på samme måte, fordi android ikke støtter java. Du får kun forenklede mobilsider uten aksjehandel tror jeg. Gi er ikke helt sikker, men prøvde selv og fikk det ikke til

Lenke til kommentar

Quickpic et program som anbefales om du skal ha bakgrunn på din 10.1 eller 8.9.

For 10.1 trenger du 1900x1200 bilder, om du kjører mindre blir det meget stygt å se på.

Og tablet wallpapers på market er ikke noe særlig å ta vare på, bildene suger totalt på 10.1 og det skal tilpasse seg tablets... yeah right :p.

 

Ble glad jeg har en 10.1 selv, vant den av samsung så er meget glad :).

Blir nok 3g simkort til den snart, kjøpte også bookcase som er utrolig fin! Men greide å skrape litt på kanten ;(((((. Men likavel pen å se på :).

 

Noen her inne som anbefaler noen gode apps?

takk på forhånd :)! Hilsen en skikkelig fornøyd galaxy tab 10.1 bruker.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg kjøpte Dice Player i forkant på Galaxy S fordi jeg hørte den funke meget bra på Tab 10.1. Men jeg får ikke helt til jeg altså.

Det er fortsatt merkbart lagg. Kan det være noen innstillinger som må gjøres først?

Har en Asus Transformer selv, og det er et generelt problem med nVidia Tegra2-chippen som sitter i tab'n. Den er ikke spesielt gla i mkv h264 high profile 4.1. Det er det som gjør at bildet hopper og hakker så mye. Hvis du tester Mx Player, vil du bli imponert over at bildet går superglatt og fint, men den igjen støtter ikke AC3-lyd... Så for øyeblikket (og muligens frem til Kai-El/Tegra3) må vi nok ta turen innom Handbrake og konvertere om filene.

 

Legger ved en profil til Handbrake som fungerer utmerket til Transformer. Tipper den vil fungere like bra til Samsung galaxy tab, siden den har samme hardware

Vet det er en stund siden du skrev dette, men hvor setter jeg filen man laster ned fra deg på handbreak? Og skal det ta veldig lang tid å converte? Jeg prøvde med den file, men er ikke sikker om jeg fikk det til riktig.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...