Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke helt til å unngå at det blir mye sammenligning mellom Sensation og Galaxy S2. Her er en veldig bra sammenligning på videokameraet, filmet i 1080p.

 

Begge mobilene har noe lagging, og selve bildekvaliteten er det vanskelig å skille. Det eneste som slår meg, er at Sensation viser naturtro farger, mens SGS2 er noe oversaturerte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=D4tBZXxo40g

Etter å ha sett det filmklippet der, så er det ikke vanskelig å gi en konklusjon på hvilken mobil som filmer best.

 

Samsung Galaxy S II knuser jo HTC Sensation på detaljerte ting. Sjekk bare på hvor gromsete gresset er på Sensation hvor gresset for det meste er klart og fint og er ingen problemer med å se alle gressflak på Samsung Galaxy S II.

 

Og gresset på Galaxy S II var grønt som det skal være hvor gresset ikke var noe serlig grønt på Sensation.

 

EDIT: Etter at jeg la inn den nyeste camera updaten til min Galaxy S II, så ble fargene på Galaxy S II enda bedre under filming.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Personlig er jeg helt uenig i det du sier, Vindicator. Du får ta av deg Samsung-brillene, og sjekke filmen en gang til.

 

Når det gjelder antall tydelige gresstrå, så telte jeg like mange på begge videoene ;p

Jeg sitter foran en 32 tommers Samsung LED-TV (6 serien) som også støtter full HD (1080p), så jeg ser definitivt kvaitetsforskjeller.

 

Om du absolutt vil det, så kan jeg laste opp det filmklippet jeg tok nå 5 minutt siden med min Galaxy S II, bare for å bevise at kvaliteten på Galaxy S II overgår det HTC får med sin Sensation.

 

Også er det ikke snakk om hvor mange gresstrå du kan telle, men om hvor bra detaljert du ser dem.

 

Laster nå opp filmklippet som er 53 sekunder lang og tar 109 MB. Og dette er ukomprimert. Så når den er lastet opp, så gir jeg beskjed.

 

Så da kan du se for deg selv hvordan kvaliteten er på Galaxy S II.

 

Jeg vil gjærne se en ukomprimert film i fra Sensation som slår kvaliteten på Galaxy S II'en min.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vel, for meg er kvaliteten på videoen så å si identiske. Fargene til Sensation er bedre i mine øyner. Vi får vel heller være enige om å være uenige i det ;)

 

Laster nå opp filmklippet som er 53 sekunder lang og tar 109 MB. Og dette er ukomprimert. Så når den er lastet opp, så gir jeg beskjed.

 

Så da kan du se for deg selv hvordan kvaliteten er på Galaxy S II.

 

Jeg vil gjærne se en ukomprimert film i fra Sensation som slår kvaliteten på Galaxy S II'en min.

 

Flott. Gleder meg til å se den :D

Lenke til kommentar

Vel, for meg er kvaliteten på videoen så å si identiske. Fargene til Sensation er bedre i mine øyner. Vi får vel heller være enige om å være uenige i det ;)

 

Laster nå opp filmklippet som er 53 sekunder lang og tar 109 MB. Og dette er ukomprimert. Så når den er lastet opp, så gir jeg beskjed.

 

Så da kan du se for deg selv hvordan kvaliteten er på Galaxy S II.

 

Jeg vil gjærne se en ukomprimert film i fra Sensation som slår kvaliteten på Galaxy S II'en min.

 

Flott. Gleder meg til å se den :D

Om du har like gode øyner som meg, så er det faktisk stor forskjell på kvaliteten i fra Galaxy S II til Sensation.

Lenke til kommentar

Om du har like gode øyner som meg, så er det faktisk stor forskjell på kvaliteten i fra Galaxy S II til Sensation.

 

Ettersom du allerede har kjøpt Galaxy S II er ikke dine meninger objektive. Du har sikkert gode øyne, men du har Samsung brillene på deg;). Link 1Link 2

 

Personlig synes jeg Sensation kom bedre ut i videoen.

Lenke til kommentar

Her er forresten en ukomprimert video fra en Sensation:

 

http://www.mediafire.com/?llmpx16mm5o7oye

Takk for linken.

 

Men bare for å si det som det er. Mitt filmklipp er vanvittig mye bedre enn det filmklippet der.

 

Om ca 30 minutt er mitt filmklipp lastet opp, så skal du få se selv.

