Gå til innhold

Spillene der vi føler oss mektigst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er overskriften virkelig riktig skrevet? For alt jeg vet kan man skrive det slik, høres bare litt feil ut i mitt hode.

 

Dungeon Keeper var et godt svar som jeg også lo godt av, men for min del må det nok bli Mount & Blade, tett fulgt av prototype. Mektig godt å plante ei øks i øvre kroppsregion uten at det sinker deg litt på vei til neste offer... Og prototype får man til slutt så mektige krefter at ingen er trygg fra dine herjinger.

Lenke til kommentar

Spillet som gjør at jeg føler meg mektigst, men kanskje ikke veldig bad-ass, er vel Crackdown.

 

M@R7!N: Bildet er vel av Umbra, fra Morrowind, så du har nok rett.

 

PheIix: Tror ikke setningen er helt kurant nei. I mitt hode manglet "Spillene som gjør at vi føler oss mektigst".

 

 

Det som gjør «Dungeon Keeper» så bad ass er likevel muligheten til å lappe til arbeiderne dine om de ikke arbeider godt nok. Det skjer for sjeldent i 2011.

Haha, agreed.

Lenke til kommentar

"Spillene som føler oss mektigst" - Øh, nei spillene føler oss røde med smak av banan.

Å si noe annet blir jo bare FEIL!!!

 

Uansett... Black & White. Du er guds hånd for svarte.

Hva er vel mer tilfredsstillende enn å kaste ulydige små sytepaver på bålet når de ikke tilber deg nok? Eller sende kjæletigern/kua/wotnotsen din ut for å spise alle barna for så å bruke hytta til en jævel som do?

 

It's pure powah baby.

Endret av Phido78
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det bildet der er fra Morrowind og ikke Oblivion? Grafikken lignet veldig mye på Morrowind.

 

Ja, det er fra Morrowind.

 

100% mer kudos fra meg om han haddetm ent Morrowind også, ikke så vansklig å føle seg sterk i Oblivion når man kan banke alt i øyeblikket man titter ut i lyset (som jo er en så kjent "scene" fra Oblivion.

Lenke til kommentar

Borderlands. For å være helt nøyaktig - når jeg til slutt fikk tak i en Combutstion HellFire.

 

Der jeg tidligere fant spillet rimelig utfordrende mange steder, kunne jeg nå ved ethvert tegn på problemer bare ta fram denne her, og spraye død på enhver fiende jeg måtte møte på. Arenakamper langt over mitt nivå var plutselig mulig - jeg trengte bare skyte alle i rommet, gjemme meg bak en stein, og poppe fram igjen når alle hadde brent ihjel. Fryktelig tilfredsstillende. Måtte etterhevrt begrense bruken av våpenet for å beholde utfordringen i spillet, så brukte jeg den bare når jeg trengte litt ekstra kraft.

Endret av Materie
Lenke til kommentar

Vil gjerne foreslå "Hvilket spillkjøp angrer dere mest på?" som spørsmål til neste uke.

+1

 

Gud vet hvor mange spillkjøp som har endt i tårer her i gården. Hadde vært interessant å se hva andre blir lurt av.

 

 

Angående skrivefeilen er jeg litt forsiktig med å peke ut slikt ettersom jeg støtt og stadig blir overrasket over hvordan ting kan skrives. Første gangen jeg leste "Politiet jakter gjerningsmann" var jeg overbevist om at det var feil også, men det blir jo skrevet slik hver gang. Jeg trodde det skulle skrives slik "Politiet jakter gjerningsmann". Ergo er jeg ikke inneforstått med norsk rettskrivning og er derfor litt forsiktig med å rette på folk. Godt å vite at dette faktisk var en liten glipp da, slik at jeg ikke mistet all tro på egne skriveferdigheter :p

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det bildet der er fra Morrowind og ikke Oblivion? Grafikken lignet veldig mye på Morrowind.

 

Ja, det er fra Morrowind.

 

100% mer kudos fra meg om han haddetm ent Morrowind også, ikke så vansklig å føle seg sterk i Oblivion når man kan banke alt i øyeblikket man titter ut i lyset (som jo er en så kjent "scene" fra Oblivion.

Jeg har fikset bildet nå. Redaktøren ble nok forvirret av at jeg linket til Morrowing-versjonen av Umbra i teksten, noe som forøvrig var helt bevisst. Hvis dere husker historien til Umbra i Morrowind skjønner dere hvorfor.

 

(og ja, jeg fikk sverdet i Morrowind også, og nådde etter hvert samme punkt der. Men i Morrowind var det imidlertid ingen enkeltstående situasjon, som den Oblivion-situasjonen jeg beskrev i teksten, som illustrerte det - og så tydelig sa at nå er det nok, det er ingen ting å spille for lenger)

 

Forresten. Hvis man spiller Oblivion normalt, uten å utnytte seg av level-scalingen (ved å levle normalt eller kanskje til og med litt raskt), kan spillet bli ganske vanskelig, fordi verden og kampsituasjonene ikke nødvendigvis skaleres i forhold til hvor dødelig du faktisk er.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...