Gå til innhold

Hvem er den største stygge ulven?


Anbefalte innlegg

Hvem er den største stygge ulven, egentlig?

 

Har nylig vært mye diskusjon om Muammar Gadhaffi og hans verk. Mye kritikk om ham. Selv om jeg er lite oppdatert på situasjonen vet jeg at han dreper sivile, og det er slettes ikke bra, så er ikke akkurat for hans verk. Men om du ser på hvor mange sivile USA har drept, er faktiskt Gadhaffi en skytsengel. Det er akkurat det samme med Bin Laden. "Mens jeg så på de ødelagte tårnene i Libanon, slo det meg at jeg kunne straffe angriperen ved å ødelegge tårn i Amerika ..." - Osama bin Laden.

 

Så jeg er ute etter deres mening, hvem er egentlig den stygge ulven?

Endret av Ninjaboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er den største stygge ulven, egentlig?

 

Har nylig vært mye diskusjon om Muammar Gadhaffi og hans verk. Mye kritikk om ham. Selv om jeg er lite oppdatert på situasjonen vet jeg at han dreper sivile, og det er slettes ikke bra, så er ikke akkurat for hans verk. Men om du ser på hvor mange sivile USA har drept, er faktiskt Gadhaffi en skytsengel. Det er akkurat det samme med Bin Laden. "Mens jeg så på de ødelagte tårnene i Libanon, slo det meg at jeg kunne straffe angriperen ved å ødelegge tårn i Amerika ..." - Osama bin Laden.

 

Så jeg er ute etter deres mening, hvem er egentlig den stygge ulven?

Det er ikke enten eller. Det er fullt mulig at både USAs utenrikspolitikk og intervensjoner i land som Irak, Afghanistan og halve Sør-Amerika har ført til enorme lidelser, samtidig som Gadhaffi er en sprut gal diktator som slakter sitt eget folk. Å kalle Gadhaffi en skytsengel fordi amerikanerne også gjør mye galt er en kortslutning.

Endret av salvo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han er en skytsengel i forhold til USA. To helt forskjellige ting.

 

Så dere sier at for å stoppe at 2000 sivile blir drept, skal man drepe 10-20.000 stykk?

Så hvem andre regner du som skytsengler i forhold til USA? Mubarak? Salleh? Mugabe?

 

Personlig misliker jeg hele gjengen. Men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Du må huske at USA bomber Libya, støtter Israel og dreper flere sivile enn du kunne forestilt deg. Fler sivile enn Gadhaffi og bin Laden gjort tilsammen for eksempel.

 

Personlig liker jeg hverken bin Laden eller Gadhaffi, men poenget er at USA ikke er noen engler de heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

forskjellen ligger vel i at amerikanerne ikke spesifikt går ut etter å påføre sivile tap. Mens "skytsenglene" dine gjør det. Så spørsmålet du må stille deg er hva som er verst å drepe folk med uhell/uaktsomhet eller å drepe med overlegg. Og i den saken sier jeg at overlegg er verre, men begge deler er kjipt.

Lenke til kommentar

forskjellen ligger vel i at amerikanerne ikke spesifikt går ut etter å påføre sivile tap. Mens "skytsenglene" dine gjør det. Så spørsmålet du må stille deg er hva som er verst å drepe folk med uhell/uaktsomhet eller å drepe med overlegg. Og i den saken sier jeg at overlegg er verre, men begge deler er kjipt.

 

Jeg har drept 27 stykker, men det var et uhell, så har ingenting å si!! :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi kan jo ikke finne på å gjøre noe med at land X massakrerer sin egen befolkning, siden land Y har vært delaktig i krigshandlinger som har ført til større tap av menneskeliv."

 

Når du også sier du ikke akkurat er kjent med situasjonen får jeg nesten følelsen at jeg sitter og hører på en tale fra et SV-landsmøte her...

Lenke til kommentar

Dette er en kortslutning av logikk. Å si at Ghadaffi er en skytsengel i forhold til USA fordi sistnevnte totalt sett har flere direkte tap av menneskeliv på samvittigheten er jo som å si at Viggo Kristiansen eller Jonas Fritzl er skytsengler i forhold til det norske politi eller helsevesen fordi de har færre liv på samvittigheten. Det blir bare for dumt og det ser nok de fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men nå plaffer jo USA ned sivile på pur gøy også, alle er jo gale.

