Gå til innhold

Raser mot Crysis 2-lekkasje (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Kan muligens være et stunt utført av nevnt utgiver/utvikler for å gi pirater enda et synde-stempel i panna. Bare en teori.

 

Om alle slutter å produsere spill for PC vil pirater uansett ta mer og mer av kaka på konsollspill. Det er ingen heksekunst å eie en "ulovlig" PS3 eller XBOX i dag. Det ville bare blitt mye, mye enklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fristende konspirasjonsteori, men hvis det var tilfelle ville de nok sørget for å lekke en versjon som krevde litt mindre arbeid for å få til å kjøre, og som ikke var låst til DX9/Medium. Og de har jo tross alt en demo ute, om enn bare til konsoll.

Det er jo ikke noe annet enn ren synsing det jeg kom med.

Men hvem vil vell ikke gjøre litt ekstra arbeid for å kunne peke på en annen part da?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

Fristende konspirasjonsteori, men hvis det var tilfelle ville de nok sørget for å lekke en versjon som krevde litt mindre arbeid for å få til å kjøre, og som ikke var låst til DX9/Medium. Og de har jo tross alt en demo ute, om enn bare til konsoll.

Vel, med tanke på at de har fjernet prone og lean (fravær av gode norske ord), kan tilsi at de 'ops, lekket' denne versjonen uten god grafikk for å se responsen fra PC-spillere om hva de synes om de forskjellige egenskapene spillet tilbyr, og også gir et grunnlag til å kjøpe spillet for å oppleve grafikken.

Om mer eller mindre samtlige sider er enige i at egenskap X, eller fravær av egenskap Y ødelegger spillet i mer eller mindre grad, så vil de kanskje gi det på PC i en patch eller legge det til før utgivelse.

Eller så er det noen der inne som ikke er glad i hvordan tingene utviklet seg og gjorde en siste 'faen ta dere'.

 

Vil ikke gi opp håpet om at Crysis 2 skal bli enda en generisk fps med dårlige kontroller og generelt svakt spill.

Lenke til kommentar

For noen sopphoder (Ikke rettet mot noen her). Er ikke bare PC spill some sliter med for tidlig lekasje (se Killzone 3 nå feks) og mange andre 360 spill. Personlig når de velger å utgi demo til 360 og ikke PC så fortjener de et slag på trynet. Personlig skal jeg selv vente, men jeg forstår godt de som fryder seg med spillet nå der 360 gjør det samme på et litt mer begrenset nivå. Uansett, den de skal ta er mannen som lekket spillet ikke piratene. Jeg repeterer at når de velger å gi fordeler til 360 for en haug med penger fra Microsoft og la PC, PS3 brukere sitter igjen med ingenting 2 måneder i forveien så fortjener de alt de får.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Siden ballen allerede ruller fant jeg ut at det kunne være verdt bryet å ta noen søk på de åpenlyse torrent sider for disse berømte pre-release Crysis 2 eller Killzone 3 torrenter, for de to spilla burde jo være såpass populære vet jeg? Fant ingen torrenter som i det hele tatt antyder disse to spillene, (Utenom Beta Crysis 2 Multiplayer, men den trenger man jo valid key for samma f`en) så hva er det dere krangler om?

 

Jeg syns det var verre at det ikke var meldt noe vind her men så kom det vind likevel :p

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

Eller så er det noen der inne som ikke er glad i hvordan tingene utviklet seg og gjorde en siste 'faen ta dere'.

 

Jeg tror dette er mer sannsynlig, selv om det er en litt mindre spennende forklaring. Som PR-stunt ville dette vært rimelig bak mål, selv om de har fått mer enn nok oppmerksomhet. Om de virkelig ønsket PC-feedback kunne de jo, tja, gitt ut en demo til PC også? :p De klarte det med Crysis 1, burde ikke være umulig denne gangen.

Lenke til kommentar

De burde selvsagt tatt kritikk for lekkasjen, men de er i sin fulle rett til å gi ett knyttneveslag mot piratvirksomheten. Alle er i sin fulle rett til å gi knyttneveslag mot piratvirksomheten. Jeg kan sikkert late som at jeg tror på dere som sier at dere bare laster ned for å "teste", men det er ikke tvil om at det dere gjør er ulovlig, og dermed forkastelig.

