Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

POWER TO THE PEOPLE!

 

"There has been overwhelmingly customer feedback that people want access to open bootloaders on HTC phones. I want you to know that we've listened. Today, I'm confirming we will no longer be locking the bootloaders on our devices. Thanks for your passion, support and patience," Peter Chou, CEO of HTC

 

Link

 

Herlig nyhet, det der. Så får vi se om det vil gjelde alle eldre og kommende mobiler, eller om det gjelder nye modeller "fra nå av", og om Sensation inkluderes i denne avgjørelsen. Må si det gikk utrolig fort fra de annonserte review av policy, til de faktisk hadde tatt en avgjørelse. Jeg hadde i grunnen forberedt meg mentalt på å vente noen måneder.

Lenke til kommentar

Ny review. Link

 

Konklusjon:

"The HTC Sensation swaggers with smart-phone confidence. Its beefy metal case, huge screen, powerful dual-core processor and glossy user interface make it feel like the alpha phone in the mobile pack. Despite a few software slip-ups here and there, this phone justifies its name.

 

For a lighter phone that makes less invasive tweaks to Android, check out the Samsung Galaxy S 2."

 

"

Good:

+ Huge, bright screen

+ Insanely customisable

+ Fast

+ Beautiful selection of widgets

+ Innovative lock screen

 

Bad:

- Heavy

- Widgets sometimes fail to update automatically

- Speedy, rather than smooth, user interface"

Endret av Tokra
Lenke til kommentar

Veldig bra test der de faktisk har forstått hvorfor Sensation gjør det så "dårlig" i diverse tester. Er vell lite som tyder på at Sensation er kjappere enn S2, men Sense veier så til de grader opp for dette! :) Har prøvd telefoner uten Sense, men ender bare opp med å laste ned Launcher Pro å gjør det jeg kan for å få det til å ligne på Sense :D

Lenke til kommentar

Det gledes!

 

Forøvrig er jeg av den oppfattning av at det er bedre med en litt tyngre, solid mobil, enn ei lett plastikkfjøl. Har hatt 4stk HTC og 1stk Qtek før denne (3 med android) og de har tålt vannvittig mye juling takket være konstruksjonen.

 

 

Lenke til kommentar

Det gledes!

 

Forøvrig er jeg av den oppfattning av at det er bedre med en litt tyngre, solid mobil, enn ei lett plastikkfjøl. Har hatt 4stk HTC og 1stk Qtek før denne (3 med android) og de har tålt vannvittig mye juling takket være konstruksjonen.

Jeg hadde Sony Ericsson XPERIA X10 før min Samsung Galaxy S II mobil, og XPERIA X10 er også en mobil av plastikk. Men etter flere tilfeller av fall og tilfeller hvor den til og med har blitt kjørt over av en buss og i tillegg at bussen stoppet midt oppå X10'en, så overlevde telefonen med noen yttre skader og en liten del av skjermen som var gåent. Dette eksempelet er tatt i fra en XPERIA X10 bruker på XDA-Developers sin side.

 

Men hele telefonen i seg selv fungerte fint etter det.

 

Når dere sier at plastikk er dårlig osv, så er det i fra gamledager når plastikk ikke tålte så mye. Men i dag, så tåler plastikk ganske mye før det gir etter. Og her har vi XPERIA X10'en som et eksempel.

 

Og etter å ha brukt min gamle Sony Ericsson XPERIA X1 (som veier rundt 160g) mobil som ekstra mobil til jeg fikk min Samsung Galaxy S II, så tviler jeg sterkt på at jeg kjøper telefoner som veier mere enn 130g fra nå av.

 

Var mere et slit å ha den i lommen når jeg gikk osv, den bare lå i lommen og slenge att og fram. Og det blir jo mye bevegelse i lommen med 160 grams telefon også. Dette er det lite med når jeg har min Samsung Galaxy S II i lommen.

 

EDIT: Dette meg vekt på en mobil. Nå må dere også huske på det at jo tyngere en mobil er jo større er sjangsen for at noe blir ødelagt i et sammenstøt med gulv / vei osv.

 

Samsung Galaxy S II er en del lettere og vil ikke få like mye trykk i chassis'et under ett fall som HTC Sensation gjør.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt til å unngå at det blir mye sammenligning mellom Sensation og Galaxy S2. Her er en veldig bra sammenligning på videokameraet, filmet i 1080p.

 

Begge mobilene har noe lagging, og selve bildekvaliteten er det vanskelig å skille. Det eneste som slår meg, er at Sensation viser naturtro farger, mens SGS2 er noe oversaturerte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=D4tBZXxo40g

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...