Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt annerledes her - ser film på 106" lerret, så det er kun Blu Ray som gjelder, streaming og dvd holder ikke, verken bilde- eller lydmessig. Samtidig må det være så stille som mulig ved filmtitting (ofte stille partier) - funker dårlig med en støyende PS3 for eksempel. Men en ok Blu Ray spiller koster jo ikke mange hundringsene så valget er enkelt. Har heller en større hifi/tv-benk med plass til mange separate ting som er best mulig - enn multifunksjonsdingser som kun er godkjent på flere ting. Så har man jo romperister osv - etterhvert blir det atmos med høytalere i taket - blir spennende å se etterhvert om dette fungerer godt i spill også.

 

Klarer du å støydempe en projektor får du det vel til med en PS3 også? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ja. Alle ds spill er region frie

 

 

Nei, DSi er faktisk Nintendos første håndholdte konsoll med regionlås (noe de idiotisk nok har videreført til 3DS). De fleste spillene er åpne, riktignok.

Alle de spill er region frie. Vet dette selv ;)
Lenke til kommentar

 

 

Ja. Alle ds spill er region frie

 

Nei, DSi er faktisk Nintendos første håndholdte konsoll med regionlås (noe de idiotisk nok har videreført til 3DS). De fleste spillene er åpne, riktignok.

Alle de spill er region frie. Vet dette selv ;)

 

 

Ærlig talt, mann. Kan du slutte å påstå at du vet ting som er beviselig gale? Først alt dette med hvordan du vet hvordan salget går og hvordan Nintendo tar avgjørelser selv om du bare snakker om din egne gjetninger, så den andre tråden der du visste at du kunne få en PS3 med 120 GB RAM (!), og nå dette? Nei, ikke alle DSi-spill er regionfrie. Fra Wikipedia-artikkelen:

 

"The DSi is Nintendo's first region-locked handheld; it prevents using certain software released for another region."

 

Nei, dette betyr ikke alle spillene, men maskinen har en regionlås, og denne er i bruk på noe programvare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Slutt å gå på person. Hva jeg har gjort i andre tråder er irrelevant og uinteressant for meg. Jeg kjenner ds spill ganske godt og står på min mening. Aksepter det..,

Lenke til kommentar

Slutt å gå på person. Hva jeg har gjort i andre tråder er irrelevant og uinteressant for meg. Jeg kjenner ds spill ganske godt og står på min mening. Aksepter det..,

 

Problemet er jo din person. Du er ekstremt påståelig, nekter å innrømme feil, og viser aldri til kilder. Nå sier du også at du "står på din mening?" Hæ? Det er et faktaspørsmål, det er ingen som spør deg hva du synes, men hva som er tilfelle. Hvis du mener Wikipedia med referanser tar feil, og du har rett, så får du demonstrere det da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg har tonnevis at ds spill utenlands som virker på min norske ds. Om der er noen som er locka må det være ganske ukjente spill...

Lenke til kommentar

Jeg har tonnevis at ds spill utenlands som virker på min norske ds. Om der er noen som er locka må det være ganske ukjente spill...

 

Vi snakker ikke om DS, vi snakker om DSi. DSi, altså maskinvaren, har en regionlås. Som jeg sa, de fleste spillene er regionfrie (såvidt jeg vet alle som er gitt ut for DS/DS Lite), og regionlåsen brukes på noe programvare, ikke all.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, dette er helgeunderholdning på sitt beste :wee:

 

Nintendo har i hvert fall hintet om at NX ikke vil være regionlåst. http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-11-nintendo-optimistic-on-ending-region-locks-starting-with-nx

 

Og i samme artikkel står det også, Handheld devices from the DSi onwards have also implemented region-locking, although physical games for the Game Boy and DS families were region-free.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt annerledes her - ser film på 106" lerret, så det er kun Blu Ray som gjelder, streaming og dvd holder ikke, verken bilde- eller lydmessig. Samtidig må det være så stille som mulig ved filmtitting (ofte stille partier) - funker dårlig med en støyende PS3 for eksempel. Men en ok Blu Ray spiller koster jo ikke mange hundringsene så valget er enkelt. Har heller en større hifi/tv-benk med plass til mange separate ting som er best mulig - enn multifunksjonsdingser som kun er godkjent på flere ting. Så har man jo romperister osv - etterhvert blir det atmos med høytalere i taket - blir spennende å se etterhvert om dette fungerer godt i spill også.

 

Klarer du å støydempe en projektor får du det vel til med en PS3 også? ;)

 

 

Er nok en god del mindre støy fra min projektor i night modus enn en PS3 (eller Xboxen for den delen)... Ikke noe aktuelt tema.

 

Nå opplever jeg Wii U som ganske stille - har verken Xbone eller PS4 enda så de har jeg ingen vurdering av. Men har Xbox 360 og PS3 slim - hvor begge bråker en del, men ved spilling betyr dette veldig lite.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Tok jeg virkelig feil?

 

Når det gjelder DSi og om den er sonefri? Ja. Det er dog bare 5 spill some er DSi eksklusive, og da også regionlåste, i følge Wikipedia. Alle vanlige DS spill er ikke regionlåste, unntatt hvis det er noen av de som har ekstra funksjonalitet i en DSi (online modus osv?) så kan den delen være regionlåst, selv om resten av spillet vil funke uten problemer. Men, DSiWare butikken på selve maskinen vil også være regionlåst akkurat som den er på 3DS. (Ingen anelse om DSiWare fortsatt er oppe og kjører men :p)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...