Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Og da skulle det tydeligvis være liv i denne tråden igjen også. Synes alle de nye introduserte rollene var fantastiske, men gleder meg stort til å få sett hele Arya arcen utarte seg.

 

Og her kan jeg vel spørre fritt, er det bare krigføringen i skogen, den brennende låven / gården / byen og tortureringa med the tickler som skjer i bok 2, eller får vi også en titt inn i Harrenhal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest boka siden 05 så du får unnskylde meg om jeg husker feil, men mener bestemt at vi får se Harrenhal i Clash. Arya sin arc i Storm er vel med BwB og senere The Hound. Da må Jaquen og Harrenhal inngå i denne sesongen. Er Roose Bolton castet?

 

Er veldig spent på hvordan Jamie blir denne sesongen. Han blir utvilsomt å få en del screen time, og det har kommet fram at han ferdes med Brienne

Lenke til kommentar

Jeg håper bare ingen dreper Jack Gleeson før den tid. Han spiller rollen sin farlig godt.

Jeg elsker han! I bøkene var det jo en selvfølge nesten å avsky Joffrey, men når man ser serien på TV etterpå blir det litt annerledes. Synes scenene med han er de beste i serien, nest etter Tyrion sine da. Jeg gleder meg enormt til de neste episodene og alt det utrolige som kommer til å skje (spesielt Harrenhal og Blackwater), men merker enda mer at jeg gleder meg til Sesong 3. Red Wedding kommer uten tvil til å utløse noen tårer her i gården.
Lenke til kommentar

Blackwater starter ifølge presseskrivene til mai-episodene til HBO allerede i episode 19, episoden som heter Blackwater. Gleder meg også til mer av Jaquen.

 

Hele presseskrivet i spoiler;

 

 

GAME OF THRONES: Based on the bestselling fantasy book series "A Song of Ice and Fire," by George R.R. Martin and executive produced and created by David Benioff and D.B. Weiss, the Emmy®- and Golden Globe-winning fantasy series continues the epic story of duplicity and treachery, nobility and honor, conquest and triumph, set in

an enthralling world of intrigue, seduction and magic. In the ten-episode second season, kings from across the land vie for a single, all-powerful throne against the backdrop of a fast-approaching winter – the season of the white raven. (Executive producers, David Benioff, D.B. Weiss, Carolyn Strauss, Frank Doelger; co-executive producers, George R.R. Martin, Vanessa Taylor, Alan Taylor, Guymon Casady, Vince Gerardis; produced by Bernadette Caulfield.) (TV-MA) ESP

Playdates:

-- Episode #16: "The Old Gods and the New": Arya has a surprise visitor; Dany vows to take what is hers; Joffrey meets his subjects; Qhorin gives Jon a chance to prove himself. (Written by Vanessa Taylor; directed by David Nutter.) (TV-MA) [AC, AL, GV, possible N) ESP Playdates: 6, 8, 9 and 12

-- Episode #17: "A Man Without Honor": Jaime meets a relative; Theon hunts; Dany receives an invitation. (Written by David Benioff & D.B. Weiss; directed by David Nutter.) (TV-MA) [AC, AL, GV, possible N) ESP Playdates: 13, 15, 16 and 19

-- Episode #18: "The Prince of Winterfell": Theon holds down the fort; Arya calls in her debt with Jaqen; Robb is betrayed; Stannis and Davos approach their destination. (Written by David Benioff & D.B. Weiss; Directed by Alan Taylor.) (TV-MA) [AC, AL, GV, possible N) ESP Playdates: 20, 22, 23 and 26

-- Episode #19: "Blackwater": Tyrion and the Lannisters fight for their lives as Stannis’ fleet assaults King’s Landing. (Written by George R.R. Martin; Directed by Neil Marshall.) (TV-MA) [AC, AL, GV, possible N) ESP Playdates: 27, 28, 29 and 30

 

Lenke til kommentar

Du har ganske rett, Theon er omtrent like uskyldig som Ramsay selv i dette tilfellet.

 

For ordens skyld; Theon tok Winterfell, og fikk to bondegutter drept (de påståtte Stark gutta). Det ble fort klart at Theon ikke ville kalre å holde byen, så Bastarden ble sendt hjem for å hente en hær. Han kom tilbake med said hær, ødela Cassel's styrker, og SÅ tok Ramsay Theon til fange, og fullførte destruksjonen av Winterfell.

 

Så joa, Ramsay brente byen, men fanragen kommer mot sjøgutta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...