Gå til innhold

Sammenslåing gjennomført! Spørsmål, kommentarer, feil?


Anbefalte innlegg

Send en PM til TSP om det er noe du lurer på, og smør deg med tålmodighet - du har fri noen dager nå :) TSP er bare en mann, Diskusjon er et stort forum.

 

Jeg skulle gjerne sett at profilen og slikt ble med over selv, men det tok meg ikke lange tiden å kjøre litt effektiv ctrl + c og ctrl + v for det mest essensielle, resten tar jeg med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men det er vell strengt talt ikke det vi ble fortalt skulle skje, om vi hadde visst at vi måtte kopiere over alt selv så hadde det jo ikke vært noe vits med forum-transfer for kontoer..

Vi kunne jo bare laget en ny konto og copy-pasta alt selv, men det som ble sagt var at kontoer skulle bli overført, ikke bare navnet, kontoene.

Spørsmålet mitt var også, hvorfor har jeg informasjon på min konto som ikke er mitt?

 

Man skulle jo tro at når man kopierer en profil eller konto eller kall det hva du vil, så blir all informasjon med over, samt bilder, text, avatar og diverse, det var i hvertfall det jeg fikk inntrykk av i tråden på innlegg.

Jeg gidder ikke å lage enda en ny profil, det er helt sikkert.

 

PS: Hvor får jeg lagt til ett bakgrunns-bilde på profilen min?

Lenke til kommentar

Send en PM til TSP om det er noe du lurer på

 

Sammenslåing av Diskusjon.no og Innlegg.no fullført. Spørsmål, kommentarer og feil kan dere komme med her.

Noe sier meg at det er akkurat HER jeg burde poste spørsmål, og ikke skal måtte PM'e diverse folk, de har tross alt laget en tråd der de ber folk spørre om ting og rapportere feil.

Lenke til kommentar

Kopier signaturen din fra Innlegg.no?

 

Hva var vitsen med å overføre brukere om vi må gjøre halvparten på nytt igjen?

Jeg bare sier det jeg, men virker litt sånn halvferdig overføring, poster blir med men alt annet må gjøres på nytt, jeg trodde virkelig ikke at vi måtte starten nesten på 0 igjen.

Hva ble egentlig kopiert?

Navn(nesten.. _innleggNO bør fjernes) og posts, mens resten ble igjen?

Avatar, bakgrunnsbilde og info ble igjen, det er liksom selve profilen.

 

Jeg finner fortsatt ikke hvor jeg kan legge til et bakgrunnsbilde heller, håper virkelig det ble tatt med.>

Per nå har vi ikke bakgrunnsbilder her ved Diskusjon.no, jeg skal prate med Mads for å høre om han kan ordne det.

 

Grunnen til at _Innleggno ble lagt til var fordi brukernavnet ditt allerede var i bruk her.

 

 

Sikkert en enkel fix men youtube videoer var tidligere widescreen men har nå fått 4:3 ratio.

Argh.. Grrr... IPS som har resatt innstillingene igjen. Skal få fikset dette ved neste ledige tid.

 

Mulig de har påskeferie?

Jeg er for tiden på Hamar i vikingskipet for å være med på produksjon av live-sendinger. Hva de andre administratorene holder på med får de nesten svare på selv ;)

 

 

15 timer senere: det virker som om vi har gått bakover i tid, i hvertfall på innlegg hadde folk fått hjelp i en tråd som adminsa selv har laget mens her er en admin-tråd.. hva?

Støv-samler på høyt nivå?

Jeg har også vært administrator ved Innlegg.no nesten helt siden starten der, men verken her eller ved dette forumet har jeg mulighet til å være konstant tilgjengelig. Det er dessuten kun to administratorer (Dotten og tom waits for alice) som er deltidslønnede for å jobbe med forumet, det er ikke sikkert at de har så mye tilgjengelig tid heller.

 

 

Ja men det er vell strengt talt ikke det vi ble fortalt skulle skje, om vi hadde visst at vi måtte kopiere over alt selv så hadde det jo ikke vært noe vits med forum-transfer for kontoer..

Vi kunne jo bare laget en ny konto og copy-pasta alt selv, men det som ble sagt var at kontoer skulle bli overført, ikke bare navnet, kontoene.

Spørsmålet mitt var også, hvorfor har jeg informasjon på min konto som ikke er mitt?