For noe tull! Det finnes en amerikanske soldater som har gjort det, men det amerikanske militæret er også veldig stort. Det er ikke vanlig i det amerikanske militæret å plaffe ned folk på pur faen.

 

LightSabre vist godt hvorfor amerikahateren Ninjaboy's logikk ikke gir mening.

Lenke til kommentar

Dette er en kortslutning av logikk. Å si at Ghadaffi er en skytsengel i forhold til USA fordi sistnevnte totalt sett har flere direkte tap av menneskeliv på samvittigheten er jo som å si at Viggo Kristiansen eller Jonas Fritzl er skytsengler i forhold til det norske politi eller helsevesen fordi de har færre liv på samvittigheten. Det blir bare for dumt og det ser nok de fleste.

 

Se det sånn at U.S.A dreper 1000 sivile for å hindre at 100 sivile blir drept, er jo mye mer logikk der? :p

 

Men nå plaffer jo USA ned sivile på pur gøy også, alle er jo gale.

For noe tull! Det finnes en amerikanske soldater som har gjort det, men det amerikanske militæret er også veldig stort. Det er ikke vanlig i det amerikanske militæret å plaffe ned folk på pur faen.

 

LightSabre vist godt hvorfor amerikahateren Ninjaboy's logikk ikke gir mening.

 

Amerikahater blir feil å si. Mer "Bush og Obama" hater. :D

Lenke til kommentar

Definitivt USA med sin jødisk styrte regjering som sender amerikanske unge gutter for å slåss for Israel (Irak-krigen).

 

Jeg vil si at Israel er den største trusselen for verdensfred i dag. Uten Israel ville ikke USA ha vært i krig i midtøsten.

 

Uavhengige stater som Iran, Nord Korea, Lybia osv. blir demonisert i media maksimalt. Jeg sier ikke at disse landene styres av speidergutter men de er i det minste uavhengige fra Zionist terroristene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uavhengige stater som Iran, Nord Korea, Lybia osv. blir demonisert i media maksimalt. Jeg sier ikke at disse landene styres av speidergutter men de er i det minste uavhengige fra Zionist terroristene.

Da håper jeg virkelig for din del at du snarest mulig kan oppleve et liv fritt fra Zionist-terrorister i Nord-Korea.
Lenke til kommentar

Definitivt USA med sin jødisk styrte regjering som sender amerikanske unge gutter for å slåss for Israel (Irak-krigen).

 

Jeg vil si at Israel er den største trusselen for verdensfred i dag. Uten Israel ville ikke USA ha vært i krig i midtøsten.

 

Uavhengige stater som Iran, Nord Korea, Lybia osv. blir demonisert i media maksimalt. Jeg sier ikke at disse landene styres av speidergutter men de er i det minste uavhengige fra Zionist terroristene.

Sant så sant. Jødenes makt må brytes ellers går hele den vestlige sivilisasjonen ned i dass.

 

Skammelig at Norge er såpass dypt i det at vi sender våre soldater uten så masse som en høring om kostnader først. Vi sitter jammen dypt i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

USA og Israel er altså de store stygge ulvene fordi konfliktene de er involvert i har store sivile dødsfall?

 

Dette er altså i en verden hvor enkelte krigførende parter bruker voldtekt som et av sine viktigste virkemiddel, hvor kvinner blir pisket og i verste fall drept for å gjort noe på tvers av kulturen sin (dvs tatt egne valg i livet som ikke har skadet noen). I Afghanistan før amerikanerne blandet seg inn så ble kvinner henrettet for å prøve å erverve seg kunnskap. Radio og TV var forbudt og menn som klippet skjegget sitt ble straffet fordi det ikke var lov. Mennesker blir pisket, fengslet og drept for å komme med påstander som ikke passer inn i samfunnet. Der systematiske overgrep blir begått mot politiske opponenter, der mennesker blir henrettet for deres seksuelle legning. I en verden med så grove og overlagte overgrep mot uskyldige mennesker, så er det altså USA som er den store stygge ulven fordi når de involverer seg i konflikter og som en del av det prøver å stoppe slike overgrep så dør sivile, så er det de som er den store stygge ulven.

 

Et komplett manglende gangsyn for hva som er godt og ondt her i verden. USA er ikke noen engler, men slik verden ser ut idag, helt klart den absolutte lesser of evils.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...