Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Men det er stort sett kun Nintendo sine egne spill som kan vise til gode salgstall på Wii U. 3.parts utviklere har desverre rømt platformene til Nintendo for lenge siden, sånn ca.

 

Så nei, jeg syns det er vel og bra at utviklere nå dropper maskinene med svakere hardware og heller fokuserer på One og PS4 slik at de heller kan utnytte den kraften der uten å tenke på PS3,360 og Wii U. Nintendo vil neppe få god oppslutning fra 3.parts utviklere før de havner på hardware nivå med MS og Sony sine konsoller, tror jeg da.

 

Hvor artig hadde det ikke vært å ha hatt ett "råskinn" av en konsoll som hadde alle kvalitetene til Nintendo sine spillserier + ett lass med flotte 3.parts titler f.eks?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selvsagt klar over at WiI U er en ny generasjon, poenget mitt var at utviklerene gir slipp på den svakere enden for å fokusere utelukkende på PS4,One og PC.

 

Ett kjedelig problem de første årene inn i en ny generasjon er att den potensielle brukerbasen på forrige generasjon er så ufattelig mye større enn den nye, derfor er det mange porter og fortsatt mye fokus på å levere spill til de gamle konsollene ved siden av den nye generasjonen. Forståelig nok ettersom utviklerene tross alt ønsker å selge flest mulig spill. Og det gir ofte mange halvhjertede "next-gen" opplevelser i grunn. Ikke at One og PS4 har noe hardware å skryte over de heller, faktisk ganske så skuffende når man allerede nå ser kompromissene utviklere gjør.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hva tror dere nintendo vil vise på e3-en sin i år? Jeg håper på et nytt paper mario spill og metroid spill

Tidlig info om NX vil garantert komme. :)

 

Rart dem begynner å planlegge en ny konsoll allerede så tidlig, wii u har jo akkurat kommet ut

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Den neste xbox-en tipper jeg kommer til å hete xbox 1080. Ps5 burde virkelig la oss spille ps spill fra alle generasjoner

 

Neste nintendo maskin blir sikkert Wii u 2

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ja for wii u var en oppgradering til wii, nå er det på tide å få en ny gamecube. Hva med nintendo revolution? Jeg likte det navnet, wii var ikke et spesielt kreativt navn...

Lenke til kommentar

Rart dem begynner å planlegge en ny konsoll allerede så tidlig, wii u har jo akkurat kommet ut

 

Tiden phlür. Det er snart to og et halvt år siden Wii U kom ut, og innen vi ser neste konsoll har det gått minst fire, selv om maskinen dukker opp jula 2016. Xbox hadde også et fireårig livsløp, og Sega Master System kom ut bare tre år før Mega Drive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Siden xbox one kom ut 8/9 år etter xbox one så satser jeg ikke å høre noe om oppfølgeren før jeg har fylt 30...

 

Det føles ikke like lenge ut de siste 2 og et halvt åra med wii u som det var med gamecube de første 2 til 3 åra

Lenke til kommentar

Men så blir du jo eldre og eldre, tre år av livet ditt når gamecube kom ut er vel en vesentlig større del av livet ditt enn nå. For en som er 10 år i dag har jo Wii U eksistert i all evighet. :p

Må jo heller ikke glemme hvor stor suksess Wii var, Nintendo hadde ikke akkurat dårlig tid med å slippe ut Wii U.

Endret av Knut Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper på litt info i år, masse info på E3 2016 og release sen 2016/tidlig 2017. Da er det gått 5-6 år siden WiiU ble lansert og det er mer enn nok, særlig slik situasjonen er nå. Men Nintendo må ikke gjøre en Sega og release en ny konsoll for tidlig heller. Det ville vært krise. Heldigvis har de reservene til å vente, det hadde ikke Sega...

 

Samtidig håper jeg på en samtidig eller nær samtidig release av 3DS sin etterfølger og en god sammenkobling av de to nye konsollene.:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men så blir du jo eldre og eldre, tre år av livet ditt når gamecube kom ut er vel en vesentlig større del av livet ditt enn nå. For en som er 10 år i dag har jo Wii U eksistert i all evighet. :p

 

Må jo heller ikke glemme hvor stor suksess Wii var, Nintendo hadde ikke akkurat dårlig tid med å slippe ut Wii U.

Uff ja, jeg savner veldig den tiden når jeg hadde gamecube, når jeg spilte livet av super mario sunshine og opplevelsen min med metroid prime og mario party spillene, jeg hadde aldri samme kjemi med wii /: Jeg husker godt hvor glad jeg ble når jeg åpnet opp julegava i jula 2002 og jeg var i helt ekstase :p. Men det blir urettferdig å gi ut en ny konsoll for tidlig med tanke på vi som akkurat kjøpte oss en wii u

Lenke til kommentar

For å si det sånn, så overlever jeg fint med grafikken Nintendo gir oss. MK8, Super Smash bros osv ser jo bare helt nydelig ut. At konsollen ikke har 3dje part spill gjør meg ingenting, da jeg spiller alt annet på PC.

Sterkere hardware er jo ikke negativt, så lenge ikke konsollen blir svindyr av det. Jeg er fornøyd med wiiU egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...