Jeg har virkelig ikke peiling. I utgangspunktet har i alle fall jeg trodd at profilinformasjon ol. ville bli kopiert fra Innlegg.no dersom man ikke hadde registrert en bruker ved Diskusjon.no fra før. Dersom man hadde en bruker ved Diskusjon.no ville den informasjonen blitt prioritert til fordel for Innlegg.no.

 

Så hvorfor du tilsynelatende har fått en annens informasjon vet jeg virkelig ikke. Beklager. Hvis du ønsker at jeg skal kopiere over informasjonen for deg kan jeg godt gjøre det, men det må nesten bli etter påske - eller når jeg har en ledig stund før det.

Lenke til kommentar

Nei drit i det, dette er for tidkrevende til at jeg gidder å bry meg mer, holder meg til innlegg til alt her på diskusjon er forbedret.

Sånn jeg ser det så har vi gått bakover i utvikling, diverse ting på innlegg som rett og slett bare ikke er her kan jo ikke kalles noe annet enn en nedgradering.

Lenke til kommentar

De overførte både tråder og kontoer fra innlegg til diskusjon. Kontoene ble overført pågrunn av postcount og for at det skulle bli lettere for oss innlegg.no brukere å komme over her. Selvom jeg syntes det var litt rart at ikke profil informasjon har kommet med, samt at du har fått noen andre sin info på din profil, så syntes jeg ikke dette er et veldig stort problem ettersom det ville tatt max 10 min å kopiere dette over selv(hvis du er relativt treg).

 

Selvom min forumaktivitet aldri har vært stor å jeg ikke hadde planer om å fortsette å poste så ser det ut som jeg kommer til å fortsette ettersom TSP var så behjelpelig med å fikse brukerkontoen min og jeg fikk byttet til gamer.no temaet som var på innlegg :)

Lenke til kommentar

Nei drit i det, dette er for tidkrevende til at jeg gidder å bry meg mer, holder meg til innlegg til alt her på diskusjon er forbedret.

Sånn jeg ser det så har vi gått bakover i utvikling, diverse ting på innlegg som rett og slett bare ikke er her kan jo ikke kalles noe annet enn en nedgradering.

Noen mangler i forhold til Innlegg.no er det, samtidig er det noen mangler ved Innlegg.no i forhold til Diskusjon.no. Ved Innlegg.no er for eksempel "Mine innlegg" langt mindre avansert og man har heller ikke muligheten for å lett finne ubesvarte tråder, for eksempel. Så jeg ville i alle fall ikke kalle det en nedgradering på alle områder ;)

 

Vi kommer nok sikkert til å fikse slik at bakgrunnsbilder kan bli mulig på profilene her, men vi trenger litt mer tid for å få det på plass.

 

I de tilfeller hvor brukeren hadde en brukerkonto ved Diskusjon.no med samme e-post som ved Innlegg.no ville brukeren fra Diskusjon.no være den som ble prioritert med tanke på profilinformasjon. Profilinformasjon ville dermed komme derfra.

 

Dersom man bare hadde bruker registrert på e-posten ved Innlegg.no skulle det i praksis bli beholdt slik informasjonen er satt opp ved Innlegg.no, men noen mangler kan likevel forekomme om noen profilfelt har ulike navn ved de to foraene. Men som sagt stiller jeg meg uforstående til at du skal ha fått en annens informasjon.

 

Det er lite annet vi får gjort enn å anbefale deg å kopiere over informasjonen, evt. at vi bruker tid på det for deg når vi kan. Når det gjelder brukernavnet ditt skal jeg se på den saken snarest.

 

Ha en god påske! ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte det samme selv, men har nesten aldri skrevet innlegg i "Off-Topic" seksjonen av forumet. Virker derfor noen merkelig. Hvorfor tråder opprettet i andre kategorier plutselig skal flyttes dit skjønner jeg ikke. Er det flere deler av forumet der innlegg ikke registreres? Det er i så fall nytt.

 

*noe

Lenke til kommentar

@Tå 2.0: Send meg en PM med brukerkontonavn til begge de to kontoene.

 

 

@R083r7: Har sendt deg en PM med statistikk for innlegg du har per kategori akkurat nu, så kan du regne på det selv for å se om du finner noen feil, jeg har ikke tid før senere. På dette tidspunkt står det at du har 9567 innlegg under avatar.

Lenke til kommentar

Synes det forumet her er så utrolig rotete og savner innlegg.no voldsomt...dette er en nedtur uten likestykke.

 

Føles litt som NAV...høres ut som en lur ide å slå alt samens på en plass...mens i realiteten så blir det bare masse kaos.

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...