 

Det er trist å se hvordan spillmarkedet blir tvunget til å forandre seg i en retning der det er helt nødvendig å ha en sterk flerspiller for å kunne tjene på utgivelsen. Det gjør at så godt som ingen selskaper kan investere stort i et enspiller pcspill lenger. Selv om det er over flere plattformer. Bare se på Just Cause 2, Rainbowsix, og Mirror's edge. Alle veldig gode spill, og alle kan kjøpes for 200kr i et to-for-en tilbud på gamestop. Og det er ikke fordi utviklerne føler seg spesielt gavmilde, bare se litt lenger opp på forsiden og les den deprimerende nyheten om at utviklingen av mirror's edge 2 har blitt stoppet..

 

Det ender jo også opp i desperate tiltak fra utviklere som Ubisoft med deres forhatte DRM, et tiltak som raskt ble knukket av team med drittunger som Skidrow, Reloaded og Razor1911. Og som sørget for at bare ærlige gamere ble straffet.

 

Så ja. Et veldig hardt knyttneveslag mot piratsammfunnet. Og håp og bønner til et Mirror's edge i koma :(

 

NB. Jeg er en 20årig gamer, ikke en bitter spillutvikler:P

Endret av Phix
Lenke til kommentar

Det finnes ikke bare slemme pirater da, slik som jeg, jeg laster ned enkelte spill som finens på PC for å teste dem for å så bestemme meg om jeg skal kjøpe spillet eller ikke om det ikke finens noe demo. Mange spil ljeg er skeptisk til som ikke har demo laster jeg ned, spiller i 1 time og så bestememr jeg meg om jeg skal kjøpe spillet eller.Uansett om jeg kjøper spillet eller ikke sletter jeg spillet fra PCen.

 

Jeg lastet ned Crysis 2 leaken på Lørdag (tok et par timer). Prøvde de 3 første banene (er godt over 15 baner) og må si jeg er ufattelig fornøyd over hva CryTek har klart. Selv om versjonen er skikkelig bugga (var jo en uferdig versjon) kansellerer jeg ikke Nano Edition.

 

Konklusjon: Crysis 2 er rått!!!

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Skjønner godt at Crytek raser. Her har de brukt en god del tid og penger på å lage et tilfredsstillende produkt, og får dette her slengt i trynet. Jeg velger å sitere Jim Sterling fra Destructoid, som sier at dette direkte skader PC gamere mer enn det skader console gamere. Og er selv overrasket over at de ikke bare trekker hele greia fra PC utgivelse. Kanskje litt ekstremt, men det er på tide at utviklere tar litt aksjon og viser hvem som faktisk taper penger. Jeg sitter ikke her å påstår at jeg er en helgen som aldri har lastet ned, men når vi ser at utviklerene taper penger på produkt, så burde det få en sur ettersmak. Ikke bare det, men for at et godt produkt skal på en oppfølger så må prequelen tjene inn et viss antall penger. Så "testingen" kan fort ende opp med å ødelegge produktet, før det faktisk hjelper det.

 

Jim Sterling henviser også til hendelsen med World of Goo, og der ser vi hvordan "testing" går.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke bare slemme pirater da, slik som jeg, jeg laster ned enkelte spill som finens på PC for å teste dem for å så bestemme meg om jeg skal kjøpe spillet eller ikke om det ikke finens noe demo. Mange spil ljeg er skeptisk til som ikke har demo laster jeg ned, spiller i 1 time og så bestememr jeg meg om jeg skal kjøpe spillet eller.Uansett om jeg kjøper spillet eller ikke sletter jeg spillet fra PCen.

 

Jeg lastet ned Crysis 2 leaken på Lørdag (tok et par timer). Prøvde de 3 første banene (er godt over 15 baner) og må si jeg er ufattelig fornøyd over hva CryTek har klart. Selv om versjonen er skikkelig bugga (var jo en uferdig versjon) kansellerer jeg ikke Nano Edition.

 

Konklusjon: Crysis 2 er rått!!!

 

Jeg tror på deg, men det er forsatt ulovlig, og det bidrar forsatt til virksomheten

Lenke til kommentar

Jim Sterling henviser også til hendelsen med World of Goo, og der ser vi hvordan "testing" går.

 

Jim Sterling presterte også å plassere et likhetstegn mellom PC-spillere og pirater, og glemte - som så mange andre - å ta med det som var 2d Boy (utviklerne av World of Goo) sitt poeng da han brukte 90%-eksempelet som krykke for å støtte den vaklende (men veldig sinna) logikken sin:

 

Fra http://2dboy.com/2008/11/13/90/

this is in line with a previous estimate by russell carroll (director of marketing at reflexive) for the game ricochet infinity. russell estimated a 92% piracy rate and i found his analysis quite interesting (check it out here if you’re curious). one thing that really jumped out at me was his estimate that preventing 1000 piracy attempts results in only a single additional sale. this supports our intuitive assessment that people who pirate our game aren’t people who would have purchased it had they not been able to get it without paying.

