Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å nevne at det er langt fra plug and play første gangen man skal sette det opp, og det er forsatt litt mer styr å sette i gang dolphin enn å skru på Wii'en. Men jeg vil si at opplevelsen jeg hadde med Skyward Sword og Dolphin slo Wii-opplevelsen ned i støvlene.

Endret av Knut Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bukket under og kom hjem med en New 3ds XL fra Expert i dag. De hadde ei hylle med B-varer, og alt som sto der var 15% avslag. 3dsn hadde blitt returnert iløpet av 2 dager, så det skulle ikke være noe feil med den.

 

Satt bare en halvtime og venta på system transfer, valgte å ikke overføre spillene jeg hadde kjøpt. Visste på forhånd at det kom til å ta evigheter da. Du får et valg om å overføre alt på sdkortet eller kun systeminfo og NNID, som går kjempefort. Det kjekke er at etter den har overført NNID kan man bare redownloade alle kjøpte spill fra eshop når man vil.

 

Endelig noe fornuftig de gjorde :D Så jeg satte på nedlasting av Majoras Mask og SMT4 på sleep downloads og gikk til sengs.

 

Ble skikkelig overrasket over hvor nye 3D effekten er forbedret med facetracking systemet. Nå kunne jeg sette 3D på Max og fortsett se helt klart, selv når jeg beveget hodet mye for å teste. Nå blir det endelig mulig for meg å ha på 3D i lengre enn 5min for å se hvordan det ser ut! Gleder meg til å prøve Majoras Mask og Monster Hunter 4 med denne. Kjøpte den mest for MH4, gadd ikke styre kameraet med touch skjermen på den gamle så det ble aldri spilt.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvorfor snakker dere negativt om wii i en tråd om nintendo?

 

Jeg elsker Wii jeg, synes det er en undervurdert konsoll med mange knallspill. Men når jeg har muligheten til å gjøre de enda bedre, hvorfor ikke? Jeg snakker ikke negativt om Wii sånn sett, men det er ikke akkurat noen nyhet at det er eldgammel hardware.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Meningsløst å si. Nintendo sine konsoller er jo de eneste som faktisk er unike nok til å kunne tilby spillopplevelser som ikke finnes noe annet sted, og har i tillegg eksklusive titler som er eksepsjonelle.

 

Mener du å si at Super Mario 3D World, Smash Bros. og Mario Kart 8 ikke kunne vært gjort på PS4 eller Xbox One? De spillene der rører jo knapt ved de unike egenskapene til konsollen.

 

De spillene har ingenting på en ps eller xbox maskin...

 

Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar

Den avgjørende forskjellen er at Nintendo er en spillprodusent og ikke en sekt. At noen foretrekker å kjøre Wii-spill på PC burde ikke provosere noen.

 

Enig. For all del, Nintendo har levert interessant maskinvare gjennom årene, men det er først og fremst spillene man kommer tilbake til. Argumentene med kontroll og skjerm blir litt irrelevante med tanke at det faktisk kun er PCen som lar en bruke NES/SNES/N64/GC/Wii-kontrollere alt ettersom hva man føler for. Jeg vil spille Nintendo-spill på best mulig maskinvare og med høyest mulig brukervennlighet, og da kommer de gamle maskinene til kort.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Meningsløst å si. Nintendo sine konsoller er jo de eneste som faktisk er unike nok til å kunne tilby spillopplevelser som ikke finnes noe annet sted, og har i tillegg eksklusive titler som er eksepsjonelle.

 

Mener du å si at Super Mario 3D World, Smash Bros. og Mario Kart 8 ikke kunne vært gjort på PS4 eller Xbox One? De spillene der rører jo knapt ved de unike egenskapene til konsollen.

 

De spillene har ingenting på en ps eller xbox maskin...

 

Hva mener du egentlig?

 

Det jeg sa

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Meningsløst å si. Nintendo sine konsoller er jo de eneste som faktisk er unike nok til å kunne tilby spillopplevelser som ikke finnes noe annet sted, og har i tillegg eksklusive titler som er eksepsjonelle.

 

Mener du å si at Super Mario 3D World, Smash Bros. og Mario Kart 8 ikke kunne vært gjort på PS4 eller Xbox One? De spillene der rører jo knapt ved de unike egenskapene til konsollen.

 

De spillene har ingenting på en ps eller xbox maskin...

 

Hva mener du egentlig?

 

Det jeg sa

 

 

Men jeg skjønner ikke hva det betyr. "De spillene har ingenting"? Ingenting hva?

Lenke til kommentar

Jeg mente at de har ingenting å gjøre på en playstation eller xbox maskin :)

 

Hvorfor ikke? Poenget mitt var at ingen av disse spillene utnytter gamepaden på noe nevneverdig vis, og således ikke er noe godt "forsvar" for Wii Us unike egenskaper. Er du uenig i dette? Ville spillopplevelsen her vært dårligere på en annen konsoll (eller på PC), og isåfall, hvorfor?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg syns de utnytter gamepaden ganske godt, man får muligheten til touch muligheter i spillet og man kan spille bare på gamepaden istedenfor tven slik jeg gjør. Det hadde bare ikke vært det samme, da kan dem likegreit begynne å lage ps og xbox spill på wii u

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...