Gå til innhold

Savnes en «ikke homo»-knapp? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening ang. dette temaet er at DA2 er alt for mye "wife/companion-simulator". Jeg tror Varric er den ENESTE personen i partyet ditt som du ikke kan knulle.

 

Men ellers..

Vi heteroseksuelle trenger ikke skjermes fra temaer som homo- og biseksualitet. Dette finnes i virkeligheten, så hvorfor ikke i spill?

Etter min mening hadde det vært bedre hvis da noen av homofile eller lesbiske, noen biseksuelle, og noen straight ... alle som biseksuelle som prøver seg uansett hva du gjør, din personlighet, hva du velger i forskjellige scenarioer ... er rimelig dårlig skrevet rett og slett.

Lenke til kommentar

Min mening ang. dette temaet er at DA2 er alt for mye "wife/companion-simulator". Jeg tror Varric er den ENESTE personen i partyet ditt som du ikke kan knulle.

 

Men ellers..

Vi heteroseksuelle trenger ikke skjermes fra temaer som homo- og biseksualitet. Dette finnes i virkeligheten, så hvorfor ikke i spill?

Etter min mening hadde det vært bedre hvis da noen av homofile eller lesbiske, noen biseksuelle, og noen straight ... alle som biseksuelle som prøver seg uansett hva du gjør, din personlighet, hva du velger i forskjellige scenarioer ... er rimelig dårlig skrevet rett og slett.

 

I DA:O var det vell slik at Morrigan var kun for male, men Leliana var bi. I likhet var Zevhran bi, mens Alistar var kun for female. Er enig i det du sier, svakere karakterer i DA2. Burde holdt seg til det de gjorde i Origins.

Lenke til kommentar

Min mening ang. dette temaet er at DA2 er alt for mye "wife/companion-simulator". Jeg tror Varric er den ENESTE personen i partyet ditt som du ikke kan knulle.

 

Men ellers..

Vi heteroseksuelle trenger ikke skjermes fra temaer som homo- og biseksualitet. Dette finnes i virkeligheten, så hvorfor ikke i spill?

Etter min mening hadde det vært bedre hvis da noen av homofile eller lesbiske, noen biseksuelle, og noen straight ... alle som biseksuelle som prøver seg uansett hva du gjør, din personlighet, hva du velger i forskjellige scenarioer ... er rimelig dårlig skrevet rett og slett.

 

I DA:O var det vell slik at Morrigan var kun for male, men Leliana var bi. I likhet var Zevhran bi, mens Alistar var kun for female. Er enig i det du sier, svakere karakterer i DA2. Burde holdt seg til det de gjorde i Origins.

En av de mange grunnene til at Origins var ett bedre spill, men ja - Origins gjorde dette riktig etter min mening.

Lenke til kommentar

Og hadde det i det hele tatt blitt et diskusjonstema at karakterene var for "pågående" om det kun var jenter som prøvde seg?

Spilt gjennom som mann og dame, at alle karakterer prøver seg uavhengig av mitt kjønn og hvilke verdier / personlighet jeg har, gjør etter min mening karakterene dårligere og mindre komplekse.

 

+1

 

Det er nesten ingen forskjellig respons på karakterene i forhold til dine valg, og det er ekstremt platt gjort av BioWare.

 

Er jo sjanseløst at man ender opp med å måtte avvise endeløse fremstøt kun på grunn av at man lar være å trykke på "knust hjerte" en gang. Jeg gjentar at jeg synes det er latterlig at min gode bifile/homofile venn skal forsøke i det evige å komme seg i buksa mi selv om jeg elsker og bor sammen med vår felles bestevenn.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. Vel ja litt teit at de vil hoppe på deg så lett som bare det, men en fyr kan jo f. eks være homo når du spiller som man, mens når du spiller som jente så er han hetero. De trenger ikke være "bi", alle sammen. Ikke det at biseksualitet var en skjeldenhet i gamle samfunn men... Det vil jo føles litt mer "større", å finne seg en make i origins når det er slik selvsagt da.

 

Brukeren som siteres i artikkelen er forøvrig tilbakestående.

Endret av gormbah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...