Om du har like gode øyner som meg, så er det faktisk stor forskjell på kvaliteten i fra Galaxy S II til Sensation.

 

Ettersom du allerede har kjøpt Galaxy S II er ikke dine meninger objektive. Du har sikkert gode øyne, men du har Samsung brillene på deg;). Link 1Link 2

 

Personlig synes jeg Sensation kom bedre ut i videoen.

Ja du vil vel sikkert si det samme etter å ha sett filmklippet som bush linket til og etter å ha sett mitt filmklipp.

 

Igjen, så er filmklippet mitt snart lastet opp.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Å sammenligne to helt forskjellige filmklipp av forskjellig motiv og er meningsløst. Det regner jeg med du skjønner.

Poenget er ikke på hvilke motiv man filmer, men hvor bra detaljerte ting er.

 

I den filmen bush linket til, der er en del ting ganske så utvasket og gromsete som tidligere film klipp i fra Sensation har vist.

 

Optikken virker bra på Sensation, men det er nok rom for forbedringer i programvaren vil jeg tro. Vi får se om HTC kommer med noen oppdateringer, som Samsung har gjort med sin videofunksjon.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

For de som er interessert i kameraet til Sensation, så har Engadget rundt 70 eksempelbilder. Er rimelig fornyød med kvaliteten, i allefall i dagslys.

 

Testbilder - Engadget

Vel, jeg skal være ærlig og si at til å være HTC, så er bildekvaliteten ikke så værst. Men igjen, når du ser under punkt 8 som jeg skreiv her, så viser jeg igjen til at kameraet på Sensation ikke er så bra som enkelte skal ha det til å være.

 

Og problemet med Engadget sine bilder er at du ikke kan se dem i full størrelse. Og da er jo vitsen liksom borte.

Lenke til kommentar

Og problemet med Engadget sine bilder er at du ikke kan se dem i full størrelse. Og da er jo vitsen liksom borte.

 

Engadget skriver i sin test:

 

Even with the company's auto-enhance option turned off (our whole sample gallery was shot this way), the software will automatically choose where to blur things out to deliver more visually appealing imagery at lower resolutions. That's the key, really. Looking at the pictures in our sample gallery, you'll be hard pressed to pick out any softness, because they've been shrunken down to a mere 800 x 600 pixels in size, a situation that's mirrored when viewing pictures on the phone, so you can definitely see HTC's motivation for optimizing its software to make things look good at lower resolutions. It's just that photography purists (and just people who expect 8 megapixels to mean 8 megapixels) will scoff at the idea that full-size quality should be sacrified for improvements at lower resolution.

 

Selv om jeg skjønner HTC sin tankegang, er jeg ikke enig i den. Jeg ønsker optimal kvalitet uansett oppløsning. Forhåpentligvis vil de rette på dette.

Lenke til kommentar

Ok, her er mitt filmklipp i fra Galaxy S II som dere kan laste ned. Den er 53 sekunder lang og tar 109 MB: http://dl.dropbox.com/u/7309753/Android/Samsung%20Galaxy%20S%20II/video-2011-05-30-17-09-22.mp4. Høyreklikk på linken og velg lagre som.

 

Så, la os alle se på hva som faktisk har den beste kvaliteten :) .

 

Og se om dere klarer å finne noe lagg i mitt opptak som tidligere filmopptak i fra andre har vist å ha.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator: slutt å forsøple tråden her inne mer! Lag en tråd som heter "Hvilken filmer best av SGS2 eller Sensation" eller noe slik. Begynner å bli drittlei av diskuteringen av det her inne. Har du kjøpt SGS2 og er så fornøyd så bra for deg, men ikke prøv å overbevis alle om at den er best. Det blir som å sammenligne BMW og Audi; noe fasit svar på hva som er best er ikke mulig å gi. For min del er Sensation overlegen SGS2 på grunn av Sense, for andre er Sensation uaktuell på grunn av Sense. Om SGS2 er bedre på film enn Sensation er mulig det, men noe klart svar kan ikke du gi for helt like forhold får du ikke. Noen ganger kan den ene være heldig med fokus, fargebalanse osv, mens en annen gang kan det være den andre.

 

Nå er den forresten bestilt en plass de hadde den på lager, så forventer sporingsnummer i morgen! :D

Endret av sindresv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...