Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir "Stalket" av en jente.


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg bare lurer på om det er noen her som har forslag til hvordan jeg skal takle en rimelig irriterende stalker. Det hele begynte med at vi pratet litt over face/msn, men hun ble veldig innpåsliten på meldinger og i det hele tatt bare irriterende.

 

Jeg har sakt ifra sikkert 1000 ganger at jeg ikke lenger orker å ha noe mer med hun å gjøre, men dette sklir ikke inn. Nå så blir jeg bortimot terrorisert på telefon og på facebook med meldinger og oppringninger, av typen: ringer med skjult ID, og om jeg tar telefonen bare legger hun på, også ringer hun meg opp igjen 2 min senere og sånn kan det holde på i evigheter. Hun lager falske profiler på facebook og "legger meg til som venn" osv osv, men det er utrolig lett å gjennomskue. Mesteparten av denne terroriseringen foregår på natta eller kvelden, gjerne når jeg skal sove osv.

 

Har i grunn ikke veldig lyst til å skifte nummer, da det jeg har nå er "hos alle" jeg kjenner og synes det er relativt mye stress, og hun finner vel det nye nummmeret mitt uansett om jeg skifter det.

 

 

 

Her er altså mitt dilemma: Skal jeg politianmelde dette, eller finnes det mulighet for å ringe til teleoperatøren min og be de sperre samtaler og meldinger fra henne? eller er det noen som har forslag til andre ting jeg kan gjøre for å få henne til å stoppe? Det begynner å bli veldig skarpe og irriterende meldinger som tikker inn, og bare nå i kveld har hun ringt meg 11 ganger og sendt nesten 20 meldinger med bare få minutters mellomrom.

 

HALPZ PL0X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et problem med at en kar ringte meg og,i hytt og pine. Men om du har en telefonen som er noen lunde "ny", så kan du gå inn på innstillingene og sperre hennes nummer. Det funket hvertfall krutt for meg :)

Hun får "opptatt" signal nå hun ringer deg da btw. Viss ikke de går med din telefon, så ring teleselskapet og evnt politiannmeld det :)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Jeg ignorerer det jeg:P det er ikke det om å gjøre, men når jeg ikk svarer på meldinger så ringer hun med skjult nummer, og det blokkerer ikke telefonen:P Men skal ta en prat med broren til dama til flat maten min nå snart(som er politi) og se om jeg får noen råd hos han. Jeg har sperret nummeret hennes her på min telefon nå, funker ikke det ringer jeg one call og ser om de kan sperre det for meg. :)

Lenke til kommentar

Har du Androidtlf kan du laste ned Easy Filter fra Market og blokkere både innkommende meldinger og samtaler, samt at på Face kan du vel bare ignorere?

 

What he said.

 

Begynner hun å oppsøke deg, følge etter det ville jeg sagt fra til henne at du kommer til å kontakte politiet om det fortsetter.

Lenke til kommentar

Trakkasering er noe som politiet tar seriøst!

De kommer nok kansje til og kontakte FaceBook og IP-banne henne fra siden.

operatøren kan sperre tlf nummer kjempelett.

Politiet kommer nok og banker på døra hennes og spør om de kan snakke med henne.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo, hun bor langt nede på sørlandet :p skjer ikke at jeg bruker flere hundre kroner i bensin på å kjøre og si la meg være i fred. Vet at android filteret gjør det men hu ringer med ukjent ID HELE Tiden. Får se ann hva som skjer nå, har vært stille noen dager.

 

jarleandoy: Greit nok det, men dette er ikke meldinger noen vil ha, det er direkte trakasering, sier ting jeg tror jeg får advarsler for å skrive på forumet her så lar det ligge. Dersom du vil ta over så er det HELT greit for meg.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo, hun bor langt nede på sørlandet :p skjer ikke at jeg bruker flere hundre kroner i bensin på å kjøre og si la meg være i fred. Vet at android filteret gjør det men hu ringer med ukjent ID HELE Tiden. Får se ann hva som skjer nå, har vært stille noen dager.

 

jarleandoy: Greit nok det, men dette er ikke meldinger noen vil ha, det er direkte trakasering, sier ting jeg tror jeg får advarsler for å skrive på forumet her så lar det ligge. Dersom du vil ta over så er det HELT greit for meg.

Jeg har vært i en lignende situasjon. Jeg synes definitiv du skal anmelde det. Det gjorde jeg.

 

Ok. Det virker som du er i en mye mindre alvorlig situasjon enn hva jeg er.

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

På Facebook kan du blokkere det du vil så og si...(men hun er fortsatt venn med deg, men kan ikke se dine innlegg etc.) Jeg tror det funker på alt utenom chat, det må du slå av på en annen måte. Gå inn på rediger vennner, og opprett en ny gruppe. Her legger du henne, og når du åpner chat-ikonet ned til høyre, vil det komme opp to grupper. Du kan slå av hennes gruppe ved å trykke på den grønne rundingen til høyre for hennes gruppenavn. Dette kombinert med at du blokkerer hennes nummer pluss at du ignorerer henne tror jeg vil funke! Skal ikke framstille meg selv som the ladies man, men jeg har hatt noen sånne jeg også. Alle havner i samme gruppe på Facebook, hehe... Kan jeg spørre hvilken omgangskrets denne jenta har? Er hun en ensom og litt merkelig person, eller en sånn som man aldri skulle tro dette om ved første øyekast? I og med at dere bor så langt unna, har du møtt henne, kjenner du henne godt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...