 

in our case, we might have even converted more than 1 in a 1000 pirates into legit purchases. either way, ricochet shipped with DRM, world of goo shipped without it, and there seems to be no difference in the outcomes. we can’t draw any conclusions based on two data points, but i’m hoping that others will release information about piracy rates so that everyone could see if DRM is the waste of time and money that we think it is.

 

Uthevingen er min.

Det hele var altså oppbyggingen til et argument mot DRM-løsninger, ikke en "å så synd det er på oss alle bare piratkopierer spillet vårt"-sutrebyge i EA/Crytek-stil.

Lenke til kommentar

Trasige greier.

 

Men uansett om det er iscenesatt av Crytek eller ikke, så fortjener de støtten min. Kun på grunn av at de enda tør å satse såpass hardt på PC som de gjør.

 

En god ting er jo at, jeg hører folk generelt er positive til spillet etter å ha prøvd det, og til og med forhåndbestilt det etter at de har spilt. Så forhåpentligvis kommer det jo noe godt ut av situasjonen også.

 

Klarte ikke å la være å sniktitte litt på noen videoer som var lagt ut av gameplayet fra PC, og det ser unektelig svært bra ut. *sikle*

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er mer sannsynlig, selv om det er en litt mindre spennende forklaring. Som PR-stunt ville dette vært rimelig bak mål, selv om de har fått mer enn nok oppmerksomhet. Om de virkelig ønsket PC-feedback kunne de jo, tja, gitt ut en demo til PC også? :p De klarte det med Crysis 1, burde ikke være umulig denne gangen.

Men det er jo ikke noe spennende. Jippiii.. Her har vi en demo som viser de virkelig kule tingene Crysis 2 kommer til å bestå i blabla. Alternativet er å virkelig være hardcore underground og spille en betaversjon som ikke engang er offisiell, og virkelig få smake på godsakene ;) . Da har en også et litt mer objektivt sinn før en trår inn i spillet. I tillegg så må en jo hacke klienten for å spille MP (vel, forandre et par innstillinger, MEN FY SÅ TØFT).

Ellers, ved utgivelse, burde det bli tilbudt en demo eller noe. En demo som er en del av det fulle spillet (første et-to kapitler eller noe) som ikke sparer på noen godsaker.

Av relativt store utgivelser i år, så er det kun Crysis 2 og Portal 2 jeg har litt forhåpninger om at ikke skal skuffe, men det ser ikke bra ut. Får holde meg til indie-spill jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest kommentarene her, så kan hende noe allerede har poengtert det.

 

For det første er det beta versjon av spillet, jeg har fått muligheten til å prøve det og det er ikke mye å skryte av (ikke på grunn av innholdet), det er veldig buggy, jeg tviler noen i det hele tatt kommer til å foretrekke denne versjonen over ferdig versjonen.

 

Dog spillet blir sikkert cracket da også.

 

edit: det ble visst nevnt ja.

 

Er det noen som har en kilde hvor det var en på innsiden av crytekt som lekket ut spillet og ikke en som hacket eller stjal en fysisk/digital kopi.

 

Mener å ha lest det en plass, men finner ikke kilden.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Jeg sjekket ut kommentarene til den versjonen som kunne lastes ned og ser ut som den er ganske dårlig blant annet fyrser den ved flere anledninger, har dårlig lyd for enkelte våpen og tar laaaaang tid å få lastet ned. Tror ikke denne versjonen blir den store "salgsstjeleren". Men bare en ting jeg er grundig lei av, når man kjøper et helt nytt spill til PCen må man ofte laste ned en patch på flere GB! Det skal ikke være nødvendig å bruke første kvelden din på å intallere og patche spillet du har betalt gode penger for!!

Lenke til kommentar

Som systemtekniker og rådgiver ønsker jeg og rase mot EA og Crytek, for å ikke sette nok pris på den jobben vi kan gjøre. Utviklere er flinke til det de kan, men for guds skyld ikke ha de ansvarlige for datasenter og sikkerhet.

 

Hvordan sikrer man produktet sitt? Ved å ha dyktige folk som vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Kommer, som vanlig, til å laste ned og prøve før jeg kjøper, men venter til det er en brukbar kopi ute på nett :-)

 

Forstår ikke hvorfor "piratene" - de som laster ned versjonen som er lekket av den VIRKELIGE piraten - får slaget i ansikter når de ikke er skyldige i lekkasjen engang.

 

Kjenner jeg utviklerne rett så blir vel Crysis 2 bedre enn 1`ern, så det blir nok et kjøp uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...