Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Når vi snakker om Pachter, Epic-boss Mike Rain og nevnte Pachter var på et live-show hos tested.com i går kveld (ikke online nå dessverre), og Rain knuste Pachter sin 2014-spådom for PS4 og NeXtbox. Snakket også ganske positivt om Nintendos Wii U, så får inntrykk av at Unreal-engine støtten fra dem vil bli brukbar. Med tanke på at Rain sannsynligvis har en ganske god oversikt over hva alle tre gjør de neste årene, så er det oppløftende.

 

Edit: wow, snart 100 sider. Ikke verst :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det å høre hva Pachter har og si denne gangen. :tease: Det er absolutt utrolig hvor mye penger han får for å bare snakke tull. Men noen må vel gjøre det.

 

Edit: Da er det ikke så mye annet å følge med på før intervjuet med Reggie. Razer skal snakke om den nye gamer laptoppen sin snart, vil vel koste 22000kr+ i Norge. :ph34r:

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

For å være rettferdige ovenfor Pachter, så er ikke hans jobb egentlig å snakke med spillpressen. Hans jobb er å anbefale kapitalister/investorer hvilke (spill)selskap de skal investere penger i. Jeg er sikker på at han gjør en brukbar jobb med det, han har jo feks god oversikt over hva de ulike (vestlige) selskapene bruker penger på, hva de gjør feil, hvor lenge studioer bruker på å få ut spill osv. Det han har null peiling på er 1. Japanske forhold (inkludert Sony og Nintendo), 2. Spillkvalitet (kommer stadig med latterlige påstander som at Skyrim er bedre på PS3 enn 360 fordi PS3 er kraftigere).

 

I tillegg så føler jeg at han ikke helt forstår hva som faktisk selger konsoller. Som Nintendo-fans flest, så har jeg lenge ment at det er spill som selger konsoller, mens når du hører Pachter så snakker han alltid bare om multimediafunksjoner, HD og andre ting som ikke direkte går inn på spillene. Dette er grunnen til at han og andre ikke-gamere også tror at telefon-markedet vil totalt overta for dedikerte håndholdte spillemaskiner. For dem er ikke kvalitetforskjellen mellom Super Mario 3D Land eller Uncharted: Golden Abyss og det jevne iPhone-spill som er viktig, det er bare prisforskjellen og andre lett kvantifiserbare størrelser som blir vurdert.

 

Sist, på bakgrunn av det jeg skrev ovenfor, så føler jeg også at han ikke har spesielt gode råd til hva de ulike konsollprodusentene bør gjøre i fremtiden. Og det virker ekstremt pussig hvordan 2008-2009 hele tiden dreide seg om at Nintendo måtte annonsere Wii HD (for å kunne checke flere boxes), mens nå påstar han at Wii U ikke vil ha noen betydning fordi det bare er en 360. Samtidig som 360 - som har omtrent samme momentum som Wii hadde den gangen - ikke bør oppgraderes, for de selger jo bra. Men hvorfor ble ikke dette argumentet brukt for Wii av samme Pachter i 2009? Kort sagt, hans spådommer virker generelt lite gjennomtenkte, lite koherente, og lite fornuftige om man følger industrien gjennomsnittlig.

 

Alt dette gjør dog at man lurer på hvorfor han egentlig gidder å snakke med spillpressen - og hvorfor spillpressen gidder å høre på han. Noen ganger virker det bare som han er interessert i å trolle gamere med kunnskap med sin ekstreme mangel på det. Uansett tar han det ikke særlig seriøst når han - oftere enn ikke - tar feil. Kanskje det er et tegn på hvor seriøst han selv tar disse spådommene - og hvor seriøst vi burde ta han.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

La oss håpe det :)

 

Reggie får mye hat, men jeg må si at jeg elsker den elegante måten hans å prate på, og føler han nesten alltid sier de riktige tingene i intervjuer, men det kan være litt irriterende også hvordan han gjør intervjuer uten å gi noe annet enn PR-snakk. En ambivalent greie med andre ord. Men virker som om han forstår at det er content, altså spill som er viktig. Dessuten kan han komplimentere sine motstandere, er ydmyk og kan innrømme feil osv. Får håpe det er den siden av Reggie vi får se i dag (og noen nyheter om Retro Studios futuristiske åpen-verdenspill please).

Lenke til kommentar

Nå! Etter pausen.

 

Har forøvrig lenge lurt på om Reggie lager de internett-memene med vilje (slik som den what's wrong with you fra Nintendo Direct i høst), eller om det er tilfeldig. Han er ihvertfall ekstremt dyktig til å komme opp med morsomme situasjoner slik som den der.

 

CES er en teknologimesse. Et naturlig sted å annonsere hardware specs...

 

Men strengt tatt forventer jeg absolutt ingenting.

 

Nintendo annonserer aldri specs. Hverken Wii eller 3DS specsene er offisielt annonserte av Nintendo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...