Gå til innhold

Disse spillhistoriene har bergtatt oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel! har akkurat startet å spille Planescape: Torment og hittil er det mystisk og spennende. Kan ikke vente med å se hvordan det utvikler seg og se hva som egentlig foregår!

 

Trodde der var litt mere voiceacting, var litt spesielt at skjellet hodet snakket første dialogvinduet for å ikke å ha tale på noe annet. Men skal ikke la noe så trivielt hindre meg.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med flere av skribentene, historier i spill er nesten alltid dårlige, selv spill som liksom skal ha en god historie er i beste fall en middelmådig suppe, med noen veldig få unntak. De spillene som har grepet meg mest i så måte handler mer om et interessant "scenario", eller en interessant verden som man finner ut av, enn selve historien i seg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Final Fantasy X har den beste storien jeg har vært borti i spill. Ikke den beste voiceactinga, men med de (den gang) fantastiske CGI scenene og de nydlige omgivelsene så er det spillet som tar plassen øverst rett over FFIX og Dragon Age: Origins

Lenke til kommentar

Legacy of Kain serien!!! Med Blood Omen 1,2 , Soul Reaver 1, 2, og Defiance.. Mer "skjult" historie finner du ikke, hvert spill forteller deg noe nytt og gir deg forklaringer hvorfor hvem gjorde hva i tidligere spill, en dypere konspirasjon blir avslørt men det enderlige svaret får du ikke, dette får deg til å "crave" etter mer!! Kain må være den mest kompliserte spillfiguret noen sinne laget..

 

(Bare synd at Defiance solgte dårlig, mest fordi den var basert på fans av serien, og det neste spillet, LoK: Dark Prophecy ble kansellert 6 mnd inn i utviklingen :( )

Endret av L00nie
Lenke til kommentar

Might and Magic! Har ikke spilt det siden jeg var guttunge! Ah the damn memories ^^ Husker så fryktelig godt et område som er OVERFYLT med drager og at jeg gikk inn og ut av det området utrolig ofte for å "lade om" og drepe videre.

 

Flott artikkel, liker disse her :) Hva med neste gang å velge skumleste øyeblikk/monster i et spill?

Lenke til kommentar

Slutter meg til det som er sagt. Meget intressant artikkel.

Men det begynner å bli mange down memory lane artiller nå...(?)

Er det lite som skjer i spillverden? ;)

 

Might & Magic VI: The Mandate of Heaven.

 

Spillet starter rimelig subtilt og typisk med hodekapping og «fireball» i trynet-fakter, blablabla, redd kongehuset på fantasy-vis, men så bare revner hele opplegget i en gigantisk konspirasjon og man får møte romvesner og kveste dem med lasergønnerne deres. Det høres kanskje ut som resultatet av overivrig selvmedisinering, men er en glimrende motpart til selvhøytidelige fantasyepos og sutrete japanske kjærester med piggsveis-historier.

 

Selv er jeg veldig imot dette liker ikke setting blanding i det hele tatt. En av grunnene til at jeg ikke synes MM er oppe der sammen med TES Og BG spillene.

 

Hvis man vil ha utforutsigbar historie gjort riktig etter min mening er det bare å ta for seg Vampire the Masquerade (synd inge nenvte den tittelen). her begynner du som en klassisk korsfarer/"paladin" før du blir tatt grundig på senga allerede tidlig i spillet, og ting snus på hodet. Noe det samme som halfLife er bra på (selvsagt helt annen setting)

 

Ser at en eller nevnte HalfLife. Det er jeg utrolig enig i.

Også Gabriel Knight hører i høyeste grad med ja.

 

Ser også at Blizzard blir nevnt. Her må det nyanseres litt. Ja alt fra story til grafikk og musiskk er rock solid i Diablo1 (særlig) og delvis Diablo2, rocksolid i WC1 og 2 og ganske i 3. WoW left to be decided etter min mening. Er er det alt for mye setting blanding igjen og bærer preg av å ikke være helstøpt på historiefronten. Dette antakelig fordi veldig mange har sittet i sitt eget kontoravlukke og skrevet quester for seg selv, med alt for svak redaksjonell helhetstekning og revisjon.

 

En liten kommentar rundt fremtiden også. Dragon Age spillene gjør jo en god jobb med histroriefortelling på mikro nivå. Er dette fremtiden? Tenkt litt på hva som gjør at makro nivå mangler. Er det fordi at Grey Wardens er for kraftige og for langt oppe i systemet? savner ihvertfall den store Lore'n og politikken fra spill som BG og Daggerfall.

Virker som det er meningen at du skal definere alt i verden nå for tiden og det som skjer i verden skal påvirke deg i liten grad.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Selv er jeg veldig imot dette liker ikke setting blanding i det hele tatt. En av grunnene til at jeg ikke synes MM er oppe der sammen med TES Og BG spillene.

 

Det er i grunn hele poenget :)

 

At jeg ikke liker settingblanding? ;)

 

Hehe, men det finnes mange som deg. Kanskje derfor Stargate er så populært også.

Lenke til kommentar

Selv er jeg veldig imot dette liker ikke setting blanding i det hele tatt. En av grunnene til at jeg ikke synes MM er oppe der sammen med TES Og BG spillene.

 

Det er i grunn hele poenget :)

 

At jeg ikke liker settingblanding? ;)

 

Hehe, men det finnes mange som deg. Kanskje derfor Stargate er så populært også.

 

Nei, at det eneste som er verre enn selvhøytidelig fantasy og pigghårgråtespill fra Japan er selvhøytidelig fantasy med lasere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...